Tunari-82
Active Member
- Liittynyt
- 14 Maaliskuu 2005
Mitenkäs nuo öljyjen ominaisuudet nyt sitten menee,kun esim. itselläni on ollut käytössä Mobilin peak life 5w50 ympärivuoden.
Radalla näytti öljynlämmöt käyvän pahimmillaan 110 asteessa.
Tuo kylmä pää nyt on ihan selkeästi ymmärrettävissä,eli öljyn pumpattavuus
0w -40
5w -35
10w -30
15w -25
20w -20
25w -15
Mutta kuinkas tuo kuuma puoli,eli missä asteessa tuo 50 öljy alkaa olla liian juoksevaa,että alkaa metalli/laakeri kosketusta tulla?
Tuollaiset arvot löysin ko öljystä,mutta mitä tuo 100asteen lämpötilassa oleva luku 17,5 sitten tarkoittaa,niin että maalainenkin ymmärtää?
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-peak-life-5w50.aspx#
Radalla näytti öljynlämmöt käyvän pahimmillaan 110 asteessa.
Tuo kylmä pää nyt on ihan selkeästi ymmärrettävissä,eli öljyn pumpattavuus
0w -40
5w -35
10w -30
15w -25
20w -20
25w -15
Mutta kuinkas tuo kuuma puoli,eli missä asteessa tuo 50 öljy alkaa olla liian juoksevaa,että alkaa metalli/laakeri kosketusta tulla?
Tuollaiset arvot löysin ko öljystä,mutta mitä tuo 100asteen lämpötilassa oleva luku 17,5 sitten tarkoittaa,niin että maalainenkin ymmärtää?
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-peak-life-5w50.aspx#