Mitsubishi Galantista

Jurgeeni

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2007
No nii moro,
Tuli sitten hankittua koira perheeseen ja nyt olisi tarvis isommalle autolle. Olen katsellut tuolta rakkaasta naapurimaasta Mitsubishi Galant farkkua vuosimalliltaan 1997-2000. Nyt tarvis hieman enemmän tietoa kyseisestä mallista, kun ei ole kokemuksia mitsuista. Tarkoituksena on ollut ostaa 2.0GDI tai 2.5GDI automaatti. Eli mitä "pitää" tietää ennenkuin lähtee uittamaan Ruotsista autoa ja minkälainen tuon mallin autot yleensä ovat olleet?

Terveisin Jarkko Juho
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Itse olen kanssa moista katsellut, mutta eikös ruotsissa ole ihan samat mallit kuin täälläkin eli 2.0 16v, 2.4 GDI ja 2.5V6. Kannattaa sitten jos ihan lähtee ruotsiin asti niin ottaa invecs-II laatikko, eli 99-> jos automaattia hakee.
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Joo kyllähän siellä taitaa samat olla kuin suomessakin. Eli juuri nuita moottoreita tarkoitin, eli 2.0 16v, 2.4 GDI ja 2.5 V6. Ei ole vielä kerennyt niin paljon tutustumaan mallisarjaan että tietäisi tarkalleen nuo. Eli mikäs tuo invecs-II laatikko on? ::)
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Jurgeeni sanoi
Eli mikäs tuo invecs-II laatikko on? ::)

Kannattaa kattoo tolla haulla siitä juttua, mutta se on tiptronic -tyyppinen automaatti, erittäin fiksu kaveri ja käsittääkseni kestävämpi kuin edeltäjänsä. Ja kannattaahan se muutenkin aina ostaa mahdollisimman tuore. :p
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Olen ainakin ollut itse tyytyväinen tohon 2.5 V6 manuaali lootaan.
Ainoa mikä on et tää kone on herkkä juomaan mut jos vain suinkin ajelet pitkää matkaan niin ei se niin hirveesti janon puolelle mene.
En nyt tiedä et onko näissä kaikissa vakiona cruise vai lisä varusteena mut jos saat cruisella niin aina vaan parempi :driver.
 
Vs: Mitsubishi Galantista

mystinengalant sanoi
Kannattaa kattoo tolla haulla siitä juttua, mutta se on tiptronic -tyyppinen automaatti, erittäin fiksu kaveri ja käsittääkseni kestävämpi kuin edeltäjänsä. Ja kannattaahan se muutenkin aina ostaa mahdollisimman tuore. :p
Tiedä sitten tuosta erosta kestävyydessä... Minulla toisessa on 2,5 automaatti sillä vanhemmalla lootalla ja se on pelannut aivan loistavasti. Onhan se Invecs-II tuoreempi, mutta en ihan heti lähtisi kestävämmäksi veikkaamaan. Summa summarum, lootasta riippumatta hyviä pelejä kaikki. "Nokonzokin" mainitsema VR4 malli tietysti on se helmien helmi ja sellaista tässä omaankin pihaan odotetaan josasin vaiheessa saapuvaksi. ;D
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Joo no en nyt ihan vielä lähde ostamaan sitä VR-4:sta, vaikka kyllä himottais vähän...

Semmonen tuli mieleen, kun en foorumilta mistää äkkiseltää löytäny, että mitenkäs nuiden Galanttien talviominaisuudet? Kun tuo auto kumminkin tulis tänne napapiirille, niin auton pitäis olla talvella lämmin.
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Jurgeeni sanoi
Kun tuo auto kumminkin tulis tänne napapiirille, niin auton pitäis olla talvella lämmin.


kahden galantin (stw:t -97 ja -99) kokemuksella voin kertoa että noissa ainakin tarkeni! ihan pirun lämmin auto talvella... :peukku
 
Vs: Mitsubishi Galantista

jay-r sanoi
kahden galantin (stw:t -97 ja -99) kokemuksella voin kertoa että noissa ainakin tarkeni! ihan pirun lämmin auto talvella... :peukku

ei ole kyllä lankussakaan palellut ikään... dieseliauton jälkeen tuntui ainakin ihan luksukselta kun varpaita ei palellut pakkasella...
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Jurgeeni sanoi
Semmonen tuli mieleen, kun en foorumilta mistää äkkiseltää löytäny, että mitenkäs nuiden Galanttien talviominaisuudet? Kun tuo auto kumminkin tulis tänne napapiirille, niin auton pitäis olla talvella lämmin.
No mulla on GDI Galantista jo lähes 8 vuoden kokemus ja itsekkin asustelen pohjoisessa, niin ei ole koskaan vielä kylmä tullu. Tai no enhän ole kylläkään ajellu vielä kertaakaan yli -36 asteen pakkasessa, mutta tuossa pakkasessa ainakin tarkeni ajella pitkää matkaa ilman toppatakkia, pipoa ja hanskoja. :peukku
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Onkos nuissa vuoden 1997 ja 1999 malleissa muita eroja ku se vaihdelaatikko?
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Jurgeeni sanoi
Onkos nuissa vuoden 1997 ja 1999 malleissa muita eroja ku se vaihdelaatikko?
Lähinnä pieniä muutoksia korissa (facelift)... erilaista ovat takavalot, konepelti (keskeltä aavistuksen korkeampi) sekä puskureissa on mallikohtaisia eroja. Mallikohtaisesti on myös eroja peilien, kylkilistojen ja ovenkahvojen suhteen eli ne ovat joko korinväriset tai sitten mustat.
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Jurgeeni sanoi
Tuli sitten hankittua koira perheeseen ja nyt olisi tarvis isommalle autolle. Olen katsellut tuolta rakkaasta naapurimaasta Mitsubishi Galant farkkua vuosimalliltaan 1997-2000. Nyt tarvis hieman enemmän tietoa kyseisestä mallista, kun ei ole kokemuksia mitsuista. Tarkoituksena on ollut ostaa 2.0GDI tai 2.5GDI automaatti. Eli mitä "pitää" tietää ennenkuin lähtee uittamaan Ruotsista autoa ja minkälainen tuon mallin autot yleensä ovat olleet?
Ihan viime aikoina en ole ruotsin hintoja seurannut, mutta silloin kun oman hommasin oli ruotsin hinnat sen verran kovia että ainakaan normaaliverotuksen kautta se ei kannattanut, saksassa edullisempia. Eikä nuo hinnat Suomessakaan nyt pahoja ole, jos vaan sopivan auton löytää markkinoilta.

muita vinkkejä:
vm97-99 2litraisissa harvoin ilmastointi, tuoreemmissa paremmin.
2.4/2.5 malleissa tarjolla automaatti-ilmastointia, suosittelen.
Jos automaattivaihteista haluat niin sitten vm99-> 2.5 V6 malleja etsimään.

..ja foorumia lukemaan.
 
Vs: Mitsubishi Galantista

GDI rules sanoi
No mulla on GDI Galantista jo lähes 8 vuoden kokemus ja itsekkin asustelen pohjoisessa, niin ei ole koskaan vielä kylmä tullu. Tai no enhän ole kylläkään ajellu vielä kertaakaan yli -36 asteen pakkasessa, mutta tuossa pakkasessa ainakin tarkeni ajella pitkää matkaa ilman toppatakkia, pipoa ja hanskoja. :peukku


mulla kun oli carismat, toinen gdi ja toinen ''normi'' 1.8, molemmat olivat todella hitaita lämpiämään, ja lämmettyäänkään ei voinut kehua. oiskohan niissä ollut jotain vikaa sitten...? toisaalta ihme jos molemmissa sattui olemaan jokin vika, eikä ominaisuus.. ::)
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Juuh, kädet palaa lantun puhaltimien edessä, kun vertaa bemariin ;D
Toisaalta lanttukaan ei lämpene enää ihan niin nopeasti, kun egr on tulpattu.
 
Vs: Mitsubishi Galantista

Kohta puolisen vuotta ollut gallu farkku ja hyvin tyytyväinen saanut olla hankintaa!
 
Takaisin
Ylös Bottom