Mitsubishi Lancerin ajovalon korkeudensäätömoottori! Pikaista apua!!!

Rudfi93

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2016
Hellou!!
Minulla on siis itselläni vm.04 Lancer sport 2.0 stw. Ja oikeanpuolimmaisen ajovalon korkeudensäätömoottori on lakannut toimimasta, avattaessa näytti piirilevy olleen "ruostunut", joten eipä enää toimintaa. Katsastusmies vaatii ja on jo vuoden vaatinut että se tulisi saada toimimaan(rekisteriotteessa merkintä)

Kysymykseni siis kuuluu että käykö muiden (ei siis sport) lancerien säätömoottorit yksi yhteen ja toimivatko ne tuossa minun omassani??? Veljeni kokeili toisen automerkin omaa lähelle samanlaista moottoria, mutta se ei jostain syystä pelannut omassa lancerissani.

Ja toinen kysymys, Jos valojen korkeussäätö ei toimi ollenkaan katsastuksessa( itse hoidettu molemmilta puolilta toimimattomaksi), miten inssi suhtautuu tilanteeseen, jos ei toimi ollenkaan/kytketty kokonaan pois, tuleeko silti korjauskehoitus??

Kiitos jo etukäteen avusta!!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi Lancerin ajovalon korkeudensäätömoottori! Pikaista apua!!!

En osaa sanoa toimiiko ja käykö mutta uskoisin että kaikkien samoilla umpiolla varustettujen autojen korkeudensäätömoottorit käy ristiin. Kannattaa ostaa molemmille puolille samanlaiset moottorit jolloin se säätävät korkeutta saman verran.
 

Rudfi93

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2016
Vs: Mitsubishi Lancerin ajovalon korkeudensäätömoottori! Pikaista apua!!!

Onks muilla lancerin omistajilla ollu samanlaista ongelmaa/ osan uusimista? Miten ootte itse toiminu kyseisessä tilanteessa?

Merkkiliikkeestä ne eivät myy kun koko umpion, säätömoottoreineen, joka onkin sit hintaluokaltansa ihan omaa luokkaa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi Lancerin ajovalon korkeudensäätömoottori! Pikaista apua!!!

Hakua käyttämällä löytyy keskustelua aiheesta. Purkaamoilta ja avk:lta kannattaa myös kysellä pelkkiä säätömoottoreita.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19853.225
 

Tersp

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs:

Itellä on kans samaa vikaa 06 lancerissa. Mitä kaikkea täytyy purkaa että sen moottorin saa käsiinsä?

Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Mitsubishi Lancerin ajovalon korkeudensäätömoottori! Pikaista apua!!!

mulla menossa lanceri sportti katsastukseen ja toisessa umpiossa on sellaista vikaa että käynnistäessä säätömoottori "jumppaa" umpiota ylös-alas jonkin aikaa. joskus melko pitkäänkin. olen ottanut piuhan irti jo aikaa sitten mutta nythän sen pitäs jotenkin pelata katsastuksessa. joskus huomasin että liitin makaa sellaisen tason päällä konehuoneessa johon jää lillumaan vettä. putsasin kyllä liitintä ja se vähän rauhoitti tuota sekoilua. pitäs vaan nyt kokeilla toimiiko kun yhdistää piuhat. toinen umpio joskus vaihdettu kun on paljon vähemmäb naarmuinen kuin tuo sekoileva.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Mitsubishi Lancerin ajovalon korkeudensäätömoottori! Pikaista apua!!!

mitä tuossa tänään tutkin niin ainakin puskurin kuori pitäis saada irti että saa umpion käsiin ja pääsee näkemään mitä on syönyt. itsellä toinen puoli ei toimi ollenkaan ja toinen tekee edes-takas liikettä aika pitkään. liekö sitten niin että kun toinen puoli ei pelaa niin toinenkin sekoilee. toisen moottorissa ei siis sinällään vikaa mutta jostain syystä saa käskyn jäädä rallaamaan paikalleen ulös-alas. outo bika kyllä

toinen umpio joka olisi siis ainakin moottoriltaan ehjä onkin sit ihan naarmuiseksi mennyt. sen varmaan sais kiilloitettua mutta jos joutuu kuitenkin vaihtamaan niin viitsiikö kuitenkaan
 

Juipe

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2021
Sijainti
Etelä-Pohjanmaa
Vanha aihe mutta eipä mitään. -06 lancerista kuskin puolen säätö pimeänä, ollut viimeisen 10 vuotta rikki edellisellä omistajalla, saanut aina korjauskehotuksen leimalla. Hommasin purkuautosta uuden moottorin, luultavasti siinä se vika on. Mutta todella hankala saada moottoria irti; saa kyllä kierrettyä auki mutta tilaa ei ole vetää pois paikaltaan. Vaatii varmaan puskurin irroituksen että saa umpion tarkempaan tutkiskeluun.

Tuntuu olevan aika yleinen vika näissä, saksalaisissa olisi normaalia mutta ei tämmöisiä pikkuvikoja saisi japseissa olla...
 

Juipe

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2021
Sijainti
Etelä-Pohjanmaa
Uusi moottori asennettu (kuskin puoli), toimii ihan OK asennoissa 1-4, mutta kun kääntää nollalle niin tuo kuskin puoli jää humppaamaan edes takaisin... En ole jaksanut odottaa koska lopettaa, ainakin puoli minuuttia vatkasi. Apukuskin puoli toimii normaalisti, hakee paikkansa ja pysähtyy.

Tämmöiset viat kuuluu merkkeihin opel, fiat, renault, citroen, peugeot, ei japanilaisiin. Tosin moottori onkin made in germany (hella), joten ihmekös tuo...

Perusasetusta yritetty säätää valojen ollessa sammuksissa mutta ei vaikutusta. Valokeilan asentoa saa kyllä eri kohtaan.

Oikein kauaa en jaksa tuon kanssa tapella vaan jostain romikselta uusi umpio moottoreineen.

Vastaavaa operaatiota yrittäville tiedoksi että etupuskuri irti, ei ole kuin 20min homma ja sitten umpiot saa nätisti pois.
 
Ylös Bottom