Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

makezis

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2012
Terve!

Tietääkö kukaan miten saisi perus 4G63 koneella olevasta EA Galantista hieman irti lisää tehoa? Koneessahan on 136 heppaa vakiona, mutta pienikin hevosvoiman lisäys riittäisi omiin tarpeisiin. Luulisi että tuosta koneesta saisi 14 heppaa helposti irti pikkuvirityksillä että autossa olisi se 150 heppaa.
Ei huvittaisi vaihtaa autoa V6 koneella olevaan ensinnäkään sen takia että tuolla on melkosia romuja myynnissä kun ottaa huomioon että omalla autolla ei ole mittarissa kuin 194tkm ja kori on liki ruosteeton ja sen takia että kulutuspuoli V6:ssa mahtaa olla hieman eri luokkaa kuin tuossa nykyisessä mitsussa.

Toinen asia mitä mietin että käykö tuohon moottoriin etanoliboksi, jolloin auto kulkisi E85 polttoaineella?

Kuulemma tuo etanoliboksin asentaminen nostaa jonkun verran hevosvoimia ainakin tämmöstä olen kuullut mutta en tiedä sitten pitääkö paikkansa.
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Suosittelen ihan perushuoltotoimenpiteitä, eli uutta puhdasta ilmansuodatinta, tulppien- ja öljynvaihtoa.

Vapariin kun laitat E85:sta ni tehot lähinnä laskee. Mut rahallista säästöä voit saada. Et tarvii mitään etanoliboksia tuohon autoon. Enkä semmoista suositelekaan vaan ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla homma hoituu. Jos autossasi on H8 ecu niin saat siihen tuplakartat napin taakse, jolloin voit valita polttoaineeksi etanolin tai bensan. En tiedä minkä kokoiset suuttimet autossasi on mutta ne eivät välttämättä riitä kunnolla E85:lle ja silloin vaihtoehtoina on kierrosten rajoittaminen aikaisemmin tai suutinten vaihto suurempiin.
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Ei tuo kutoskone mielestäni paljoa syö, mulla on seka-ajossa n.8l/100km. Kaupunkissa pyöriessäkään ei tunnu kovin paljoa enemmän menevän. Keskikulutus ollut mulla tankatessa usemmiten 7,8-8,8l vaikka tuleekin kaasua paineltua. Vakiona kun vielä oli sai emäntä matkassa kuluttamaan hieman päälle 6l/100km. Moottorille siis en ole muuta tehnyt kuin suodattimen vaihtanut, mutta painoa tullut vaimennuksista ja vanteista yms.
Ei ole kyllä mitään tietoa, mitenkä hankala olisi 2.0->2.5 vaihto. Todennäköisesti ei hintansa väärtiä kun joutuu jarruja(kin) vaihtamaan?

Pakosarjalla voisi saada jotain irti? Jos tuohon nyt mistään löytyy, esim ebay?
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Pakosarja, kannen laskeminen, nokat... nuillahan sitä tehoa sais mut tulee kyllä mielestäni kalliita kaakkeja.
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Bemarimaailmasta tulleena voin kertoa, että vaparivirittäminen on helvetin kallista hommaa. Remmi lienee taloudellisesti fiksuin eurot/hevoset-suhteella mitattuna. Tai sitten puhallin.. Tai yksinkertaisesti vain mallisarjasta seuraavan tehokkaamman ostaminen on myös hyvä vaihtoehto.
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Ei siitä oikein saa, valitettavasti. Se 2.0 kun on vielä SOHC niin putkisto, vapaavirtaussuodatin jne eivät anna rahalle vastinetta. Suosittelen joko tyytymään nykyiseen (hankalaa, mutta halvinta ::) ) tai ostamaan V6-koneisen. Reilun kasin keskikulutuksilla sekin liikkuu (manuaalina), ei mielestäni ollenkaan paha (jos ajaa vuodessa vaikka 20tkm niin bensakulut kasvavat ehkä 300-400€/v - se 2.0 taitaa kuluttaa jotain seiskan pintaan). Minulla olisi itse asiassa ehkä kohtapuoleen yksi farkku-V6 myynnissä, yv:llä voi kysellä lisää. :)
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Vissiin aika identtiset kulutukset tuossa 2.0:ssa ja 2.5:n V6 koneessa jos V6:ssa yhdistetty kulutus on n. 8,5l/100km.
Itselläni vie aika samaa tuo 2-litranen tosin siinä oli huonot tulpat silloin ku mittasin, mutta eilen vaihdoin uudet tulpat ja vaikea kulutuksesta ainakaa vielä on sanoa mutta aivan aavistuksen terhakkaampihan tuo nyt on.

Mutta jos V6:n ylläpito ei oo yhtään sen kalliimpi ku tuon nykysenkää nii saattaisin vaihtaakki omani semmoiseen jos löytyy yhtä hyväkuntoinen yksilö.
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Se 2.0 kun on vielä SOHC

eikös tuo vapari V6 ole SOCH myös? Ja tuo VR4 DOCH? Tosin etpä tuossa muuta väitäkään mutta tuli ensisijaisesti mieleen jotta kutoskoneet olisivat DOCH. ::)

Mutta jos V6:n ylläpito ei oo yhtään sen kalliimpi ku tuon nykysenkää nii saattaisin vaihtaakki omani semmoiseen jos löytyy yhtä hyväkuntoinen yksilö.
No tulppia ainakin mene 6kpl neljän sijasta. Kopan tiivisteitä tarttee 2kpl. Jakopäänosat maksanee hieman enemmän? Mut näitäpä ei vuosittain tarvitsekaan vaihtaa (tai sitten tulee kilsoja jo melkoisen paljon ;D)
Verotus taitaa olla aika samaa koska menee painon mukaan. Vakuutukset hieman isommat koska enemmän tehoa? (ei ole mulla kokemusta 2.0 vakuutuksista)
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Jaaha. Taitaa olla sitten tuo GDI kone laihaseos moottorina ja uusimman tekniikan edustajana Galantin moottoreista syöpöin :) Sillä menee maantielläkin vähimmilläänkin 6,7 ja sekalaisessa ajossa hieman yli 8 ja kaupunki pyörittelyssä 11-12. V6 ilmeisesti menee pienemmällä kuin GDI laboratorio-olosuhteissa ::)
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Ei tuossa V6:ssa ja 2- litrasessa GLX:ssä oo ainakaa vakuutusten osalta erityistä eroa mitä oon katellu ja kilometrejä ei itselläni niin hirveänä keräänny kun kuljen autolla pääasiassa kouluun ja kesäsin kuljen töissä mitä nyt joskus tulee jossakin päin autolla pörräiltyä, mutta tuolle korimallille olisi kyllä omiaan se V6. ;D

Jos tolla omalla 2- litrasella nyt ainaki vuoden ympäri ajelis ja kattoo sitte tuleeko vaihdettua autoa toiseen kun kuitenkin aika luotettavan olone kampehan tuo tuntuu olevan muuten. Oikeastaan ainut vika mikä pitäs laittaa nii levyjarru eteen ku vähä nytkyttää jarruttaessa ja kello elää omia aikojaan vaikka mittarissa ei oo ku tuo 194tkm.
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Garveldeth sanoi
eikös tuo vapari V6 ole SOCH myös?

Ei vaan SOHC. ;D VR-4 on DOHC juu. Tuo virittämiskommentti johtui siitä ettei kukaan mene epäilemään että kyllä siitä sen 150hp saa kun jo 10v vanhemmatkin 4G63:t (6g Galant Gti, Eclipset) tuottavat sen verran, mutta about sen tehoiset ovat DOHC-malleja = ei vertailukelpoisia.
 
Halvinta: evo5-9 männät &kanget siihen 2litraseen (4g63) ja evo4-9 pakosarja ja pa-pumppu&suuttimet ja ecu sekä sytty modi jakajasta suorasytylle (en ole varma pystyykö jo tuota omaa Ecua softaileen ;)
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Mr mmc sanoi

::) Ehkä siinä tapauksessa jos osaa tehdä koneremontin itse ja auto ei tule tieliikennekäyttöön. Tässä tapauksessa kumpikaan ei taida täyttyä. :)
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

itseäkin kiinnostais vähä saada pirteämmäks tuota 2.0 ea:ta mutta tuota yks nokka-akselista shaibea tuskin kannattaa alkaa virittämään vaan suoraan v6 keulille. sais jostain perään mällätyn niin siitähän sais elintenluovuttajan. ois edes ne kutosen äänet ;D
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Kyllä mä luulen että nokalla ja pakoputkisto muutoksilla jotain voimaa vois saadakkin, mutta saako tuollaseen nokkia ja millä rahalla? Ja eikös tuollasessa nyt peltisarja ole jo vakiona (ainakin mulla oli), mutta en sitte tiedä onko se silti hyvä tehojen suhteen? Ja miten on loppuputkisto...

Ite tuli kyllä kannen kanavia vingutettua ja siistittyä jne kansi-/venttiiliremontin yhteydessä. Harmi ku ei ollu vertailupohjaa miten tuollanen likkuu ilman kys. toimenpiteitä, mutta kyllä se ainakin omasta mielestä oli pirun pirteä 2L sohc koneeksi. :p Eleettömästi otti sen 5-6krpm jenkaa jne, ja voima ei loppunu "missään vaiheessa", paitsi tietysti tietenkin isoilla nopeuksilla/vaihteilla. Oli kiva auto, Kotkan seudulla näyttää pyörivän nykyään, helppo tunnistaa kun takakaaret on erivihreät kuin auto. ;D Ja taitaa takapaksin "Galant" lista olla vieläkin jollain jesarilla korjattu ettei rekisterikilven valot loista taaksepäin, ja mustat peltivanteet alla...
 
Vs: Mitsubishi Galant -99 2.0 GLX lisää tehoa?

Mr mmc sanoi
Halvinta: evo5-9 männät &kanget siihen 2litraseen (4g63) ja evo4-9 pakosarja ja pa-pumppu&suuttimet ja ecu sekä sytty modi jakajasta suorasytylle (en ole varma pystyykö jo tuota omaa Ecua softaileen ;)


Olikos fakta tietoa että nuo kävis tuohon 4G63 sohc? Hulluprofessori sisälläni alko kiinnostumaan aiheesta... ;D ;D Käyköhän Tuohon 4g63 sohc vauhtipyörän tilalle joku ripeämmän suoritusarvot omaavan pötsin vauhtis?? Mahtaiskohan tuo käydä ilman ahdinta, jos tulee tilanne että pitäis ajella vaparina jälleen joskus.. syystä tai toisesta?
 
Takaisin
Ylös Bottom