nostokurki
A121 Galant Sigma 1600GL
- Liittynyt
- 5 Marraskuu 2005
Joo elikkä kirjoitanpa nyt jotain (ehkä) turhaakin turhempaa, mutta pakko se on. ;D
Eli kuuntelin tuossa Galanttini moottorin (4G63) ääntä lähietäisyydeltä konepellin ollessa auki, ja tulin siihen lopputulokseen että ei voi auton nelipyttyinen moottori paljon kauniimmalta kuulostaa. Ruiskun suuttimien naksutus, hieman "ujeltava" sävel kierrosluvun mukaan (olisiko uudennihkeä hihna), venttiilikoneiston tarkka raksutus... Ja auton takaa kantautuva läpivirtausvaimentimen pehmeä, matala murina. Mitä kaunein sinfonia, ääni puhuu tehon kieltä. eukku
Minkään muun auton moottorin äänestä en ole erityisemmin innostunut (omia entisiä ford ja nissan), mutta kyllä Timantin moottori sai melkein ilon kyyneleet silmiin... Taisin rakastua.
Saa kommentoida vapaasti
Eli kuuntelin tuossa Galanttini moottorin (4G63) ääntä lähietäisyydeltä konepellin ollessa auki, ja tulin siihen lopputulokseen että ei voi auton nelipyttyinen moottori paljon kauniimmalta kuulostaa. Ruiskun suuttimien naksutus, hieman "ujeltava" sävel kierrosluvun mukaan (olisiko uudennihkeä hihna), venttiilikoneiston tarkka raksutus... Ja auton takaa kantautuva läpivirtausvaimentimen pehmeä, matala murina. Mitä kaunein sinfonia, ääni puhuu tehon kieltä. eukku
Minkään muun auton moottorin äänestä en ole erityisemmin innostunut (omia entisiä ford ja nissan), mutta kyllä Timantin moottori sai melkein ilon kyyneleet silmiin... Taisin rakastua.
Saa kommentoida vapaasti