Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Flightman

New Member
Liittynyt
22 Joulukuu 2009
Hei,
Olen harkinnut Mitsubishi 3000GT ostoa, ajan nyt toyotalla ja Mitsubishia minulla ei ole koskaan ollut
ja haluaisinkin tietää 3000GTn omistajilta vähän kokemuksia ko autosta.

1. Mitä kannattaa maksaa VR4 sesta, esimerkiksi vuosihaitareista 93-98

2. Ovatko millaisia toiminnaltaan, joutuuko paljon huoltamaan ja mitä autosta todennäköisesti
ensimmäisenä hajoaa? Ovatko huollot "normaalia" autoa kalliimmat? Huoltaako kuka tätä mallia suomessa
pääkaupunkiseudulla? Mitä asioita on tärkeä tarkistaa jos auton ostaa?

3. Tavaratila, kuinka iso, esim litroina?

4. Mahtuuko takapenkille, esim lapsi turvaistuimineen - autohan oli 3ovinen?

Autoa löytyy myös ilman turboa, kulkeeko nämä mihinkään - Hintapyyntö näyttäisi näissä olevan edullisempi:)?

5. Paljonko kuluttaa?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Moikka, en pysty oikeastaan vastaamaan kuin yhteen kysymykseen. Eli tähän

4. Mahtuuko takapenkille, esim lapsi turvaistuimineen - autohan oli 3ovinen?

Se vähän riippuu, ainakin itsellä kun hain sopivan ajoasennon niin taakse ei jäänyt yhtään jalkatilaa. Ja siinä on aika rankka muotoilu siinä takapenkissä, ainakin siinä mitä käytiin katsomassa niin aika tuskaa olisi saada tota meidän penkkiä sinne kiinni (recaro).
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Flightman sanoi
Hei,
Olen harkinnut Mitsubishi 3000GT ostoa, ajan nyt toyotalla ja Mitsubishia minulla ei ole koskaan ollut
ja haluaisinkin tietää 3000GTn omistajilta vähän kokemuksia ko autosta.

1. Mitä kannattaa maksaa VR4 sesta, esimerkiksi vuosihaitareista 93-98

2. Ovatko millaisia toiminnaltaan, joutuuko paljon huoltamaan ja mitä autosta todennäköisesti
ensimmäisenä hajoaa? Ovatko huollot "normaalia" autoa kalliimmat? Huoltaako kuka tätä mallia suomessa
pääkaupunkiseudulla? Mitä asioita on tärkeä tarkistaa jos auton ostaa?

3. Tavaratila, kuinka iso, esim litroina?

4. Mahtuuko takapenkille, esim lapsi turvaistuimineen - autohan oli 3ovinen?

Autoa löytyy myös ilman turboa, kulkeeko nämä mihinkään - Hintapyyntö näyttäisi näissä olevan edullisempi:)?

5. Paljonko kuluttaa?

Elä hyvä mies helevetisä osta tämmöstä......

bensaa menee aivan kauhiasti

turbottomalla pääsee yhtä kovaa ku corollalla

takapenkille ei kukaan tervejärkinen mene selvinpäin

huollot liikkeessä saatanan kalliit



kyllä sinne turvaistuin mahtuu........
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

mitsumikko sanoi
Elä hyvä mies helevetisä osta tämmöstä......

bensaa menee aivan kauhiasti

turbottomalla pääsee yhtä kovaa ku corollalla

takapenkille ei kukaan tervejärkinen mene selvinpäin

huollot liikkeessä s*aatanan kalliit



kyllä sinne turvaistuin mahtuu........

;D komppaan! :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Eli siis vastauksista päätellen autossa on paljon vikoja?
Eikä sitä kannata ostaa jos ei ole automekaanikko?

Asiallisia vastauksia lienee turha odottaa?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Kannattaa yrittää käyttää hakua ensin ja jos ei löydy asiaa niin tekee sit vasta uuden topicin. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28729.0 tuossa vaikka jotai näin aluks.

mitsumikko sanoi
Elä hyvä mies helevetisä osta tämmöstä......

bensaa menee aivan kauhiasti

turbottomalla pääsee yhtä kovaa ku corollalla

takapenkille ei kukaan tervejärkinen mene selvinpäin

huollot liikkeessä s*aatanan kalliit



kyllä sinne turvaistuin mahtuu........

Eihän kukaan Mitsun omistaja nyt tervejärkinen ole... mutta ei se väärin oo. :peukku :driver
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Jees. Näitä olen selaillutkin juuri hyvänaikaa. Mutta lähinnä polttoineenkulutuksesta en löytänyt tietoa, lienee siellä 15l /100 kieppeillä?

Sekä tuo tavaratilan koko kiinnostaa suuresti.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

No hakua olis tietysti voinut käyttää, eikä tuo turbo-osio ole niin suuren suuri, etteikö sitä läpi pysty selaamaan. Kaikkiin kysymyksiisi olisi sieltä löytynyt vähintäänkin välttävä vastaus.

1. Maksat ihan just niin paljon kuin koet sitä auto arvostavasi, ei näille ole mitään listahintaa kun kaikki ovat yksilöitä. Yhteen on vaihdettu kaikki kuluvat osat ja toiseen ei yhtään mitään...

93-98 on aikas iso haarukka, siihen menee vielä viimeiset Mk1 ja sitten kaikki Mk2. Vasureista varmaan on kyse, niin heitetään tuosta 15-30Ke TwinTurboista ja vaparin voit unohtaa. Kuka oikeasti haluaa ajaa etuvetoisella tonnarilla??? Tai sitten ostat vapari GTO:n, saat edes sen nelivedon...

2. No Mitsu ymppäsi kaiken osaamansa tähän malliin, että siitä voit kuvitella vikaantuvia kohteita. Varmaan noi perusmestat, Airbag, ABS-anturit, 5-lovisen lootan synkat, ActiveAero, pyöränlaakerit, jakolaatikko jos viritellään, kytkimen kumiletku, varmaan jotain muutakin, mutta ei nyt äkkiä tule mieleen.

Huollot varmastikin maksavat jos teettää, osat sen sijaan ei mitään älyttömiä, kunhan itse ne hankkii esim Camskill.

3. Tavaratila varsin kohtuullisen kokoinen mutta matala. Takapenkin selkänoja kaatuu eteenpäin ja tilasta tulee tasainen.

4. En laittaisi takapenkille yhtään ketään yhtään missään. Vaimon sisko on siellä pari kertaa poikittain istuen matkustanut n.15km, eikä kehunut kyytiä kovinkaan korkealle...

5. Matkalla hiukan reilu kympin ja nurkilla 12-13, kengästä riippuen. Varmasti saa menemään enemmänkin, mutta nuo on siististi ajetut lukemat. Ja turbo siis.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Takapenkille ei mahu kun kääpiöt jos nekään kunnolla...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

selaa vaikka mun kuvia 3000gt:seistäni mitä tuli 2 tboilla olevaa omistettua. Matka-autona mahtava painonsa ja tehonsa vuoksi :peukku
Voimansiirto getrack eli lausutaan "get trash" ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Tuokin on pikkusen huono yleistys, ottaen huomioon että Getrag tekee yleisesti arvostettuja ja kestäviä laatikoita. Tuo tonnarinkin 5-lovinen on alkujaan varmasti kestävä laatikko, koska se on kuitenkin kestänyt ensimmäiset pari vuotta väärää huoltoa Mitsun vääristä litkusuosituksista johtuen ja ainoat oireet vasta reilut 15 vuotta vanhoilla lootilla on kuluneet synkat. Onhan se syystäkin sitten ihan paska... ::)

Ja sitten se hypetys 6-lovisen erinomaisuudesta on suht bull-kakkaa, kun kyseessä on ihan sama loota W5:n kanssa yhdellä ylimääräisellä pykälällä ja pikkusen eri välityksillä. Ovat vaan paremmassa kunnossa kun heti kättelyssä on käytetty oikeita öljyjä eikä vasta sitten kun synkat on jo pilattu väärillä.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

Nojaa...oon yhden jakolootan uusinut, yhden lootan synkat yms vaihtanut.... ehkä se jotain kertoo...ja siltikää en luottanu lootaan.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT hankinta?!

takpenkkiähän on samankokonen ku 10-15kg turvaistuin ;D

mitä ite olen päässyt kokeilemaan niin maukee laite on ajella :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom