Mitsubishi Galantin oston suunnittelua

Tonippi

Mitsubishi Carisma 1.6 vm.99
Liittynyt
19 Lokakuu 2010
Sijainti
Syöte/Kajaani
moroo tuossapa olisi linkki kyseiseen autoon http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/4230200
Kannattaako ostaa nuin paljon ajettua galanttia?

Tonippi
 
Vs: Mitsubishi Galantin oston suunnittelua

Se taitaa paljon riippua siitä mitä kaikkea tuolle on matkan varrella tehty. Useinhan siinä käy siten että se alle 300 000 ajettu on se riskein ostos ja juuri tuossa kohtaa alkaa sitten paikat brakaamaan. Kun mennään noiden lukemien yli niin voi olla jo kaikki isommat rempat tehty. Oma rapiat 300 000 ajettu EA Galantti on kohta aikalailla läpikäyty laatikkoa lukuunottamatta joten edessä on varmaan taas melko huolettomia kilometrejä joksikin aikaa.

Mä en pelkkien kilometrien perusteella hylkäisi vaan kävisin katsomassa kunnon ja tarkistamassa onko tehty mitä remppoja matkan varrella ja päättäisin niiden perusteella. Tosi siistin ja hyvin pidetyn oloinen tuo ainakin kuvien perusteella on.
 
Vs: Mitsubishi Galantin oston suunnittelua

Katsomaan vain. Siistiltä näyttää, ja koneen puolesta tuo ei ole vielä loppuunajettu jos vain huollot on tehty. Noilla koneilla voi ajaa sen yli puol miljoonaa helposti. Ja jos kovin pahasti porsii syystä tai toisesta niin vaihtomoottori sisään, 500-1000e hintaluokassa saa alta 200tkm ajettuja koneita joten ei ole minun mielestäni edes kovinkaan riskiostos. Tsekkaat vain nuo mystisenkin mainitsemat ruosteet - helmat ja pohjasta varapyöräkotelon molemmin puolin olevat saumat ovat heikoimpia kohtia.

Jakopääremonttiin kannattaa varata rahaa sitten tonnin verran tuohon auton hinnan päälle (jos teettää - itse tekemällä toki halvempaa). Siellä kun on osia, joiden kunnosta ei tiedä ennen kuin purkaa (mm. kampiakselin hihnapyörä, mikä omassa autossa oli kahtena kappaleena ja pysyi kiinni ainoastaan jonkin mystisen zen-voiman avulla), ja samassa yhteydessä kannattaa vaihtaa myös tulpat (+johdot, jossei edellisessä isossa huollossa olla vaihdettu). Mutta sen kun kunnolla tekee niin huolettomia kilometrejä on edessä. Tuo V6 kun on vielä koneena ihan järkyttävän hyvä ja erittäin sopiva tuohon autoon, vaikka toki voisi olla korkeaviritteisempikin. Ja tuohon on vaihdettu jo nuo -30mm Eibachit, mitkä tekee autosta vielä paljon paremman ajaa. Iso plussa, imo.

Tuo GTi-merkintä on kyllä turha tuolla ilmoituksessa (kuten tämä topiccikin olisi paremmin kotonaan ihan tavan Galant-puolella kun ei VR4:stä kuitenkaan ole kysymys). ;D
 
Vs: Mitsubishi Galantin oston suunnittelua

Joo sori ei oikeen ollu tuosta vr-4 hajua nii laitoin tuonne sen..... :-[ joo pitää tässä suunnitella vielä tuota.. Paljokoha tuo syö sataselle sievällä ajolla?

tonippi
 
Vs: Mitsubishi Galantin oston suunnittelua

Tonippi sanoi
Joo sori ei oikeen ollu tuosta vr-4 hajua nii laitoin tuonne sen..... :-[ joo pitää tässä suunnitella vielä tuota.. Paljokoha tuo syö sataselle sievällä ajolla?

tonippi

Jos lambda on kunnossa niin menee sinne 8 l/100km liepeille mutta saa tuon viemään kyllä yli kympinkin reilusti.
 
Vs: Mitsubishi Galantin oston suunnittelua

Tonippi sanoi
Joo sori ei oikeen ollu tuosta vr-4 hajua nii laitoin tuonne sen..... :-[ joo pitää tässä suunnitella vielä tuota.. Paljokoha tuo syö sataselle sievällä ajolla?

tonippi

Sievällä ajolla saa varmaan 8,5l/100km, mutta kovemmassakaan polkemisessa ei kyllä vie kauheasti. Oma maksimi on ollu 10,8l/100km tankilliselle, ja tämä sisälsi aika paljon kaupunkiajoa, kylmäkäynnistyksiä talvella ja päälle vielä jonkun kierroksen jäärataa. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom