Joo elikkäs tuossa tollanen Evo 3 on ja swapattu sellanen. Auton ostin Elokuun lopulla.
Onhan tuossa ollut hintaisekseen vehkeeseen nähden paljon pikkuvikoja. Pahin oli hammastangon irtimurtuminen kun ei olla kehdattuj tehdä swapia kunnolla. Kaikki johdoitukset oli just sellasta "nippusiteitä, sähköteippiä ja jotakin apikoliittimiä".. Akkuunkin oli vaan vedetty rengasliittimiä toistensa päälle ja aikamoinen hässäkkähän siinä oli. No laiteltiin ne sitten siistiin nippuun ja vetästiin uudet akunkengätkin.
Hammastankokin oli kestänyt kiinni. Hitsattiin ne murtuneet kiinnikkeet silloin. Samalla vaihdettiin katin tilalle suora putki.
Raidetangon päät vaihdettu kanssa uusiin, öljyt vaihdettu koneeseen, turbon laipantiiviste- sekä pultit vaihdettu uusiin.
Sitä ihmettelin, etä miksi ihmeessä autossa ei ole keskuslukitusta? Vanha omistaja sano että varmaan sulake tai jokin palanut siitä..kuullosti aika paksulta tuo tarina. Olen tarkistanut sulakkeet ja kaikki kunnossa.
Tänään massaan väliaikaisesti turbon öljyputken. Sen paluuputken turbolta öljypohjalle. Tiivisteet siihen tilasin ja tehään itse siihen jostakin teräspunosletkusta korvaava letku, koska aika suolainen hinta olis maksaa 130e tollasesta putkesta.
Tällähetkellä autossa vikaa:
-Entinen kuskinikkuna ei nouse kunnolla, varmaan toinen palikka irti. Ovipahvi pitäis ottaa irti ja katella mitä sieltä löytyy.
-Hks mushroomfiltteri, tuosta rätistähän tulee kaikki jäniksestä pölyyn läpi..
-Kojelaudan kello ei toimi, varmaan johdot irti. Tämäkin tsekataan.
-Penkin lämppärit? Onkos noissa vakio Recaroissa edes mitään vastuksia? Ainaskin johdotukset ja liittimet sieltä tulee. Ja Keskikonsolissa on penkinlämppäri katkaisijat, mutta siitä on se katkaisija rikki. Täytynee uudet hommata.
-Puhallinmoottori jouduttiin vetämään suoralle virralle. Olin onnistunut nimittäin polkasemaan sen johdon poikki ja vastakappaletta ei löytynyt mistään..Tämä kyllä korjataan.
-Johdotuksia vielä pitäis parannella ja vetää akku takakonttiin.
-Turbotimeri sekoilee, välillä alkaa laskemaan itekseen ihan omia aikoja, tuntuis että suuret virtahävikit kun lyöt puhaltimet esim täysille niin alkais laskemaan.
-Seosmittari tuntus näyttävän omiansa välillä.
-Kesärenkaat, tulee kyllä uudet ens kesän asfalteille..
-Ohjausakselin läpivientikumi vähä rikki, johtu siitä kun hammastango irtos kesken ajon kiinnikkeistä.
Saatto tuosta jäädä jokunen juttu vielä kertomatta, mutta vähäsen kiire olis. Tehdään sitten myöhemmin "korjattu" lista ja auton hyvät puolet. Paljonhan tossa pikkuvikaa on, mutta kuuluhan se jo tuon ikäiselle. Tosin ite en kovin innostunut ole tästä kuka tän on Swapannu ku osannu edes hitsata kunnolla. Kauheeta räkäsaumaa ryvitetty sille hammastangolle sillon aikasemmin. Nyt tosiaan vika korjattu.
Kyllä tästä vielä saadaan todella hyvä auto ja kun viat on korjattu niin katsellaan vähän virittelyä apexin power fc:n kera. Ja jos auto menee kaupan niin mieluiten vaihtasin uudempaan evoon tai sitten japsipuolelta ajettavaan Evo 3..
Tässä tämä tälläkertaa, myöhemmin lisää.
Onhan tuossa ollut hintaisekseen vehkeeseen nähden paljon pikkuvikoja. Pahin oli hammastangon irtimurtuminen kun ei olla kehdattuj tehdä swapia kunnolla. Kaikki johdoitukset oli just sellasta "nippusiteitä, sähköteippiä ja jotakin apikoliittimiä".. Akkuunkin oli vaan vedetty rengasliittimiä toistensa päälle ja aikamoinen hässäkkähän siinä oli. No laiteltiin ne sitten siistiin nippuun ja vetästiin uudet akunkengätkin.
Hammastankokin oli kestänyt kiinni. Hitsattiin ne murtuneet kiinnikkeet silloin. Samalla vaihdettiin katin tilalle suora putki.
Raidetangon päät vaihdettu kanssa uusiin, öljyt vaihdettu koneeseen, turbon laipantiiviste- sekä pultit vaihdettu uusiin.
Sitä ihmettelin, etä miksi ihmeessä autossa ei ole keskuslukitusta? Vanha omistaja sano että varmaan sulake tai jokin palanut siitä..kuullosti aika paksulta tuo tarina. Olen tarkistanut sulakkeet ja kaikki kunnossa.
Tänään massaan väliaikaisesti turbon öljyputken. Sen paluuputken turbolta öljypohjalle. Tiivisteet siihen tilasin ja tehään itse siihen jostakin teräspunosletkusta korvaava letku, koska aika suolainen hinta olis maksaa 130e tollasesta putkesta.
Tällähetkellä autossa vikaa:
-Entinen kuskinikkuna ei nouse kunnolla, varmaan toinen palikka irti. Ovipahvi pitäis ottaa irti ja katella mitä sieltä löytyy.
-Hks mushroomfiltteri, tuosta rätistähän tulee kaikki jäniksestä pölyyn läpi..
-Kojelaudan kello ei toimi, varmaan johdot irti. Tämäkin tsekataan.
-Penkin lämppärit? Onkos noissa vakio Recaroissa edes mitään vastuksia? Ainaskin johdotukset ja liittimet sieltä tulee. Ja Keskikonsolissa on penkinlämppäri katkaisijat, mutta siitä on se katkaisija rikki. Täytynee uudet hommata.
-Puhallinmoottori jouduttiin vetämään suoralle virralle. Olin onnistunut nimittäin polkasemaan sen johdon poikki ja vastakappaletta ei löytynyt mistään..Tämä kyllä korjataan.
-Johdotuksia vielä pitäis parannella ja vetää akku takakonttiin.
-Turbotimeri sekoilee, välillä alkaa laskemaan itekseen ihan omia aikoja, tuntuis että suuret virtahävikit kun lyöt puhaltimet esim täysille niin alkais laskemaan.
-Seosmittari tuntus näyttävän omiansa välillä.
-Kesärenkaat, tulee kyllä uudet ens kesän asfalteille..
-Ohjausakselin läpivientikumi vähä rikki, johtu siitä kun hammastango irtos kesken ajon kiinnikkeistä.
Saatto tuosta jäädä jokunen juttu vielä kertomatta, mutta vähäsen kiire olis. Tehdään sitten myöhemmin "korjattu" lista ja auton hyvät puolet. Paljonhan tossa pikkuvikaa on, mutta kuuluhan se jo tuon ikäiselle. Tosin ite en kovin innostunut ole tästä kuka tän on Swapannu ku osannu edes hitsata kunnolla. Kauheeta räkäsaumaa ryvitetty sille hammastangolle sillon aikasemmin. Nyt tosiaan vika korjattu.
Kyllä tästä vielä saadaan todella hyvä auto ja kun viat on korjattu niin katsellaan vähän virittelyä apexin power fc:n kera. Ja jos auto menee kaupan niin mieluiten vaihtasin uudempaan evoon tai sitten japsipuolelta ajettavaan Evo 3..
Tässä tämä tälläkertaa, myöhemmin lisää.