Mitsubishi Lancer 1.6 glxi

M

Misukka

Guest
Ostoaikeissa:

Mitsubishi Lancer 1.6 glxi (113hv) -93
Ajettu todistetuksi 147tkm.

Tuon korimallin mallissa onko tiedossa jotain tyyppivikaa, jota ostohetkellä syynäileisin tarkasti?
 
Omakohtaisia kokemuksia 93-96 mallista.

-Turvavyö ei kelaudu kunnolla  ;D
- Vaihdelaatikossa väljää
- Vaihtaessa 0-1 1-2 0-pakki voi rutista


Hmm mitäs muuta..... Tietysti kannattaa kysellä edellisien omistajien ikää... (voi kertoa jotain ajotavasta). Vaikka vaihdelaatikko on hieman väljä niin ei sitä ostosta kannata hylätä. Paljolla olet ostamassa tuota vehjettä ?

http://www.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/99vikamitsubishi.html

tuohon listaan voi suhtautua varoen.
 
Auto on sukulaisella nyt, ja ollut niillä uudesta lähtien. Luulen että autolla ei ole ajettu yli 120km/h ;D
Huollot tehty liikkeessä tunnollisesti.
Vanhoja ihmisiä kun ovat.

Auto on kyllä aika hinnakas (40000mk), mutta jos auto on (pitäisi olla) kuin uutta vastaava, ei tuo huono sijoitus ole?

Olisko muuta vahdelaatikon lisäksi?
Missä tuossa on ne ruostepaikat jos niitä on?
Auto on ollut ikänsä Kainuussa jossa ei teitä pahemmin suolata...
 
Mulla on Kajaanissa ollu -93 mallin Lancer 1.6 GLXi, jolla on ajettu nyt 144000. Ollut vanhemmalla pariskunnalla. Auto on sisältä lähes uuden veroinen, huollot on säännöllisesti tehty. Maalipinnassa on jonkin verran käytön jälkiä, mutta ei mitään pahempia kolhuja. Tekniikassa ei muuta valittamista ole, kuin että kytkin kylmänä vongahtaa joskus ja painelaakerista kuuluu sirinää. Luultavasti täytyy täs joskus uusia koko kytkinsatsi. Vaihdelaatikko takeltelee juuri kuten mainittiin, mutta sama on luultavasti kaikissa. Ruostetta en ole löytänyt mistään, auto on ruostesuojattu, mutta uusin suojauksen piakkoin. Maksoin autosta tammikuussa vähän yli 6000€, mukana oli kahdet uudet renkaat (13" peltivanteilla 8) ). Tuulilasi hinnoittelee auton arvon muistaakseni noin 4500-5300€, mutta myytäviä autoja seurattuani niistä kyllä enemmän pyydetään. Olen autoon ollut tyytyväinen, vaikka en ennen juuri japanialaisten tekemistä menopeleistä ole niin välittänyt! ;D
 
No -93 mallin hintana pidän aika hyvänä tuota. Ilmeisesti tuon ikäsessä GLXi ssä ei ole vielä sähkölaseja, vaan pelkät peilit ?
Versio I vai II ?....luultavasti I-... II- versiossa o korinväriset ovenkahvat, vanhemmassa GLXissä o viel mustat :)
Sähkölaseilla varustettuna ja todella uudenveroisena noista pyydetään vielä 8-9000 e :)

Mitä vaihdelaatikon "väljyyteen " tullee, se o tuon mallin "ominaisuus",.. Mitsussahan ei vikoja ole ;)
Mm. Tekniikan maailman testissä tuon vuotisessa uudessa autossa jo 1-2 vaihdeväli "takkusi" :)

PS. Itellä o siis -95 samanlainen Lanceri ja ostohetkel oli 123tkm ny vuos oston jälkee 150 tkm ja mitää ei o tarvinnu laitella öljynvaihtojen lisäks :)
 
maksoin ite omasta 1.6 gli-95 noin kaks ja puoli vuotta sitten 46000mk ajettu silloin osto hetkellä 52tkm auto oli kolari korjattu mut eipä ole mitään vikaa koskaan ollut paitsi kulutus osia ja öljyjä vaihdellut nyt ajettu 95tkm ja ihan tyytyväinen olen ollut ja se vaihdelaatikko 1-2 takkuilee mullakin mut edellinen omistaja on säilyttänyt tallissa mulle toista laatikkoa kun se luuli et se olis menossa paskaks ja nyt jos menee onpahan ilmainen laatikko tiedossa ;D
 
No juu, sen verran omaan biiliin on joutunu vaihtamaan kun uus kytkinsatsi ja etu- sekä takalevyt + palat..ja toi vaihdelaatikko takkuilu on tosiaan ominaisuus, ei vika ;D
 
Heh, hieman off topic, mutta tuo vaihdelaatikon takkuilu taitaa tosiaankin olla Mitsun ominaisuus, sillä omassa eclipsessäkin 1-2 vaihdettaessa esiintyy usein vastaavia ongelmia, ja jenkkilässä mitsu dealerilla kun vielä sanoivat, ettei siinä mitään vikaa ole ;D
 
Auto on kyllä aika hinnakas (40000mk), mutta jos auto on (pitäisi olla) kuin uutta vastaava, ei tuo huono sijoitus ole?
Kuulostaa kalliilta, etenkin jos on tulossa yksityiseltä suoraan. Renkaiden kunto? Huollot tehty? Vaihteistoöljyjä vaihdettu? Hihnat?

Tuo turvavöiden kelausongelma on ollut useilla, kuulostaa pikkujutulta mutta on todellä ärsyttävä!
 
...oih,sehän lisää ajamisen iloisuutta kun vaihdelaatikko välillä krohahtaa..ainakin silloin kun tarvii näyttää auton poistuttamista.. :) Itelläni on mitsuliini.. konehuonetta näprätty siihen malliin et enää ei uskalla :-/ Marteliuksen putkisto vie "mehupilli" supinan kauas horisonttiin. Jooh,lisää tehoa pitäis saada, mutta tottapuhuen auto on ollu suuri yllätys toimivuuden kannalta..hyvin on kestänyt! Turvavyön palautus on juu huono.. ja vielä kun laittaa ne legendaariset turvavyön pehmusteet niin sehän kertoo sitä että turvavyön käyttö tarvii suuren syyn :eek:)
Olen kanssa kysellyt tyyppi vioista ja en ole sen suurempi tietoja saanut.. toivottavasti mitsu kiinnostaa..
;D eihän muilla eteenpäin pääse,heh!
 
Kuulostaa kalliilta, etenkin jos on tulossa yksityiseltä suoraan. Renkaiden kunto? Huollot tehty? Vaihteistoöljyjä vaihdettu? Hihnat?

Tuo turvavöiden kelausongelma on ollut useilla, kuulostaa pikkujutulta mutta on todellä ärsyttävä!

Auto on sukulaiselta joka on vaihtamassa sen uuteen Carismaan. Lupasivat liikkeessä siitä 40tmk ja aattelin ostaa sen sillä hinnalla itselle. Saavat viedä minun Opel Astra 2.0i CD:n -92 vaihdossa siihen Carismaan.
Just lähdössä autoliikkeeseen viemään Opelia näytille ;)


Kesäkumit (2kpl niistä) ei oo kaksiset.
Huollot tehty.
Vaihteistoöljyn vaihdoista ei tietoa (selvitän)
Hihnat vaihdettu.

Onko tuo turvavöiden jumistus kuskinpuoleinen ongelma vai myös vänkärinkin?

Pitääpä testata tuota 1--->2 väliä vielä :-/
 
on toi mitsu ehdottomasti parempi vaihto ehto kun toi astra kaverilla ollut tollanen astra ja huh huh ;D mulla ei noissa turvavöissä ole mitään takkuilua vaikka on sparkon pehmusteet
 
Vyöt kenkkuilee molemmin puolin.
Itsellä on jo yli 220tkm taulussa (itse ajanut n.80tkm) enkä ole hankintaa katunut.
lisäys: sähkölasit puuttuu ja takapenkillä ei ole kunnon niskatukia, siinä isoimmat "puutteet". Mustat kahvat ei tummassa autossa haittaa.
 
Hmmm... Tuossakin yksilössä menee koristen välillä 1-->2 päälle ;D
Opelista lupasivat ihan hyvin hilloa, joten kyllä kait se Misukka on kohtapuoleen omaisuuttani.

Kysymysmerkit autossa:

Ratti hiukan vinossa sekä puoltaa oikealle.

Oma arvio: puoltavan puolen rengas oli silminnähden tyhjempi rengas kuin toisen puolen + ohjauskulmat hiukan pielessä.

Sinun arvio:


Kytkinpolkimen liike jo aika lyhyt:

Oma arvio:

Kytkin loppu tai vaijeri liian löysällä.

Sinun arvio:


Kyllähän tuo verme on karumpi kuin opeli ajaa sekä sisusta on kuin kirveellä veistetty :(
Mutta muuten autosta on varmaan iloa pitemmäksi aikaa kuin opelista.

Miten tuon mallin ruostesuojaus kannattaisi tehdä sitten kesällä.

Pohjaan pensselimassaa, helmat suihkeella, sisälokarit pois sekä pensselimassaa?

Auto on GLXi , eli ei sähkölaseja mutta onneksi edes keskuslukko on.
 
lopettakaa nyt sen pensselimassan kanssa töhrääminen, nyt on tietääkseni vuosi 2003, olihan tuo aika kovaa valuuttaa -70-luvulla ;D
nuo spray-stuffyt on aivan voittamattomia tuohon hommaan, tunkeuma on n. 140% parempi kuin tiikerimassalla ja 2-3 kannua piisaa henkilöauton pohjalevyyn ja pyöräkoteloihin, ei pitäis olla kallista jos sen tekee 2vuoden välein, vai hä ? ;)
 
lopettakaa nyt sen pensselimassan kanssa töhrääminen, nyt on tietääkseni vuosi 2003, olihan tuo aika kovaa valuuttaa -70-luvulla  ;D
nuo spray-stuffyt on aivan voittamattomia tuohon hommaan, tunkeuma on n. 140% parempi kuin tiikerimassalla ja 2-3 kannua piisaa henkilöauton pohjalevyyn ja pyöräkoteloihin, ei pitäis olla kallista jos sen tekee 2vuoden välein, vai hä ?  ;)

Tarkoitatko kompuran avulla puhallettavia massoja vai ihan spraypurkissa olevaa ohutta helmamassaa?
 
spray-massaa on helmaan tai pohjaan, eli kivenisku ja alustamassa.
tietysti jos kompura käytössä niin sit ilman muuta kannukamaa, tarjousladossa on myynnissä harrastekäyttöön sopivat ruiskut kotelosuojalle ja massalle.
kaikista paras vaihtoehto on viedä se kunnon alustasuojaamoon jossa tulee höyrypesu ja uusintakäsittely eikä tarvitse liata käsiään ::)
 
spray-massaa on helmaan tai pohjaan, eli kivenisku ja alustamassa.
tietysti jos kompura käytössä niin sit ilman muuta kannukamaa, tarjousladossa on myynnissä harrastekäyttöön sopivat ruiskut kotelosuojalle ja massalle.
kaikista paras vaihtoehto on viedä se kunnon alustasuojaamoon jossa tulee höyrypesu ja uusintakäsittely eikä tarvitse liata käsiään  ::)

Kyllä varmaan, mutta hinta on niin suolainen että... :-/
Helmoissa ei näyttänyt olen reikiä/tulppia ollenkaan, joten joudunko poraamaan ehjään helmaan täyttöreiät ? :eek:
 
ota kynnyksen päältä ne muovikäikäleet irti, niiden alla tai kotelon sisäkyljessä on yleensä reiät joista pääsee tuon kotelosuojapillin avulla suihkimaan ;)
 
ota kynnyksen päältä ne muovikäikäleet irti, niiden alla tai kotelon sisäkyljessä on yleensä reiät joista pääsee tuon kotelosuojapillin avulla suihkimaan  ;)

*laittaa takaisin 12mm poranterää pakkiin* ;)

Sitten ite massan laatuun. Täällä asuinpaikkakunnallani on ainoa massanostopaikka ilmat-pois liike. Siellä on Wurthin massoja, tekeekö niillä mitään vai tilaanko massat jostain muualta, mistä?
 
tarjoustalo, anttila, citymarket, prisma yms ainakin täällä myyvät noita tectylin ja muiden massoja.
ruiskutavaraa ei taida olla kuin tarjousladossa, sprayta löytyykin sit joka kioskista :D
 
Hmmm... Tuossakin yksilössä menee koristen välillä 1-->2 päälle  ;D
Opelista lupasivat ihan hyvin hilloa, joten kyllä kait se Misukka on kohtapuoleen omaisuuttani.

Kysymysmerkit autossa:

Ratti hiukan vinossa sekä puoltaa oikealle.

Oma arvio: puoltavan puolen rengas oli silminnähden tyhjempi rengas kuin toisen puolen + ohjauskulmat hiukan pielessä.

Sinun arvio:


Kytkinpolkimen liike jo aika lyhyt:

Oma arvio:

Kytkin loppu tai vaijeri liian löysällä.

Sinun arvio:


Kyllähän tuo verme on karumpi kuin opeli ajaa sekä sisusta on kuin kirveellä veistetty :(
Mutta muuten autosta on varmaan iloa pitemmäksi aikaa kuin opelista.
Auto on GLXi , eli ei sähkölaseja mutta onneksi edes keskuslukko on.


Ottakaas kantaa vielä noihin ;)
 
Kysymysmerkit autossa:

Ratti hiukan vinossa sekä puoltaa oikealle.

Oma arvio: puoltavan puolen rengas oli silminnähden tyhjempi rengas kuin toisen puolen + ohjauskulmat hiukan pielessä.

Entises oli mulla sama kanssa...mutta jos menee suoralla tienpätkällä ratist irti laskemalla ihan suoraan, ni haittaako tuo...
4-pyörä suuntaus saattaa auttaa..

Kytkinpolkimen liike jo aika lyhyt:

Oma arvio:

Kytkin loppu tai vaijeri liian löysällä.

Säätö tai koeta kovassa vedätykses (käsijarrua vaiks vastaan) pitääkö kytkin...vaihtoon sit..ei kallis vaihtaa

Ruostesuojaus ois hyvä tehä jossei o tietoo millo viimeks.. pesu pohjaan ensin!
 
Entises oli mulla sama kanssa...mutta jos menee suoralla tienpätkällä ratist irti laskemalla ihan suoraan, ni haittaako tuo...
4-pyörä suuntaus saattaa auttaa..


Säätö tai koeta kovassa vedätykses (käsijarrua vaiks vastaan) pitääkö kytkin...vaihtoon sit..ei kallis vaihtaa

Ruostesuojaus ois hyvä tehä jossei o tietoo millo viimeks.. pesu pohjaan ensin!

Ammattikoululla kävin jo kysyy aikaa ko. operaatioon (4-pyöräsuuntaus). Tuttu opettaja aikoi opetustyönä tehdä ko. homman ;)

Miten pohjanpesu kannattaa hoitaa?
Painepesuria en varmaan saa mutta esim. kompura löytyy.

Tuosta vaihdelaatikon rusahtelusta ajattelin, että kytkin ei irrottaisi kunnolla.

Autohan ei vielä allani ole, vaan suunnittelen tässä jo kesälomaksi "taistelustrategiia"  ;D
 
Jätin itse massauksen ammattilaiselle, vaikka hintavaa onkin. Jossei paikkoja saa kunnolla pestyksi ennen massausta, on koko hommasta enemmän haittaa kuin hyötyä.
Pyörän kulmat kannattaa tarkistuttaa, josko ratti oikenisi. Ja muutenkin kyseisessä yksilössä lienee jotain hämärää, sillä itsekkin -92 mallista Astraa ajaneena, pidän Lanceria parempana ajettavana.8) (Sama pätee Ventoon verratessa, mutta saattaa olla myös maku-asia) ;)
 
Täällä jo suunnittelee ;)
Auton on juuri tuon värinen.

Lancer_GLX_1a.JPG



Sitten joskus:

Lancer_GLX_1a.gif
 
ei toi orkkis puskurikaan ole mikään pahan näköinen jos ottaa noi väli rivat pois :eek: ;D
 
Joo saahan siitä vaikka miten matalan ;D ikävä vaan EI suomessa :mad: ehkä sinä päivänä ku ilmajousitus sallitaan ;)
 
Nonniiin, auto on tuolla pihalla ja odottaa kuumeisesti ekana kuuma pesua ;)

Onko tuohon malliin saatavana suomenkielistä-korjauskäsikirjaa?
Alfamerissä ei ooota :(
 
Ei siihen taida löytyä suomen- eikä englanninkielistä. Minä en ainakaan oo löytäny :(

No voi helvetti :mad:
Pitääkö tuota rassata mutu-tuntumalta sitten?
Noista korjausoppaista on aina saanut hyvää tietoa, ettei tarvii turhan takia jonkun takia hakata päätä seinään.
Pakkokait jostain on korjaus infoa tuohon autoon saatavana?
 
saathan sä täältä klubin sivuilta neuvoa ja mielipiteitä asiaan jos toiseenkin ;D
 
saathan sä täältä klubin sivuilta neuvoa ja mielipiteitä asiaan jos toiseenkin  ;D

Totta ;)
Pitäis gprs+kannettava hommata, niin voisin kysyä neuvoa ns. tallista käsin. Tallin ja oman koneeni välinen matka on 30km :(
Onneksi noita samankorisia Lancereita näyttää täällä pyörivan paljonkin niin en jää "tyhjänpäälle"  ;D
 
se on totta et vähän saattaa kestää et saa johonkin asiaan neuvoa siitäkin syystä et kaikki eivät jokapäivä sivuilla käy ja neuvo pitäis saada etukäteen ;D
 
Terve! tässä katellu jos hommais uueksi kulkineeksi tollasen lancerin.. eli tämmönen -93 - 96 tai sitte samaa vuosluokkaa oleva gti.. mites näissä kestää koneet? Eli kun ajettu yli 200tkm pitääkö alkaa varautuu isompaan remppaan tjms?
 
on ainakin toi 1.6 luotettava viitä vaille 300000 km lasis eikä ole kone huoneen puolelle muutku vesi pumppu ja termari vaihettu. luottoo on!!
 
racedriver sanoi
on ainakin toi 1.6 luotettava viitä vaille 300000 km lasis eikä ole kone huoneen puolelle muutku vesi pumppu ja termari vaihettu. luottoo on!!

Missä kohtaa matkaa vesipumppu poksahti?
Alkoiko se vuotaa nesteitä pellolle vai mitkä oli ekat oireet sen väsymisestä?

nim. 162tkm ajettu eikä vesipumppua vaihdettu...
 
mullon kans 1.6 mylly ajettu 177tkm vaihdettu remmit parikertaa, kannentiiviste ja virranjakaja(500€) karstaton kone ja taas toimii ja on tehot vielä ainakin tallella :p
 
Se rusahtelu on kyllä vaan laatikon ominaisuus!saa olila tosi tarkkana ettei rusahda jos ei o tottunu laatikkoon... ollu sama homma jo 14 mitsun kanssa :)
ja viistoista ollut....ni eiköhön toi jo ominaisuus ole ;D
ja tää yx ei rusahtava onkin sitte tomaatti ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom