Mivec kone evo4?

karrai

evo 4
Liittynyt
13 Maaliskuu 2008
Eli crankwalkin myötä ollaan vaihtamassa konetta(Kampura ja lohko finiitto).
Eli löyty evo 9 raakakone halvalla, Mitkä apulaiteet ja muut osat eivät käy 4 koneesta?
Mootorinohjaus,johtosarja,vauhtipyörä... Onko muita kohtia? Imusarjat ja muut olis tarkotus 4 koneesta ekaan niputukseen.
Onnistuuko?
 
Vs: Mivec kone evo4?

Ainakin jonkun verran on "säätämistä" sen moottorinohjauksen kanssa. Esim. Nelosessa ei ole paineanturia imusarjassa. Flektien ohjaus on eri tavalla toteutettu. Sun muut pinnimuutokset jne. Toteutettavissa kyllä, mutta ei plug and play homma.
 
Vs: Mivec kone evo4?

Vaatii tod näk Evo IX ecun + johtomuutokset + mahdolliset lisäanturit.

EI ihan helppo homma.
 
Vs: Mivec kone evo4?

Ei kai toi nyt niin paha homma ole, onhan 4-6 käytetty 7-8 ecuja joissa flektien ohjaus samanlainen kuin ysissä (näistä 7-8 ecuista tosin osa neljällä liittimellä eli menee lähes plug&play, ysin ecussa kolme liitintä ja liittimet erilaiset). Noille 7-8 ecuille löytyy hyviä ohjeitakin ja niitä soveltaen ysinkin ecu toimii nelosessa, esim. tässä yksi:

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=237238

Eli tarviit tietenkin ysin ecun ja muutospiuhasarjan tälle jotta saat sen käymään omaan johtosarjaasi. Lisäksi pitää vetää uudet piuhat imunokan asentoanturille ja mivecin ohjaussolenoidille. Paineantureita ei euro-ysin imusarjassa ole eikä sitä (ja lämpöanturia) tarvitse jos ei väkisin halua käyttää japsimallin firmwarea tai siirtyä käyttämään MAP ohjausta.

Muut osat sopinevat nelosen koneesta ysiin (imusarja, pakosarja) vaikka ainakin imusarja taitaa olla hieman erinäköinen ja siinä ei taida olla EGR:ää. Olikos tuossa vauhtipyörässä joku ero?
 
Vs: Mivec kone evo4?

Pietari sanoi
Muut osat sopinevat nelosen koneesta ysiin (imusarja, pakosarja) vaikka ainakin imusarja taitaa olla hieman erinäköinen ja siinä ei taida olla EGR:ää. Olikos tuossa vauhtipyörässä joku ero?

V-VI vauhtipyörä on pienempi. Muistaakseni.
 
Vs: Mivec kone evo4?

No tuo helpottaa vähän, kun heissä ei imusarjan anturia ole. Ei voinu ulkoa muistaa... Omaan laitoin Usdm 8 boksin, niin siihen sotkin. Flektien ohjaus lienee kuitenkin Pwm-signaalilla ysissä, mitä se ei nelosessa ole, joten sen kanssa joutuu vähän askartelee?
Ohjeita löytyy hienosti. Itellä oli ongelmana se, että niitä löytyi liikaakin. Kahta eri kaaviota. Kuten sanottu, ihan tehtävissä oleva juttu, mutta vähän siihe joutuu perus autoilija paneutumaan.
 
Vs: Mivec kone evo4?

Samppa sanoi
No tuo helpottaa vähän, kun heissä ei imusarjan anturia ole. Ei voinu ulkoa muistaa... Omaan laitoin Usdm 8 boksin, niin siihen sotkin. Flektien ohjaus lienee kuitenkin Pwm-signaalilla ysissä, mitä se ei nelosessa ole, joten sen kanssa joutuu vähän askartelee?
Ohjeita löytyy hienosti. Itellä oli ongelmana se, että niitä löytyi liikaakin. Kahta eri kaaviota. Kuten sanottu, ihan tehtävissä oleva juttu, mutta vähän siihe joutuu perus autoilija paneutumaan.

Usa ecussa tosiaan on MAP mutta se on vain 1bar anturi eli sillä ei käytännössä tee mitään ja jos usa ecuun laitetaan eurofirmis ei sitä anturia tarvitse. Ysin tapauksessa jos halutaan käyttää MAF:ia järkevin firmis lienee Australian mallin firmis joka vastaa ominaisuuksiltaan tätä meidän euromallia muutamalla lisäominaisuudella (mm. intercooler spray, SAS). Tuohon aussiversioon saa myös livemappingin eli säätäminen moninverroin nopeampaa.

Flektin ohjauksen muuttavat näköjään johonkin toiseen pinniin tuon linkittämäni ohjeen mukaan, en ole perehtynyt mitä se käytännössä tekee mutta tuntuu toimivan koska tuota kytkentää käyttävät yleisesti. Toinen vaihtoehto olisi varmaankin käyttää 7-9 flektinohjauspurkkia.

Ja tuli mieleen että tuo EGR:n puuttuminen tekee vikakoodin mutta se ei ole ongelma ja koko järjestelmän saa pois käytöstä. Onkos nelosessa purgesolenoidi? Jos ei ole siitäkin tulee yksi koodi lisää mutta sekin on maskattavissa. Lisäksi nelosessa ei taida olla lämmitettävää lambdaa eli sille joutuu vetämään kaksi piuhaa ja jos koneen mukana ei tule lambdaa, joutuu sen hankkimaan. Muita vikalähteitä ei takimmaisen lambdan lisäksi just nyt tule mieleen (tämänkin poisto kokonaan mahdollista).
 
Vs: Mivec kone evo4?

Pietari sanoi
Usa ecussa tosiaan on MAP mutta se on vain 1bar anturi eli sillä ei käytännössä tee mitään ja jos usa ecuun laitetaan eurofirmis ei sitä anturia tarvitse. Ysin tapauksessa jos halutaan käyttää MAF:ia järkevin firmis lienee Australian mallin firmis joka vastaa ominaisuuksiltaan tätä meidän euromallia muutamalla lisäominaisuudella (mm. intercooler spray, SAS). Tuohon aussiversioon saa myös livemappingin eli säätäminen moninverroin nopeampaa.

Juu siis tuo USDM kasi oli mun auton juttuja ja ei liity tähän hommaan mitenkään. Sotkin vaan siitä, että ysissäkin olis tuo anturi. Ja mulla ei siis ole kasin orkkis boksi vaan USDM kasiin tarkoitettu eri valmistajan moottorinohjaus.

Pietari sanoi
Flektin ohjauksen muuttavat näköjään johonkin toiseen pinniin tuon linkittämäni ohjeen mukaan, en ole perehtynyt mitä se käytännössä tekee mutta tuntuu toimivan koska tuota kytkentää käyttävät yleisesti. Toinen vaihtoehto olisi varmaankin käyttää 7-9 flektinohjauspurkkia.

Ilmastoinnin releiden pinnejä käyttävät kytkennässä, mutta jostain syystä en saanut omassa low puolta toimimaan tuolla tavalla. Lienee se kuitenkin mahdollista. Noilla lisäosilla tosiaan ainakin sitten.
 
Vs: Mivec kone evo4?

Haltecci ostettu eilen eli unohetaan nuo ecu ja johtosarja hommat ja keskitytään fyysisiin eroihin...
 
Takaisin
Ylös Bottom