Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

makezis

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2012
Hei!

Olen omistanut kyseisen auton pari kuukautta ja auto on toiminut mainiosti ja lähti aina kerta laakista käyntiin (ajokilometrejäkin on kertynyt 365 000km :) ), mutta pari viikkoa sitten kävi niin että auto sammui tyhjäkäynnillä ollessaan lämmin, mutta kylmällä moottori kävi hyvin, mutta lopulta auto ei enää käynnistynyt ollenkaan. Auto ei siis nykinyt ajossa kertaakaan, mutta se ei pysynyt tyhjäkäynnillä. Olen vaihtanut autoon virranjakajan kannen, mutta se ei ole asiaan auttanut ja tänään katsoin virranjakajalle menevän 2- napaisen johdon mikä menee suoraan puolalle, että tuleeko siihen virta niin eipä tullut virtaa eli virranjakajalle ei mene ollenkaan virtaa! Mikä autossa mahtaa olla vikana? Onko ECU tullu tiensä päähän ja jos on niin mistä sen löytää? Uutta puolaakin on autoon testattu ennen virranjakajan kannen vaihtoa ja silloinkin auto kävi vain 5 minuuttia ja sammui eikä lähtenyt enään käyntiin.... Startatessa konetilassa haisee selvästi bensa eli bensan saannista ei ole kyse vaan autosta puuttuu kokonaan kipinä. Alkaa ideat loppumaan auton kanssa kesken, joten olisin tosi kiitollinen jos joku ammattitaitoisempi ihminen osaisi sanoa mikä tässä mitsussa on vikana :)
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

miten check engine valo käyttäytyy mittaristossa?palaa koko ajan vai normisti vaan startin jälkeen muutaman sekan?
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

Virrat kun laittaa päälle nii se palaa jotain alle 10 sekuntia eli iha normaalisti palaa.
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

Onko siinä jo kampiakselin asentotunnistin? Eli anturin tapainen jossain vauhtipyörän lähellä?
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

kupe80 sanoi
Onko siinä jo kampiakselin asentotunnistin? Eli anturin tapainen jossain vauhtipyörän lähellä?


on siinä asentoanturit ,mutta ei oo mitään opel tyyppistä kikkaretta,jakajan sisällä kaikki asento anturit ym sellaset
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

Tässä kattelin nii virranjakajaan menee n. 9-10 voltin jännite ja puolalta tulee 11,2 volttia ja kuulemma sieltä pitäisi tulla korkeajännite eli satoja voltteja. Virranjakajan kansi on uusi, pyörijä on uusi, tulpat ovat uudet ja tulpanjohdot myös ja käyntiin ei lähde mutta virtaa tonne virranjakajaan tulee eli pakko siinä on olla tuo puola sökönä. Uutta puolaa kokeiltiin toisaan ja kävi käynnissä 5 minuuttia silloin kun oli vanha pyörijä ja virranjakajan kansi (luultavasti pyörijä löi läpi virtaa), mutta jouduttiin palauttamaan se puola koska sen kun laittoi virranjakajaan nii virranjakajan koppa ei mennyt kunnolla kiinni.... Tuntuu kyllä hullulta jos ei puolan vaihdon jälkeen lähde käyntiin kun huomenna käyn sen hakemassa, koska sillon tuohon on käytännössä uusittu koko sytytysjärjestelmä....
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

tästäkään nyt ota selvää että onko siinä uus puola vai se vanha jolla ei enää käyny.ja miksi ei menny koppa enää kunnolla kii ku "käyvä" puola oli paikalla. en ole törmänny että puola ois erilainen,mutta kansia onkin 2 hyvin lähellä toisiaan.

menee meinaa vika ja eka postausteksti hieman ristiin.

juuri korjasin yhden puolavikasen.
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

Autoon vaihettiin nyt purkuautosta uus virranjakaja ja lähti käyntiin, nyt ongelma on että käy lämpimänä hyvin alhaisilla kierroksilla ja kierrokset niin sanotusti "heiluu" noin 500- 800 kierroksen välillä, mutta ei sammu. Akun kenkiä on käytetty irti ja ecu:takin ja kuulemma tuolloin menee jonkun aikaa että ecu säätää takaisin tyhjäkäynnin mutta olen ajanut autolla jo noin 80 km eikä ole lähtenyt korjaantumaan. Kylmällä koneella auto toimii normaalisti. Vinkkejä? ;D
Tällä viikolla ois auto tarkoitus katsastaa ja myydä pihasta pois nii häipyis ne ongelmatki samalla, mutta ois hyvä saada tuo vika nyt alta pois :)
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

onko kaasuläppäkotelo paskanen. ja miten on sytkä säädetty?eli "huolto"pistoke maadotettu kun säädetty ennakko? ;)

onko syylarissa tarpeeksi nestettä.(sekin voi vaikuttaa jos liian vähän ja lämpötilaheittelyjä tulee paljon sille anturille mikä ohjaa ecua) on meinaa kerran tullu vastaan mulle kerran
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

Taisi vaan kone olla karstainen tuossa ku tyhjäkäynnilläki putkesta posahtellee karstaa pihalle ja aina ku kunnolla antaa kierroksia nii aina vaan tyhjäkäynti paranee ja lopulta kierrokset pysyy tasaisesti 900 kierroksessa. Auto on ollu ennen naisen käytössä nii vissii on ajeltu liian isolla vaihteella pientä vauhtia. Pitäis varmaa sinolia laittaa tankkiin ku tänäänki auto vähän nyki ajossa ja sitte ku taas anto kunnolla kierroksia nii loppu nykiminen ja moottori kävi hyvin. :D
 
Vs: Mitsubishi Lancer -92 1.6 GLXi kipinä kateissa!

Eipä taida tämä auto olla myymisen arvonen ku tuntuupi nyt toimivan ku uus auto vaikka kilometrimäärä lähentelee kohta 370 000km. :)

Jos jollaki on tosiaan tarvetta nii löytyypi mitsun vanha rikkinäinen virranjakaja, jossa on kiinni uusi puola (27e), pyörijä (4,70e) ja virranjakajan koppa (15e). Luultavasti sisältä on hall- anturi rikki ku mikäpä muukaan noista virranjakajista voipi mennä. Kunnossa olevasta pyytävät 150e, joka on suoraan purkuautosta eli myyn ton jakajan pois sillä 80e ku siellä on kuitenkin uutta palikkaa sisällä.

yhteydenotot: 041-7516003
 
Takaisin
Ylös Bottom