Sen mitä eilen illalla kattelin maailmalla olevia forumeita niin pakosarja vaihdetaan alakautta, joten menee nosturihommiksi. Irroitettava DFP ja turbo ensin pois tieltä. Mutta siis periaatteessa olisi vaihdettavissa kun vain olisi nosturi tallissa.
Voisihan sen irroitetun pakosarjan ottaa talteen ja yrittää korjata varaosaksi. Hitsailee teräslappuja halkeamien päälle niin voisi kestää.
The manifold is removed from above
, Disconnnect the plastic turbo hoses,
Remove metal bracket mounted to turbo that bolts to head
Unclip dpf sensor connectors (3)
remove bolts holding upper heat shield (3)
Undo 3 bolts holding DPF to turbo
Undo 2 12mm head size bolts under turbo holding it to a bracket ( not visible)
Undo 3 Bolts holding turbo to manifold
Remove turbo oil feed and return pipes.
Remove turbo
Undo bolts and nuts holding manifold to head
On the left side of the manifold the outlet to the EGR port is smaller. This is where it cracks all around the pipe. You will see black soot on the left side of the manifold
You can remove the lower DPF mounting bolt to make things easier, but this is only accessible from underneath.. This bolt secures the DPF to the transfer case.