Moottorivalo syttyi.Evo 4.

pk1982

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2009
Eli mystinen ongelma ilmeni juuri äsken kun tulin kotio.Lähdin motarille kiihdyttämään kolmosella.Kaikki meni ihan jees ja vehkeet lauloi kunnes kesken kaasuttelun noin 130km/h vauhdissa moottorinvikavalo syttyi ja vehkeet puutuivat.Sain rullattua onneksi seuraavaan liittymään selvittelemään vikaa.Kone kävi kolmella selkeästi,pysyi kuitenkin käynnissä.Sammutin auton ja pistin uudestaan käymään,ei minkään laista tietoakaan enää ongelmasta.Kone kävi hienosti ja valokin sammui kojetaulusta.Ajelin vehkeet kotiokin (noin 10km) eikä mitään ongelmaa,hirveesti en kyllä viitsinyt polkea.

Onko kellään mitään tietoa mikä ihme tohon oikein tuli.Bensana tankissa shellin v-power.Vakio kokoonpano,ainoastaan asennettu dumppi,plattari tulpat ja race-suodatin :D Tänään oon ikään kuin aikaisemmin tuntenut pienen bensan hajun nenässä ja kerran paukautti putkessakin.Muutenkin mun mielestä toi on jotenkin tehoton,sellanen olo ollu koko sen ajan kun mulla ollut (noin 2kk).

Voisko olla lambda?Ehän fuelcut tollailla ilmene?Apuja tarvitaan,mitsun sielu ei oo viellä niin selviö mulle ;)
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

Moottorin vikavalo palanut -> luetuta vikakoodit tai hanki Evoscan ja lue itse. Sen jälkeen voidaan miettiä vikaa kun on dataa mitä ECU näki tai ei nähnyt tapahtuvan. Näiden kanssa arvailu johtaa helposti turhien osien vaihtoon.
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

Ja jos haluat välttyä mystisiltä käyntihäiriöiltä, niin vaihda se dumppi bypassiin. Voi se toki toimia senkin kanssa, mutta monesti se jotain ongelmia jossain välissä aiheuttaa.
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

Ainakin toi putkessa paukkuminen johtuu todennäköisesti siitä, jos vaihtamisen yhteydessä teki.
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

Vikavalo palanut???Ei kai se sen takia hetken käyny kolmella :-\ Mistä tollasii evoscan juttui hommailemaan?Ei kellään sattuis olee sillasta täällä turun seudulla?

Joo tiedän sen että dumppi voi joskus aiheuttaa hauskuuksia mutta tää oli aika mystinen,ei sen oloinen että dumppi olis aiheuttanut?

Joo vaihtamisen yhteydessä juu mutta kun tämä laite ei oo kertaakaan viellä paukutellut!!!Ennen mulla oli 200sx ja sehän nyt paukkus vähänväliä ;) Voimaa ja virejäkin oli kyllä enempi ;)
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

pk1982 sanoi
Vikavalo palanut???Ei kai se sen takia hetken käyny kolmella :-\

Valo kertoo että moottorinohjaus näki jonkun vikatilanteen. Arvailun sijasta kannattaa kysyä siltä moottorinohjaukselta mikä vika oli kyseessä.
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

ast sanoi
Valo kertoo että moottorinohjaus näki jonkun vikatilanteen. Arvailun sijasta kannattaa kysyä siltä moottorinohjaukselta mikä vika oli kyseessä.
Ahaa,nyt meni jakeluun mitä tarkoitit :D
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

pk1982 sanoi
Ahaa,nyt meni jakeluun mitä tarkoitit :D

Selviskö koskaan miksi moottorivalo sytty? Mulla kävi tänään omalla nelkulla aivan samanlainen juttu, myös kiihdyttäessä ja kolmos vaihteella :D
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

Kannattaa lukea ne vikakoodit ja sitten tutkailla.

Nokka-akselin asentotunnistin on ollut sellainen "ominaisuuden lisääjä" että kaikesta tulee vikakoodia.. :p
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

omanikin on tehnyt tuon saman kahdesti vuoden sisällä ja molemmilla kerroille oli motarin tai isontien ramppi jonne kiihdytettiin mutta olen vain ajatellut sen johtuvan dumbista ja antanut asian olla kun ei ole edes tuon enempää esiintynyt, niin aivan itsellä syttyi kyllä vikavalo juuri vaihteen vaihdossa aina.
 
Vs: Moottorivalo syttyi.Evo 4.

Dumpin vika. samanlaista paukuttelua putkessa ja joskus sammuilee.
 
Takaisin
Ylös Bottom