Mittarivalojen "kortsut"

Miten ledit kestävät jos haluaa käyttää mittarivalojen himmennystä, eikös ledit ole nirsoja että virta on vakio, korjatkaa jos muistelen väärin ???
 
Mulla kortsut ei ainakaan auttanut värinvaihtoon, paljoa. Syynä itse mittarilasin vihreys. Sinisillä kumeilla väri vaihtui vihreästä turkoosiin, ei siniseen. Suunnitteilla on korvata lamput pistekohtaisella ledityksellä.
 
joo ja voin kertoa kokemuksesta että "kortsut" haalistuu ajan myötä...
 
JNiemi sanoi
Miten ledit kestävät jos haluaa käyttää mittarivalojen himmennystä, eikös ledit ole nirsoja että virta on vakio, korjatkaa jos muistelen väärin  ???
Ledeillehän tarvii aina etuvastuksen,muuten ne "palaa" hienosti hetken,ja..Eli kun esim "superkirkkaissa"ledeis on n.400-500ohminen etuvastus(1/4tai1/2wattinen),niin virta pysyy "vakiona".Periaatteessahan himmennin laskee vain jännitettä(kyllähän siinä samassa laskee virtakin,mutta ledit kuluttavat niin vähän ettei periaatteessa väliä).Mulla ittellä on ollu 2-3kk jo ledit,eikä mitään vikaa.
 
Osasetist saa kanssa noita kortsuja, joskaan ne ei toimi niin hyvin, väri jää ihan haaleeksi. Varmaa pitää laittaa tommoset ledit kanssa
 
Mulla on E33 galantissa mittaristossa siniset superkirkkaat ledit ja ihan hyvin on toiminu himmentimen kanssa. Ainoo vaan et laitoin liian suuret vastukset ni palaa vähän liian himmeesti ja sit se että mittariston heijastepohja ei oo suunniteltu ledejä varten, koska ledit antaa pistemäisen valon ja normaalipolttimon valo taasen antaa tasasen valaistuksen ::) mut täytyy tässä jahka jaksaa ja innostuu, ni muutella ne siten et laittaa kaks ledia samaan kohtaan ja huomattavasti pienemmät vastukset.
 
Mulle tuli kans hetki sitten mittari valojen vaihto eteen, ja siniset otetiin pois ja laitoin punaiset tilalle. Mutta sekään ei oikein näyttänyt hyvältä niin otin toisen isoista hupuista pois ja pelkän lampun kiinni. Nyt kierrosmittari on "vaalee" ja muut punaiset.

Oon ainakin tykänny ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom