Mittarin ruuvausta......

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

onlymanual

.....
Liittynyt
14 Elokuu 2005
Sijainti
Raahe
Katsokaa ihmeessä nettiauto id 974568.....

Kyseessä MINUN entinen mitsu jonka ITSE rakensin ihka omilla rahoilla, joten tiedän 200% varmuudella kuinka monta kilometriä oli takana....myin sopivan tarjouksen tullen jokunen viikko sitten....Mittarin lukema minulta lähtiessä oli 345670...Onko kaveri kenties ajanut autolla pakki päällä satatuhatta??? :eek: :-\ ja entäs huoltokirja jota ei ollut minun aikana kuin 120tkm asti plus ne mitä itse tein eli niitäkin merkintöjä puuttui 200tkm ajalta.....voi keijo sentään......no siinä kuitenkin totuus tuosta kaverista......



Miten saisi kaverin tuosta kiljotiiniin......?????
 
Voihan PRKL :mad: :mad: Mä katoinki että onpa vähän ajettu ja miksihän on heti uudestaan myynnissä. Eiköhän tuosta saa jo petoksesta rikosilmoituksen aikaan.
 
Tuohan on ilmiselvä PETOS siis rikosnimikkeelläkin (imho)
koska tuolla tavoitellaan selvää rahallista etua :seina
 
tos pitää kyl olla jo tosi härski jätkä ja pikkasen tyhmäki et tollasen keikan menee tekee :p ei tainnu tulla ruuvaajalla mieleen et noita markkinoita seuraa tämmönen "näkymätön silmä

erityisesti hihnavetosten koneitten kaa toi ruuvaaminen voi olla tosi kohtalokasta ku jos luulee et hihna ois just vaihdettu ja oikeesti se pitäiski justiinsa vaihtaa

ja sata tonnia vielä, ei nyt s**t**a....
 
kyseinen  auto on nykyään minulla,ja ostaessa siinä oli viallinen mittari. vaihdoin siihe toimivan mittaristo,jossa oli vähä vähemmän kilometrejä.
ja tiedoksi,mittarin ruuvaaminen/vaihtaminen ei ole laitonta.
 
Tuollaisissa tapauksissa pitää myydessä tehdä kirjallinen todistus jolla ostaja kuittaa kaikki kilometrit. Jos auto myydään ruuvatuilla kilsoilla ostajan tietämättä niin se on petos.

Eli kannattaa aina merkata luovariin ajetut kilometrit eikä mittarilukemaa. Halpikset erikseen.

Ei ilmoituksessa mitään laitonta ole, mutta se miten auto myydään ratkaisee. Toki kyllä se syö miestä jos meet kattoo autoa jolla ilmon mukaan ajettu esim 100tkm ja myyjä ilmoittaakin paikanpäällä todelliset kilsat 220tkm.

Miten vanha mittari oli hajonnut?


Ps. Akelta saa mittarilukema historian.
 
http://bladeimage.nettiauto.com/extra/carimg/mms/vifPdf974568.pdf

ja toisaalta lainaus:

"ostin pari viikoa sitten lancerin -93 täysin bisnes mielessä.itse en viitti ajella tollasella..
auto on myynnissä nettiautossa id: 974568"

El hyvältä kuulosta. Eli ny ne todelliset km siihe ilmoituksee niinku olis jo.
 
mattiko en halua olla töykeä mutta minulta lähtiessä mittari toimi täysin joten en usko että olet rikkoutumisen takia vaihtonut.... voisitko laittaa kuvan mittarista joka on nyt paikoillaan niin osaan heti kertoa onko sama mittari....????

Siten saataisiin asia kuntoon????

ja mielellään kuva että näkyy muuta kojelautaakin ja toinen voisi olla lähikuva...kauempaa otetusta kuvasta näkisi että on sama auto...
 
Ihan älytöntä... Miksei sitä oikeaa lukemaa voi laittaa :mad:
Käy ihan vituttamaan. Laitan tähän nyt mailinvaihtomme, jonka kävin tuon myyjän kanssa uteliaisuuttani:
Viestistä poistettu osa kukkahattutätien mieliksi :-*
Kysyin aluksi NA:ssa, että onko mittaria ruuvattu kun kuulemma olisi väärä lukema ilmoituksessa, vastaus:

245 on mittarissa.muusta en tiedä,hyvin se pelaa.

Perään tuli mailia:

(Vastaus poistettu)

Vastasin myyjälle:
Terve. Uteliaisuuttani kysyin. Lisätietoa löytyypi tuolta osoitteesta: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14342.0
Toki jos asiassa on väärinkäsitys, kannattaa rekisteröityä keskusteluun ja oikaista asia mahd. pikaisesti.

(Vastaus poistettu)

Vielä lähetin myyjälle mailia:
Sen verran korjausta että auton mittariston vaihto ei ole laitonta, eikä edes mittarin ruuvaaminen, mutta jos auton oikeita kilometrejä ei myydessä ilmoiteta, on myyminen väärillä kilometreillä on petos. Eli kannattanee laittaa siihen Nettiauton ilmoitukseen oikeat kilometrit, tuntuu että tuolla klubin puolella on sen verran vihasta porukkaa että joku sille mahdolliselle ostajalle kertoo kuitenkin...


Että semmosta ::) Asenteet kohdillaan ja sellai :mad:

Edit:

En usko että onlymanual olisi edes tehnyt uutta aihetta jos ei tietäisi puhuvansa asiaa. Ja miksi olisi edes tehnyt valehdellakseen? Ite en ainakaan moista vaivaa edes viitsisi nähdä, puhumattakaan moraalisista asioista.

En muuten olisi näin aggressiivisesti kimpussa pyörimässä mutta olen yhden kerran itse ostanut auton jossa oli sata tonnia vähemmän mittarissa mitä oikeasti. Ja multa lähtiessä siinä olikin sitten ihan oikea kilometrimäärä.
 
onlymanual sanoi
mattiko en halua olla töykeä mutta minulta lähtiessä mittari toimi täysin joten en usko että olet rikkoutumisen takia vaihtonut.... voisitko laittaa kuvan mittarista joka on nyt paikoillaan niin osaan heti kertoa onko sama mittari....????

Siten saataisiin asia kuntoon????

ja mielellään kuva että näkyy muuta kojelautaakin ja toinen voisi olla lähikuva...kauempaa otetusta kuvasta näkisi että on sama auto...

mattiko sanoi
kyseinen auto on nykyään minulla,ja ostaessa siinä oli viallinen mittari. vaihdoin siihe toimivan mittaristo,jossa oli vähä vähemmän kilometrejä.
ja tiedoksi,mittarin ruuvaaminen/vaihtaminen ei ole laitonta.

Täs on kyl nyt pieniä ristiriitoja mun mielestä, lihavoidut kohdat kertonee asian puolestaan. Jää sellainen käsitys asiasta että "mattiko" on vaihtanut mittarin vaiko koko mittariston, periaatteessa turhaan, vai onko auto ollut "onlymanual":in ja "mattiko":n välissä jollakin omistajalla jonka aikana mittaristo rikkoutunut?

Jos mittaristo on vaihdettu vaikka edellinenkin on toiminut niin kyllä se lasketaan mittarin ruuvaukseksi eli kyllä tämä kansan mielissä huijausta on, vaikka ei laki yhdessäkään pykälässä auton matkamittarin ruuvausta kieltäisikään. Usko pois, pikemminkin vaikeutat tuolla auton myymistä kuin helpotat sitä, taloudellista hyötyä et tällä ainakaan saavuta.

Ja toki voisit ilmoittaa sen alkuperäisen mittariston (joka oli autossa kiinni kun ostit) tarkan matkamittarilukeman niin nettiauton ilmoitukseen, kuin myös tänne forumille tähän ketjuun, ja myös tämän mittariston tarkan matkamittarilukeman haluaisimme tietää että saadaan tarkka ero ja selvyys tälle asialle. Kaikkein viimeisimmäksi vihaa ketään kohtaan täällä tuskin halutaan, ihmetyttää vain kun ei voida suoraan asioita kertoa. ::) :pesis
 
mattiko sanoi
ja tiedoksi,mittarin ruuvaaminen/vaihtaminen ei ole laitonta.

Mittarin vaihtaminen ei ole laitonta, mutta kilometrien vähentäminen on laitonta. Täsmennetään: Mittarin saa kiertää nolliin, mutta kilometrejä EI saa siitä vähentää.

Tietysti jos myyjä on rehellinen, hän ilmottaa autoa myydessään ettei mittarin kilometrilukema pidä paikkaansa koska autoon on vaihdettu mittaristo. Ja että todellinen kilometrilukema on niin ja niinpaljon. Mutta näitä hämäräveikkoja on ikävä kyllä liikkeellä jotka "unohtavat" kertoa mittarin vaihdosta ja yrittävät sumeilematta nostaa myytävän autonsa arvoa tällaisilla kepulikonsteilla. :pesis
 
paljon on asiasta nähty vaivaaa.
siis ostaessa auton NOPEUS MITTARI temppuili,näytti välillä ihan sekavia nopuksia ja välillä viisari pomppi ku hullun mulkku.
siinä syy mittarin vaihtoon.
vanha mittari on jo kaatopaikalla.
ja voin kyllä kertoa jokaiselle ostajalle että mittari on vaihdettu,en näe sille mitään estettä.

asia on mielestäni minun ja auton ostajan välinen asia.
hyvin harva ostaja kyselee auton kilometreistä.
kysessä oleva autokin kun on kuitenkin siinä kunnossa,ettei tiedä onko sillä ajettu 250 vai 350.
 
mattiko sanoi
paljon on asiasta nähty vaivaaa.
siis ostaessa auton NOPEUS MITTARI temppuili,näytti välillä ihan sekavia nopuksia ja välillä viisari pomppi ku hullun mulkku.
siinä syy mittarin vaihtoon.
vanha mittari on jo kaatopaikalla.
ja voin kyllä kertoa jokaiselle ostajalle että mittari on vaihdettu,en näe sille mitään estettä.

asia on mielestäni minun ja auton ostajan välinen asia.
hyvin harva ostaja kyselee auton kilometreistä.
kysessä oleva autokin kun on kuitenkin siinä kunnossa,ettei tiedä onko sillä ajettu 250 vai 350.

Jos oot yhtään lukenu nettiauton ilmoituksista niitä ihmisten kyselyjä sieltä alareunasta, niin olet tai olisit huomannut saman minkä minäkin että valitettavan monen ilmoituksen tiimoilta juuri kysellään ensimmäisenä että paljonko on pirssillä ajettu ::)
 
Eli et kertakaikkiaan aiokaan laittaa ilmoitukseesi oikeata km määrää/ilmoittamaan että mittariston km määrä ei ole oikea ?

ja voin kyllä kertoa jokaiselle ostajalle että mittari on vaihdettu,en näe sille mitään estettä.
Mikä estää siis kertomasta sen jo ilmoituksessa ? Esimerkiksi sanoilla tekstissä, vaikka haluaisitkin, että autosi lyötyisi haulla vähemmän ajettujen joukosta.

Siinä tapauksessa otan henk.koht yhteyttä nettiauton ylläpitäjään ja saat olla varma,että ilmoituksesi tullaan poistamaan.
 
ja vielä piti lisätä että nettiauto.comissa autostani on ilmoitettu MITTARILUKEMA, ei ajettuja kilometrejä!

nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. :seina
 
Ovat, mutta ilmoituksessasi PITÄÄ myös ilmetä ajomäärä, mikäli se on todellisuudessa eri.

Itsekään en ilmoita mailimäärä lukemana,koska se olisi aivan toista kun täällä Suomessa oleva km määrä.
 
mattiko sanoi
hyvin harva ostaja kyselee auton kilometreistä.
;D ;D ;D ;D right :peukku Luulen että suuri osa tosiostajista maksavat n. 7 euroa siitä, että saavat AKElta kilometrihistorian tietoonsa. Niin olen itsekin tehnyt tuota yhtä erehdystä lukuunottamatta.

[quote author=mattiko]
ja vielä piti lisätä että nettiauto.comissa autostani on ilmoitettu MITTARILUKEMA, ei ajettuja kilometrejä![/quote]

Ainakin silloin kun itse käytin Nettiautoa, sai valita kilometrien kohdalla, valitseeko mittarilukeman vai kilometrimäärän. Ensisijaisestihan valitaan tietysti kilometrimäärä jos se on tiedossa.
 
mattiko sanoi
kysessä oleva autokin kun on kuitenkin siinä kunnossa,ettei tiedä onko sillä ajettu 250 vai 350.

Mutta autosi hinta muodostuu kuitenkin pienemmän kilometrilukeman mukaan?

Jos olisit ostajan roolissa, sillä olisi hinnan kannalta suurikin merkitys onko autolla ajettu 250tkm vai 350tkm. Vai väitätkö vastaan?

Ja se kertoo jo myyjästä aika paljon kun kysytään "kuinka paljon ajettu??" niin myyjä vastaa: "mailattu", tai "vastattu sähköpostiin" tms. eli jotain salattavaa on kun ei voi julkisesti vastata...
 
mattiko sanoi
paljon on asiasta nähty vaivaaa.
siis ostaessa auton NOPEUS MITTARI temppuili,näytti välillä ihan sekavia nopuksia ja välillä viisari pomppi ku hullun mulkku.
siinä syy mittarin vaihtoon.
vanha mittari on jo kaatopaikalla.
ja voin kyllä kertoa jokaiselle ostajalle että mittari on vaihdettu,en näe sille mitään estettä.

asia on mielestäni minun ja auton ostajan välinen asia.
hyvin harva ostaja kyselee auton kilometreistä.
kysessä oleva autokin kun on kuitenkin siinä kunnossa,ettei tiedä onko sillä ajettu 250 vai 350.

Eikös tun mittarin "temppuilun" olisi korjannut vaijerin vaihdolla? Nythän se mittari ongelma ei välttämättä poistunut vaan siirtyi hieman tuonnemmaksi...
 
wiketys sanoi
mattiko sanoi
paljon on asiasta nähty vaivaaa.
siis ostaessa auton NOPEUS MITTARI temppuili,näytti välillä ihan sekavia nopuksia ja välillä viisari pomppi ku hullun mulkku.
siinä syy mittarin vaihtoon.
vanha mittari on jo kaatopaikalla.
ja voin kyllä kertoa jokaiselle ostajalle että mittari on vaihdettu,en näe sille mitään estettä.

asia on mielestäni minun ja auton ostajan välinen asia.
hyvin harva ostaja kyselee auton kilometreistä.
kysessä oleva autokin kun on kuitenkin siinä kunnossa,ettei tiedä onko sillä ajettu 250 vai 350.

Eikös tun mittarin "temppuilun" olisi korjannut vaijerin vaihdolla? Nythän se mittari ongelma ei välttämättä poistunut vaan siirtyi hieman tuonnemmaksi...

Amen, kyllä minäkin olisin vaijerin vaihtanut ekaksi ja sitten vasta mittariston jos ongelma ei olisi vaijerin vaihdolla ratkennut. :)
 
mittari toimii nyt ja asiassa ei pitäisi olla enää kellekkään epäselvää.
vaijerin tarkistin ennen mittarin vaihtoa,ja se oli ok.
 
mattiko sanoi
...hyvin harva ostaja kyselee auton kilometreistä...

No huh huh, miten paksua tekstiä. :eek:

mattiko sanoi
kysessä oleva autokin kun on kuitenkin siinä kunnossa,ettei tiedä onko sillä ajettu 250 vai 350.

Tämä on monestikin totta, tämän auton kohdalla en pysty sanomaan ku en ole autoa nähnyt.
 
Seuraavassa katsastuksessa voi olla seuraavalle omistajalle yllätys kun sanotaan että onkin ajettu 100tkm enemmän entä mittarissa. Ja jos uudelle omistajalle ei ole kerrottu että on ajettu oikeasti enemmän niin se voi haastaa oikeuteen petoksesta ja kummelit tulee laulaan "sakkoja sakkoja isoja sakkoja". Että kannattaa laittaa siihe ilmotukseenkin oikeat kilometrit!!!
 
minä myyn auton tuolla MITTARILUKEMALLA,
en ole kellekkään sanonut että autolla olisi ajettu tuon verran,enkä tule niin sanomaankaan.

ja osto tilanteessa kaikki asiat sovitaan myyjän ja ostajan kanssa yleensä niin ettei kummallekkaan jää mitään hampaankoloon.
ei kusettamisesta ole hyötyä kummallekkaan osapuolelle.
 
Ei katsastuksessa puututa mitenkään asiaan. He kirjaavat ylös matkamittarin lukeman vaikka olisi 500 000km heittoa edelliseen katsastukseen.

Kuten aikasemmin totesin kannattaa ottaa kilsahistoria AKEsta ennen ostoa tai oston jälkeen. ihan sama jos apinaa on koijjattu on aina kyseessä rikosnimike PETOS.
 
Noh, tämä thread jää ainakin ostajalle todisteeksi että myyjä on asiasta tietonen :p Ihte sain omassa tapauksessani nyhdettyä myyjältä kolmanneksen auton hinnasta takasin...
 
Esim tällainen kuva on mulla kyseisen mitsun projekti kuvissa... kuva otettu 30. 1.2006 klo 19:50....
ja paperit tehtiin 12.10 2006 joten en usko että välissä olisi ollut muita omistajia....
 
Zvortex sanoi
Ei katsastuksessa puututa mitenkään asiaan. He kirjaavat ylös matkamittarin lukeman vaikka olisi 500 000km heittoa edelliseen katsastukseen.

Kuten aikasemmin totesin kannattaa ottaa kilsahistoria AKEsta ennen ostoa tai oston jälkeen. ihan sama jos apinaa on koijjattu on aina kyseessä rikosnimike PETOS.
Kyllä muuten puuttuvat,monestikkin kuullut naapurilta että on tullut sille ruuvattu auto myytäväksi. Kun se km määrä laitetaan siihen laskimen näköiseen koneeseen,niin se kertoo heti onko mittaria mahdollisesti ruuvattu.
 
No ei varmasti puutu. Ellet ole joku autokauppias ja katsastusmiehen kaveri joka kertoo sulle asiasta. Ne laittaa just se arvon mikä mittarissa ja piste.

Autotohtorit yms kyselyt ja selvitykset saa kyllä kaivettua aken järjestelmistä.

Tarkoitin että jos viet normi katsastukseen kukaan ei puutu siihen valitettavasti.
 
Ei ole kyllä minullekaan kohdalle niin ystävällistä katsastusmiestä joka olisi km kertonu jos on ollu muutosta asiaan liittyen...
 
Zvortex sanoi
No ei varmasti puutu. Ellet ole joku autokauppias ja katsastusmiehen kaveri joka kertoo sulle asiasta. Ne laittaa just se arvon mikä mittarissa ja piste.

Autotohtorit yms kyselyt ja selvitykset saa kyllä kaivettua aken järjestelmistä.

Tarkoitin että jos viet normi katsastukseen kukaan ei puutu siihen valitettavasti.
Ainakin täällä puuttuu,itsekkin vaihdoin entiseen Corollaan mittariston ja kävin katsastamassa sen lukemalla,heti kysyi että onko ruuvattu vai miksi mittarista uupuu 15tkm,tosin vaihdoin mittaristoon oikeille kilometreillä olevan rullan heti katsastuksen jälkeen. Kaverilla saman tyylinen tilanne,tosin mittarista uupui 50tkm. Voihan se olla että jossain kerrotaan tästä epäkohdasta ja jossain ei,mutta eipä siitä enempää. Tämä siis Kaakkurin ja Pulkkilan katsastus asemilla.
 
Yksityisten ja AKE:n konttoreiden välillä ei liiku minkäänlajin tieto, ei ainakaan kilometrilukemat.

Jos auto on katsastettu yksityisillä konttoreilla, ei ake:n tietokantaan kulkeudu tietoa kilometristä.

Kyllä ne siellä ake:lla tietysti kertoo jos kilometrilukema on kovin vanhaa tietoa, jos sinne soittaa.
 
Mattiko: Lienee tässä vaiheessa ihan turhaa enää yrittää leikkiä viatonta, ja selitellä mittarin vaihdolla. Koko hommahan paljastuu siinä, kun osaa lukea tarkaan noita maileja, joita olet Miikalle lähettänyt. Alussa et kerro auton todellisia ajokilometrejä, kun niitä sinulta kysytään, vaan leikit tietämätöntä ja annat ymmärtää, että se 245 tkm on auton todellinen ajomäärä. "245 on mittarissa.muusta en tiedä,hyvin se pelaa." Et tässä vaiheessa puhu mittarin vaihdosta mitään, vaan yrität huijata ostajaa!

Vasta siinä vaiheessa, kun sinulle käy ilmi, että auton edellinen omistaja on tiedottanut clubilaisia täällä forumilla siitä, että häneltä lähtiessä autossa oli kilometrejä sata tuhatta enemmän, alat selitellä asiaa ja kerrot mittarin vaihdosta. Mikset heti alussa kertonut sitä? Sanoit vaan että "muusta en tiedä"... Erittäin läpinäkyvää mun mielestä.

Luultavasti tämä koko mittarin vaihto on vain omaksi puolustukseksi keksitty peitetarina. Vanha mittarikin on sopivasti muka jo kaatopaikalla... Voitko nyt sitten luotettavasti kertoa, mistä olet sen "uuden mittarin" ostanut? Kuka voi todistaa tämän hankinnan, esim. mittariston myyjä? Onko sinulla esittää vaikkapa ostokuitti siitä mittarista, jos kyseessä oli purkaamo?

Ja vaikket olisi kilsoja ruuvannutkaan, ja mittaristo tosissaan on vaihdettu, pitää silti todelliset kilometrit kertoa, eikä yrittää huiputtaa ostajia todellista pienemmällä ajomäärällä. Enpä viitsi kertoa, mitä minä tekisin sellaiselle hepulle, joka myy minulle mittariruuvatun auton, ja se asia paljastuu minulle...

PS. Eikö kukaan ole ilmoittanut asiasta nettiauton ylläpitoon? Yleensä nuo ilmoitukset poistetaan heti, ja mittarinruuvaajille tulee ikuinen porttikielto nettiautoon. Myös poliisi voi olla kiinnostunut moisesta petosyrityksestä...
 
Kamikaze sanoi
PS. Eikö kukaan ole ilmoittanut asiasta nettiauton ylläpitoon? Yleensä nuo ilmoitukset poistetaan heti, ja mittarinruuvaajille tulee ikuinen porttikielto nettiautoon. Myös poliisi voi olla kiinnostunut moisesta petosyrityksestä...


On ilmoitettu. Sekä tämä keskustelu heille tuotu ilmi.
 
ilmoitukseni nettiautossa on korjattu,ja siinä ei ole enään mitään epäselvyyksiä tai epäkohtia.

ajoneuvosta saa ruuvata matka mittarin vaikka kokonaan pois,eikä siihen katsastus mies puutu,ei ainakaan minun kohdalla ole ikinä puuttunut.

ja kaikille vielä tiedoksi etten ole ketään kusettamassa autoa myydessä!
 
puolestani asiasta saa ilmoittaa poliisille,jos joku siitä saa milen rauhan.

asia on kuitenkin niin ettei auton mittariston vaihtaminen ole laitonta ja tässä tapauksessa ei ole tapahtunut minkään näköistä petosta.
 
Ei voi muuta sanoa sinulle Mattiko- juna ilmeisesti on jättänyt sinut ? ::)
Se, että laitat ilmoituksestasi kilometrimäärän piiloon ilmeisesti on mielestäsi oikein.

Onhan se TODELLA vaikeata jo ilmoituksessa kirjoittaa "mittari vaihdettu, oikea kilometrimäärä on xx"

Myynnistäsi ei tässä tapauksessa jää mitään muuta mieleeni kuin iso kusetuksen maku. Sen teit selväksi ensimmäisessa mailinvaihdossasi jo. Olen aika varma, että aikomuksenasi ei ole edes ostajalle missään vaiheessa kertoa oikeata km määrää. Toivottavasti olen väärässä.
 
Jos sijoitusmielessä ostit auton ja ruuvasit mittarista 100 000km pois ja sanot ettet meinaa kusettaa ostajaa... hmm jokin tossa yhtälössä ei oikeen vakuuta. Miksi mittaria sitten piti ylipäätään ruuvata ??? ei ummarra. Ja mittarin vaihto juttua tuskin uskot itsekkään. Miksi ostaa autoon uusi mittari jos jobbaat vaan eteenpäin euron kuvat silmissä. Ei ne uudet mittaritkaan halpoja ole + vaihtotyöt.

Ruuvimeisseli käteen ja 100 000 lisää mittariin niin uskon että tämä asia jää tähän. Oikeat kilsat ilmoitukseen.

Puolustat koko ajan että ruuvaus on laillista sekä puhut mittarin vaihdosta ja ruuvauksesta samaan aikaan, kuin ne olisi sama asia.
 
autoon on vauhdettu mittari,koska vanha oli sökö.

ja nettiautossa n20% autoista ei ilmoiteta km määrää,joten ilmoituksessani ei ole mitään väärää.
 
auton edellinen omistaja/keskustelun aloittaja voi todistaa että vanhassa mittarissa oli vikaa.
 
onlymanual sanoi
mattiko en halua olla töykeä mutta minulta lähtiessä mittari toimi täysin joten en usko että olet rikkoutumisen takia vaihtonut.... voisitko laittaa kuvan mittarista joka on nyt paikoillaan niin osaan heti kertoa onko sama mittari....????

Siten saataisiin asia kuntoon????

ja mielellään kuva että näkyy muuta kojelautaakin ja toinen voisi olla lähikuva...kauempaa otetusta kuvasta näkisi että on sama auto...
Mun mielestä edellinen omistaja on tohon sanonu jo mielipiteensä et oliko mittari kunnossa vai ei ???
Ja miksi ei sinulta mattiko, tuleva ostaja ostaisi autoa vaikka siin olis ollu sökö mittari, ostithan sinäkin sen viallisena (omien sanojesi mukaan) ???.
Koska bisneksenä toi on aika heikkoa jos ostaa auton missä on mittari rikki, eikä käsittääkseni muuta laitettavaa, laittaa mittarin kuntoon ja myy pois :p

Myöntäisit nyt vaan rehellisesti virheesi, ilmottaisit reilusti ajokilometrit, niin kaikki (mukaanlukien sinä itse) olisivat tyytyväisiä (ainakin tuomiopäivänä viimeistään :) )
 
mattiko sanoi
nettiautossa n20% autoista ei ilmoiteta km määrää,joten ilmoituksessani ei ole mitään väärää.

Turhaan koitat verhota huijausyritystäsi puolustelemalla sillä mitä muut tekee. Tuosta ilmoittamastasi 20% on suurin osa varmasti sellaisia paljon ajettuja autoja joista jättävät lukeman ilmoittamatta sen takia että kukaan ei kyselisi niin paljon ajettua autoa vaikka olisi kuinka halpa.

(Onneksi) pieneen marginaaliin mahtuu nämä huijarit jotka eivät ilmoituksessaan kerro kilometrimäärää tai suoraan koittavat valehdella todellisista kilometreistä ja myyntitilanteessa "unohtavat" kertoa oikeat kilometrilukemat jos myyjä ei huomaa sitä nimenomaan kysyä. "Niin joo, olihan siihen mittari vaihdettu joo, en vaan muistanu sitä... edellinen omistaja oli vaihtanu ko meni rikki..."

Todelliset kilometrilukemat näkyviin ilmotukseen niin uskompa että asian käsittely loppuu tähän.

Ei kukaan tietysti pakota ilmoittamaan kilometrilukemaa. Eikä kysymyksiin "paljonko ajettu?" tarvitse vastata julkisesti. Jokainen vetäkööt omat johtopäätökset asiasta jos kilometrit jätetään ilmottamatta.

Tietysti se on helpompaa kun voi sanoa yhdelle kyselijälle sitä ja toiselle jotain muuta, kysyjästä riippuen. Jollekkin kollille voi henkselit paukkuen mainostaa kuinka vähän on ajettu, jollekin tarkemmalle kaverille voi kertoa että mittari on vaihdettu kun vanha meni "rikki" ja "en muista paljonko oli mittarissa, enkä voi tarkistaa kun on jo kaatopaikalla. Ei siinä paljoo enempää tainnu olla jossen väärin muista."

Itsekin on joskus tullut myyjän puheita liian luottavaisena kuunnelleena ostaneeksi auton jonka mittaria myyjä oli käpälöinyt. Asia selvisi AKE:lta jälkeenpäin.
Saunan taa ja niskalaukaus huijareille :mad:

Jos oikein ilkeäksi haluaisi ryhtyä niin alkaisi seuraamaan noita kysymyksiä mitä ihmiset on nettiautossa tosta autosta tehny ja lähettää jokaselle kysyjälle sähköpostilla tän topickin osoitteen...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom