Eli vm. 96 1.8 automaatti Carismaan vaihdettiin moottori ja operaation jälkeen on käynti ollu epätasasta ja tehot hukassa. Tyhjäkäynnillä röpöttää ja täristää konetta, kierroksia ottaa vapaalla kuitenkin hyvin, mutta kun lähtee ajamaan tehot on täysin poissa ja hidastaessa sammuu.
Seuraavia asioita on kokeiltu/vaihdettu:
-vikakoodit luettu maadotuskikalla, ei koodeja
-puolat ja tulpanjohdot
-kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin ja nakutusanturi vanhasta koneesta
-kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu kun vanha otti kipeää koneen asennuksen yhteydessä, voisiko sen mahdollinen väärä säätö aiheuttaa näin merkittäviä ongelmia?
-lambda-anturi napattu irti, ei vaikutusta käyntiin eli mahdollisesti se hajonnut jotenkin operaation aikana? Vaiko ECUssa ongelma?
Olisko jollain tietoa tai ehdotuksia että mikä mahtas mättää? ???
Seuraavia asioita on kokeiltu/vaihdettu:
-vikakoodit luettu maadotuskikalla, ei koodeja
-puolat ja tulpanjohdot
-kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin ja nakutusanturi vanhasta koneesta
-kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu kun vanha otti kipeää koneen asennuksen yhteydessä, voisiko sen mahdollinen väärä säätö aiheuttaa näin merkittäviä ongelmia?
-lambda-anturi napattu irti, ei vaikutusta käyntiin eli mahdollisesti se hajonnut jotenkin operaation aikana? Vaiko ECUssa ongelma?
Olisko jollain tietoa tai ehdotuksia että mikä mahtas mättää? ???