mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

lannssi

New Member
Liittynyt
23 Tammikuu 2007
1.5 gli 91 lancer kyseessä, johon vaihdettu kone hajonneen tilalle, jonka jälkeen kipinä kateissa. vaihdettu jakaja, tuloksetta. yritetty lukea vikakoodeja mutta ei ole diaknostiikkatöpseliä sulakerasian vieressä, eikä ecun suurimman töpselin vasemmassalaidassa keltaista piuhaa ylhäällä eikä alhaalla. ecun piirilevyissä eikä vastuksissa silmämääräisiä vikoja. tämä ecu mötikkä on muuten tässä farkkumallissa lämppärin alla pitkällään. mitenkähän voisin edetä asiassa järkevällä tavalla?
 
Vs: mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

onko se seissy pitkään konevikasena? itellä oli yks avk auto seissy jonnin aikaa ja käyntiin ei lähteny enää. syy kuitenkin ecussa joka ekalla kertaa näytti ok vehkeeltä.(kun avasin) no meni tovi aikaa ja kattelin ecua tarkemmin niin vika olikin siinä,ja nyt kyseinen peli pärähtää käyntiin kun tahtoo eli vikaa oli ecussa! (korjasin ite!)tosin jos aikaa ei ole kulunut paljon(siis koneen posahtamisesta korjaukseen) niin epäilisin jotain irtijäänyttä johtoa jostain koneen vaihdon yhteydessä ::)
 
Vs: mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

johdotus käyty läpi moneen kertaan, eikä näyttänyt olevan mitään irti. mutta kun koneenvaihdon on tehnyt toinen kaveri, ei siitä sata pros, varmuutta. konehuoneenpuolelle tulevassa johtosarjassa joka liittyy ruiskuihin/ jakajaan näyttäisi kaikki pistokkeet olevan paikallaan, jakajaan tulevaan 2 napaiseen pistokkeeseen tulee ainakin virta toiseen napaan. voisikohan tähän saada jostain sähkökaavion? näkisi tuon sytkäpuolen johdoituksen mitä kaikkea siinä kuuluu olla jakajan ecun välissä. voisiko tuota ecun kuntoa tarkistaa irtiollessa mitenkään? harmi pistää 100e ecuun kun ei tiedä tuleeko sillä kuntoon. muuten siitä onko auto seissy koneen vaihdon välissä ei tietoa,nyt ainaski vuoden.
 
Vs: mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

Omassa Galantissa oli kipinänvahvistinyksikkö sökönä. Galantissa se on sellainen n. 2,5cm x 2,5cm kokoinen musta muovilaatikko joka on imusarjan tietämillä. Jos lancusta löytyy vastaava yksikkö niin koitappa vaihtaa se vanhasta moottorista. Sytytyspuola kannattaa varmaan myös vaihtaa ennen kun alkaa ecua syynäämään. Jos se on vaihdettu moottorinvaihdon yhteydessä.
 
Vs: mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

puola on tässä 12 vent.mallissa jakajan sisällä, joka vaihdettu kokonaan. muita vahvistimia ei merkkihuollon mukaan jakajan ja ecun välissä ole. testasin ecun vieressä olevasta pistokkeesta ledillä vikakoodeja ja ledi syttyi pitkän tovin jälkeen himmeästi ja välillä ei ollenkaan, kokeilin lämmittää ecua ja sen jälkeen ledi syttyi heti mutta paloi tasaisesti eikä vilkutellut vikakoodeja. pitänee laittaa korjaamoon.
 
Vs: mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

Oletko kokeillut onko maajohto kunnolla kiinni. On allekirjoittaneella muutaman kerran sattunut viaksi heikko maadotus ;D
 
Vs: mitsu lancer 1.5 gli 91 kipinä puuttuu

laitoin ecun huoltoon, jospa se vielä heräisi eikä tarttes pistää paaliin. edelleen kipinä kateissa, ei tuu tulpalle minkäänlaista eloa voi pitää vaikka kädessä eikä anna sätkyjä. jakajaa pyörittäessä pelaa ruiskut ja pumppu joten niiltä osin asentotunnistin tuntuisi pelaavan jakajassa sisälläoleva kipinänvahvistin josta yhteys puolan keskimmäiseen napaan antaa 12v virtaa em. navalle mutta eikös sen pitäisi katkoa sitä kun jakajaa pyörittää että se mahdollistaisi sen kipinän? nyt se ei tee sitä vaan on tasainen. jakajalta lähtevä 6 napainen liitin kiinni ollessaan antoi keskimmäisiin pinneihin n.5v katkovaa pulssia toiseen 4kert. per kierros ja toiseen 1 kert. per kierros 5pinniin 12v jännite tasainen 6pinniin pelkkää - samaten 1 ja 2 pinniin missähän vika??
 
Takaisin
Ylös Bottom