Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Ei näkynyt pahemmin mitään topikkia missä olisi keskusteltu öljyistä, joten mitäpäs jos heitän kysymyksen !

Mitä moottoriöljyä käytät ja mikä mielestäsi on paras ?

Mitäs Mieltä ootte Castrol Edgestä, tuossa kun jalkapalloo kattellu niin sielähän niitä castrolin mainoksia oli paljonki näytillä.
Jos esim verrattaisiin Castrol / Mobil1 . Kumman valitsisit ?

Omassa mitsussa tällä hetkellä Motoxit sisällä, ens öljyn vaihdossa ajattelin vaihtaa johonkin muuhun. Tietysti rahastakin kiinni se juttu ;D
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

EDGE on kyllä todella hyvä. Itellä kuitenki budjettisyistä Magnatecit koneessa, tulee kuitenki aika tiuhaan vaihettua.

Motoxia en kyllä käyttäis ku hätätapauksessa.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Driver sanoi
Mitäs Mieltä ootte Castrol Edgestä, tuossa kun jalkapalloo kattellu niin sielähän niitä castrolin mainoksia oli paljonki näytillä.
Itteki joo jalispeli mainoksie perusteel valkkaan öljyt! ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Oljysuositukset

Ja enemmä se on kiinni öljyn/suodatinvaihdon väleistä ns. vanhemmas normiautossa kuin öljylaadusta. Toki näissäkin melkee pätee se, että kalliimpi on parempaa. Toki viskositeettiki vaikuttaa kun vanhemmis autois öljynkulutus on isompaa ja tarvii olla suurempi viskositeettista muljua yleensä...
Itte käytän mitä tahansa öljyä esim dynys, autonkin arvo on kuiteki alta 1500e...
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Mobil 1 öljyt kierrän kaukaa vaikka minkälaisia tarjouksia löytyis mun henk.koht. kokemuksien mukaan toi mobilin öljy häviää koneesta. Ei tuu putken kautta sinisenä näkymänä, eikä vuodä mihinkään.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

calle sanoi
Mobil 1 öljyt kierrän kaukaa vaikka minkälaisia tarjouksia löytyis mun henk.koht. kokemuksien mukaan toi mobilin öljy häviää koneesta. Ei tuu putken kautta sinisenä näkymänä, eikä vuodä mihinkään.

Kannattaa rempata kone jos näin huonosti asiat ovat...
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Coltissa käytin Teboil Silveriä ja Galantilla nyt oikein ökyillään, laitoin tepparin Goldia.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Kendallin liquid titaniumia, eliteä ja valvolinen vr-1:stä olen itse suosinut, ei kyllä mitään faktaa niiden paremmuudesta ole antaa.. :)
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Riippuu käyttötarkoituksesta. Kovaan käyttöön sopivat esteriöljyt, esim. Red Line, Fuchs Titan Race, Gulf Race, Motul V300. Normaaliin käyttöautoon niiden kaataminen ei ole järkevää.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Ford 5w30 litkut galantissa, pitää nostajat hiljaisena ;D
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Harri K sanoi
Itteki joo jalispeli mainoksie perusteel valkkaan öljyt! ;D

En mä nyt sitä iha noi tarkottanu :eek: Katos ajattelin vaa kysästä että minkälaista tuo öljy sitten on, Kun alkaa ajattelemaan paljon tuollaiset mainokset MAKSAA laittaa just esim tonne peliin, Niin ehkei sinne kumminkaan mitään motoxia mennä mainostamaan.. ;D
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Käyttöpelit hyrrää meillä ihan täyssynteettisellä Motoxilla eikä mitään ongelmia ole ollut. Ei sillä öljyn merkillä ole enää perusautossa juuri mitään väliä, turha liian kalliita ostaa. Varmasti toimisivat ihan hyvin semisynteettisilläkin litkuilla, mutta kun tuo Motox ei ole täyssynteettisenäkään kallista niin sitä on tullut laitettua.

Harrasteautoon menee sitten Valvolinen VR1, ihan jo viskositeettivaatimusten takia. Edellinen omistaja oli käyttänyt tuota Edgeä - se on ilmeisesti niitä harvoja "parempia" öljyjä mitä tuolla itäisemmässä Euroopassa ylipäätään saa ja siksi mainostavat EM-kisoissa, luulen ma.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

teboilin gold on toiminu mulla hyvin, coltissa ja gti galantissa, teboilin diesel taas EA galantissa erittäin hyvin :peukku
eivät ole hukanneet tai hävittäneet puolta tikun vertaa vaihtovälille mitä olen käyttäny (10tkm)
ja eipä tuo teboilin diesel 10w-40 hävinny EA vaikka 27tkm rullas samoilla :nykii
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

mystinengalant sanoi
just, sä sitten jatkat noita sun öljynvaihtovälien kestotestejä....

no ei vaan ole tullu mieleen ku on vain ajellu luotettavilla peleillä... ja meiltä ku on matkaa aina joka paikkaan niin
ihan puoli vahingossa tulee kilsoja vähän turhankin nopeesti... ~70tkm vuodessa 3 autoon :nykii

niin coltilla taidettiin ajaa sillon ku tänne susirajalle muutin yli 40tkm samoilla litkuilla... se herätti kun risteyksessä kääntyessä öljyvalo vilkahti :D

ja vaihdosta puheenollen... pitäs vaihtaa 1000km sisällä taas öljyt EA galluun... nyt tullu vain 9tkm 3 kuukaudessa :nykii
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Mr mmc sanoi
no ei vaan ole tullu mieleen ku on vain ajellu luotettavilla peleillä... ja meiltä ku on matkaa aina joka paikkaan niin
ihan puoli vahingossa tulee kilsoja vähän turhankin nopeesti... ~70tkm vuodessa 3 autoon :nykii

niin coltilla taidettiin ajaa sillon ku tänne susirajalle muutin yli 40tkm samoilla litkuilla... se herätti kun risteyksessä kääntyessä öljyvalo vilkahti :D

ja vaihdosta puheenollen... pitäs vaihtaa 1000km sisällä taas öljyt EA galluun... nyt tullu vain 9tkm 3 kuukaudessa :nykii

;)
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1281659

Ja teboilin öljyjä käyttäny e33:ssa.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Mobilin 0w -40 ihan jees on toiminut, eipä ole galanteissa nostajat nakuttaneet.... ja vr4sessakin hyvin on pelittäneet. ;)
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

-JP- sanoi
Kannattaa rempata kone jos näin huonosti asiat ovat...

Ei ole koneessa vikaa vaan tossa mobilin öljyssä ja en ole ainut joka on huomannut saman asian ton mobilin öljyn käytön kanssa.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Tuossa alla on hyvä linkki jossa virallinen Mitsubishin ja sitten Forced Performance ohje ja myös perusteita.

Lyhyesti sanottuna kaikki perussynteettiset ovat "ihan hyviä", mutta ainakin turbokoneisiin jne. kannattas laittaa vähän parempia, enemmän lisäaineita sisältäviä ja hieman kalliimpia öljyjä, kuten Valvoline VR1, Mobil 10W-40 race tms. Perus Mobilit ovat "vihreitä" litkuja joista mm. fosforin ja sinkin määrää on vähennetty.
Jostain olen myös lukenut että "kisaöljyillä" ei esiintyisi 7-pulttisen kampuran "crank walk" ilmiötä, iso säästö vaikka öljy maksaa hieman enemmän.

http://store.forcedperformance.net/merchant2/merchant.mvc?Screen=Oil_Supply

Ja etenkin toi PDF dokumentti on aika hyvä ja analyyttinen:

http://store.forcedperformance.net/merchant2/graphics/subaru_oil/Forced%20Performance%20Recommendations%20for%20Motor%20Oil.pdf
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Ihan mielenkiintoinen kyllä tuo FP:n juttu. Tiedä sitten miten näin vakiomoottorissa.
Itse olen käyttänyt 5W-40 Magnatekkiä myös, 5000-7500km vaihtovälillä. Houkutellut kyllä kokeilla esim. tuota VR1:stä, mutta mahtaa olla talvisin aika siirappia.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Tota Valvoline VR1 öljyä mullakin nyt 4G63T koneessa, ei vain ole tullut käyttökokemuksia paljoa kun auto jumittunut "maalauslinjalle" ;)
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

Magnatekki on pelittäny täälläki hyvin etenki ku vaihtaa tarpeeks tiuhaan. ;)
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

calle sanoi
Ei ole koneessa vikaa vaan tossa mobilin öljyssä ja en ole ainut joka on huomannut saman asian ton mobilin öljyn käytön kanssa.
Sama huomattu myös täälläkin,pajerossa oli edellinen omistaja käyttänyt Mobil RF ja sitä kului ~1,2l/öljynvaihto,nakkasin itse sitten tilalle Teboilin Gold S:ät ja nyt lisäillään sitten 0,2-0,5l/öljynvaihto riippuen kuinka paljon on tullet annettua kenkää metsässä.
Koneelle en ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin vaihtanut öljyn. Vaihto välinä olen pitänyt tuon 10tkm/12kk.
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

4 WD Laser sanoi
Tota Valvoline VR1 öljyä mullakin nyt 4G63T koneessa, ei vain ole tullut käyttökokemuksia paljoa kun auto jumittunut "maalauslinjalle" ;)
Totakin on olemassa niin monta viskositeettia...
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

X-moottori jolla ajettu +300tkm tiellä,ja radalla (kierrokset pääasiassa 5-7,5trpm) jo useita tkm:ä,on aivan loistavasti toiminut peruslaatuinen 5W40:n.
Ei syönyt "yhtään" öljyä bensalla,mutta etanoliin siirtymisen myötä alkoi "haihtumaan" 4-6dl/vaihtoväli (6-7tkm).
 
Vs: Moottoriöljyistä Mielipiteitä !

mitsumikko sanoi
Valvoline vr1 10w-60W jo 4vuotta ei voi valittaa... toimii :peukku talvellakin ;D

Tuota samaa iskin omaan GTO:hon, ei ainakaan vielä mitään valittamista.

Legnumissa 0w-40 mobil 1 toimi paremmin kuin Castrolin magnatec olikos se 5w-40, tasaajien
rallatus lähti kokonaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom