Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

Shawn89

New Member
Liittynyt
22 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Elikkäs ongelma ois tämä. kun strattaan auton oli sitten kesä tai talvi niin auto lähtee käymään mutta imu ei mene varmaa kunnolla päälle ennen ku on pitäny kaasua jossain 1000rpm. moottori remppa tehty aika vasta ja sitten huomasin toisenki vian kun kesällä auto lähtee moitteetta käymään mutta talvella ei millään ja startti menee aina hajalle. tänään menen ostamaan alennusvaihteella olevan stratin ja ennen on ollut se perus startti ja se on aina halennut tai heittäny pultit he*****iin. Oisko kaasuläpässä vikaa tai jtn? voisiko joku auttaa?
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

siis kylmänä ei pidä tyhjäkäyntiä ~1300rpm tietämissä?

ja halkaisee startin rungon?

tyhjäkäyntiin voisi olla syynä rikkonainen tyhjäkäynti moottori, toivottavasti et ole säädelly niitä ruuveja sillä se ainakin rikkoo
helposti moottorin. tyhjäkäynin säätäminen on vähän monimutkaisempi homma..

eräs vika tyhjäkäynin heikkouteen voisi olla myös lämpötila-anturi 2-napainen imusarjassa, termostaattikotelossa (uus ~50e tiskiltä) tarvike ei toimi!

startin halkeemiseen en kyllä keksi järkevää syytä olisko sytytys hiukan aikaisella ja potkaisee starttiin takasin päin.
sytytys säädetty oikein? eli maadoitettu huoltopistoke ja säädetty perus ennakko 5astetta. ? ilman tuota maadottamista se voi olla ties mitä

pultit tippuu? täristääkö kone siinä 3000rpm jälkeen eli kuuluu sellainen selvä värinä ääni?
jos näin on niin tasapainoakseli on väärin asetettu, tämä aiheuttaa värinöitä mahdollisesti akselin katkeemista yms. ylhäällä artikkeleissa on ohje
miten se laitetaan kohdalleen.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

Ruuviin en ole koskenut koska tiedän että ongelmia siitä tulee. anturit oon kaikki katellu läpi ja laittanu crc:tä. Se voi kyllä olla ennen aikanen sytyski. mutta eipä se auta ku tutkia asiaa :D niin ja toinen ongelma kans onko vaikea vaihtaa lämppärin puhaltimen säätimmessä olevaa vaijeria vaikea vaihtaa itse? se on mennyt poikki. siis se että mistä se puhaltaa.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

niin ja joo kylmänä ei pidä 1300rpm kierroksia. lämpimänä kyllä.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

niin ja siis sieltä starttimoottorista lyö pultit ulos jostain syystä. ei koneessa mtn vikaa ole ei tärise eikä kolise. venttiili vaihdettu aika vasta ja ventiilien varsien kumit.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

Eilen istuin kolme tuntia eteisessä startti kädes ja miettien miks se aina halkasee startin kannen (mistä pultit laitetaa). sitten keksin ensimmäisen kerran ku startti meni rikki niin siitä oli lohjennu palanen jostain syystä ja sitä palasta ei koskaan löytynyt. eli sehän on siellä jossain sisällä mihin startti tulee kiinni ja siks sitä ei ssaa oikein laitettua ja rikkoo aina uuden. tänään ei muutaku tunkilla ylös auto ja alle makaamaan ja ettimään :D
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

Shawn89 sanoi
Eilen istuin kolme tuntia eteisessä startti kädes ja miettien miks se aina halkasee startin kannen (mistä pultit laitetaa). sitten keksin ensimmäisen kerran ku startti meni rikki niin siitä oli lohjennu palanen jostain syystä ja sitä palasta ei koskaan löytynyt. eli sehän on siellä jossain sisällä mihin startti tulee kiinni ja siks sitä ei ssaa oikein laitettua ja rikkoo aina uuden. tänään ei muutaku tunkilla ylös auto ja alle makaamaan ja ettimään :D

sen pellin saa laatikon ja koneen välistä pois, seiltä vois saada ongittua palaset pois kytkin kopasta :peukku
6mm pultein kiinni mistaakseni 4kpl
 
Vs: Mitsubishi Galant 2.0 vm 91 tyhjäkäynti ongelma

kiitosta kiitosta. meen kohta kuhan tuo pakkanen hiukan hellittäs ku mittari näyttää vielä -20 :D
 
Takaisin
Ylös Bottom