Kina
e33 gallu
- Liittynyt
- 27 Syyskuu 2011
Moi!
Eli tossa viimeviikon lopulla kävi semmonen tapaus, että autosta meni akku tyhjäksi(tod. näk. lyhyen ajon seurauksena).
Akku ladattiin sitten täyteen ulkoisella laturilla.
Testattiin vielä, auto käyntiin, tuuletus täysille ja pitkät päälle. Lukema tippui aluksi n. 11,65 volttiin, sitten hitaasti alkoi nousemaan sinne 11,7:ään volttiin, sitten kokeilin vielä kaasuttaa kierroksia pariin tonniin, testin perusteella akku latautuu auton laturilla normaalisti.
Noh, ajelin n. 12km, sitten aloin ihmettelemään kun mittariston valo näytti melko himmeältä, mietin että onkohan mun näössä jotain vikaa. Sitten sekosi cd soitin, sammutin samantien. Sitten kytkin juuri ennenkuin kytkin parkit päälle, lyhyet valot välkähtivät hieman. Kun olin kytkenyt parkit päälle, sammuttanu soittimen ja tuuletuksen, mittariston valot, kello yms. alkoivatkin palaa normaalin kirkkaasti muutaman sekunnin kuluttua. Hetki sen jälkeen alkoi laturin hihna vikisemään ikävästi, mikä meni melko nopeasti ohi. Ja tämän testiajon aikana hihna alkoi lämpimänä itsekseen vikisemään.
Aikaisemmin hihna on vikissyt vain kun kone on kylmä.
Menin parkkipaikalle mittaamaan, lukema näytti ihan terveeltä, 11,7. Samalla huomasin, että tuleepas outo elektroniikan pistävä käry. Haju tuli laturista päin. Sitten seuraavaksi kun menin toiselle parkkipaikalle mittaamaan(sitä ennen hihna oli hieman vikissyt), tuli samasta paikasta kuminen haju ja lukema näytti 13 tai 14v.
Lopputestiajon aikana auto käyttäytyi normaalisti ilman ongelmia.
Laturi on vaihdettu autoon vuonna 2007, akku on viimekesäinen ja laturinhihna on vaihdettu marraskuussa.
Eli tossa viimeviikon lopulla kävi semmonen tapaus, että autosta meni akku tyhjäksi(tod. näk. lyhyen ajon seurauksena).
Akku ladattiin sitten täyteen ulkoisella laturilla.
Testattiin vielä, auto käyntiin, tuuletus täysille ja pitkät päälle. Lukema tippui aluksi n. 11,65 volttiin, sitten hitaasti alkoi nousemaan sinne 11,7:ään volttiin, sitten kokeilin vielä kaasuttaa kierroksia pariin tonniin, testin perusteella akku latautuu auton laturilla normaalisti.
Noh, ajelin n. 12km, sitten aloin ihmettelemään kun mittariston valo näytti melko himmeältä, mietin että onkohan mun näössä jotain vikaa. Sitten sekosi cd soitin, sammutin samantien. Sitten kytkin juuri ennenkuin kytkin parkit päälle, lyhyet valot välkähtivät hieman. Kun olin kytkenyt parkit päälle, sammuttanu soittimen ja tuuletuksen, mittariston valot, kello yms. alkoivatkin palaa normaalin kirkkaasti muutaman sekunnin kuluttua. Hetki sen jälkeen alkoi laturin hihna vikisemään ikävästi, mikä meni melko nopeasti ohi. Ja tämän testiajon aikana hihna alkoi lämpimänä itsekseen vikisemään.
Aikaisemmin hihna on vikissyt vain kun kone on kylmä.
Menin parkkipaikalle mittaamaan, lukema näytti ihan terveeltä, 11,7. Samalla huomasin, että tuleepas outo elektroniikan pistävä käry. Haju tuli laturista päin. Sitten seuraavaksi kun menin toiselle parkkipaikalle mittaamaan(sitä ennen hihna oli hieman vikissyt), tuli samasta paikasta kuminen haju ja lukema näytti 13 tai 14v.
Lopputestiajon aikana auto käyttäytyi normaalisti ilman ongelmia.
Laturi on vaihdettu autoon vuonna 2007, akku on viimekesäinen ja laturinhihna on vaihdettu marraskuussa.