Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2010: Ilmastoinnissa vikaa?

AjoKoira

Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2008
Moro,

Ostin tuossa kuukausi sitten 2010 vuoden Intense ASX:n 1.6 bensamoottorilla. Autossa siis automaatti-ilmastointi. Olen tässä huomannut kun ajellut ja pari vähän lämpöisempääkin päivää ollut että tuo ilmastointilaite puhaltaa AUTO asennossa lähes pelkästään jalkoihin ilmaa. "Naamaan" tulevista aukoista ei tule kuin aivan pientä hönkää jota ei meinaa edes huomata.

Yritin sitten säätää ilmastointia siten että laitoin tuon "mihin puhaltaa" rinkulan siihen kohtaan että pitäisi puhaltaa pelkästään naamaan: ei vaikutusta edelleen tulee jalkoihin samalla tavalla ja "naamaan" vain aivan pientä hönkää. Säädin sitten ilmastoinnin nopeudenkin täysille manuaalisesti ja tosiaan edelleen naamaan puhallus olematonta: meteli ja pöhinä nousi merkittävästi, mutta itse puhallus noista aukoista ei edelleenkään muuttunut millään tavalla.

Itse ilma mitä puhaltaa on kyllä kylmää ja kun säätää tuon puhalluksen suunnaan tuulilasille niin sinne kyllä puhaltaa ihan niin kuin pitääkin.

Onko muilla samanlaisia havaintoja? Mistähän tämä voisi johtua? Kiva olisi selvittää kun autoliikkeen takuuta on se vuosi ja onhan tuossa vielä jotain valmistajankin takuuta jäljellä....
 
Vs: Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2010: Ilmastoinnissa vikaa?

mulla outlanderissa puhaltaa kyllä auto-asennossa kasvoihin ja jalkoihin

itsellä auto kävi just ilmastoinninhuollossa. nyt sit ei kompura pysy päällä vaan pysähtyy noin 15 sek välein ja siinähän käy niin et hihna juoksee pyörimättömän hihnapyörän yli. mitsähän tässä on kyse?
 
Vs: Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2010: Ilmastoinnissa vikaa?

täytyyki tekki kokeilla miten toimii kun mulla diiseli mut saman vuotinen asx
 
Vs: Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2010: Ilmastoinnissa vikaa?

Mä kokeilin muuten mun asx et miten puhaltelee ilmaa ...
puhallus suunta ollessa automaatilla ja lämmön säätö nuppi lämpimällä tuli ilmaa jalkoihin ja tuulilasiin , kylmällä tuli niistä ilman suuntaa säädettävistä reijistä silmille ja jos väänti iha kylmälle niin lähti sisäilman kierto päälle ... muuten ilman suunna valitsinta ku käänsi jalkoihin silmii tai tuulilasille niin ilma meni sinne mihin piti ...
 
Vs: Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2010: Ilmastoinnissa vikaa?

Jees. Kiitos vastauksista. Soittelin jo Teltta-Autoon tuosta ja sanoi että jotain vikaavikaavikaa siellä sitten varmaan on noiden suuttimien siirtymisissä. Käyttöauton kaveri joka auton mulle myi ei osannu vastuukysymyksiin vastata sitten niin mitään. Totesin vaan että eiköhän toi teidän piikkiin mene kun alle 1kk myynnistä ja selkeä vika kuitenkin. Samaa mieltä oli Deltassa että kyllähän autoliikkeellä on virhevastuu ja tää nyt aika selkeeltä tapaukselta kuulostaa.

Noh, Käyttöauton vaihtoautopäällikkö kun tulee parin viikon sisään lomilta niin ottaa kuulemma asiakseen selvittää. Olishan se kiva että näillä helteillä sais puhalluksen hikoilevaan naamaankin :D
 
Vs: Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2010: Ilmastoinnissa vikaa?

juuri näin ja kun takuutakin jäljellä niin pistäköön kuntoon , mä oman auton kanssa taistelen kun öljy moottorissa lisääntyy ja lisääntyy ja vetkuttavat vaaa et kohta tietty takuu ummessa ...
 
Takaisin
Ylös Bottom