Muuttaako Power FC latausjännitettä?

TuNppu

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2010
Sijainti
Viitasaari
Kohteena Evo5. Tuossa taannoin huomasin Apexin kapulasta että latausjännite oli liian matalalla (11.7v). Sulakkeet tarkastin ja yleismittarin kanssa pyörin konehuoneessa kuin ryssä anttilassa sillä loppupäätelmällä että kaikki on kunnossa mut ei vain lataa enempää. Laturi pois ja uutta tilalle, kone käyntiin ja mittari kouraan.. 12.3v Ei helv.. Double check kaikki hommat, taaskaan mitään vikaa en löytäny.. Tallin ovet kiinni ja nallelimsa auki. Jostain tuli sit mieleen koittaa omalla ecullaan ja avot! 14.4v sillä lataa.. Mulla kun ei ole kuin tuo käsikapula niin kertokaa viisaammat että voiko tuolla Apexin purkilla säätää jännitettä kun sen kytkee tietokoneeseen?? Muuta syytä en jännite veivailuun oikein löydä...
 
Vs: Muuttaako Power FC latausjännitettä?

Omassa oli kolmosessa oli vitoseen tarkoitettu PFC kiinni eikä mitään vastaavaa esiintynyt.
Eli tuskin se Apexi sitä muuttaa...
 
Vs: Muuttaako Power FC latausjännitettä?

No helkuta sentään! Mä kolme kertaa vaihtelin ecua edestakaisin ja joka kerta sama juttu: apexi hieman yli 12v ja oma 14.4v.. Ecun johdoissakaan ei näyttänyt olevan mitään merkkejä vaurioista tms. Technican Information Manualin mukaan kaksi johtoa menee suoraan eculle laturista eli jotain tekemista sillä on jännitteen säätämisen kanssa.. Ettei vain olisi kärvähtänyt apexista jotain...
 
Vs: Muuttaako Power FC latausjännitettä?

TuNppu sanoi
No helkuta sentään! Mä kolme kertaa vaihtelin ecua edestakaisin ja joka kerta sama juttu: apexi hieman yli 12v ja oma 14.4v.. Ecun johdoissakaan ei näyttänyt olevan mitään merkkejä vaurioista tms. Technican Information Manualin mukaan kaksi johtoa menee suoraan eculle laturista eli jotain tekemista sillä on jännitteen säätämisen kanssa.. Ettei vain olisi kärvähtänyt apexista jotain...

Hyvin mahdollista, vaikka mulla ei ole Mitsussa ollut PFC kiinni vaan Subarussa niin tuossakin oli ihan normaalit jännitteet.
 
Vs: Muuttaako Power FC latausjännitettä?

Ei säädä jännitettä, mutta jos ei ole oikeaan malliin tarkoitettu PFC niin voi jättää lataamatta joissain tapauksissa. Sieltä pitäisi silloin katkaista yksi johto, mutta en muista mikä.
 
Vs: Muuttaako Power FC latausjännitettä?

Tuo on 6 evon purkki mikä on kiinni. Itse olin siinä uskossa että ei ole muuta eroa vitosen boksiin kun flektin pinnit, mut näyttää siltä että on jäänyt allekirjoittaneelta huomaamatta että toinen niistä laturilta tulevista johdoista (sinivalkoinen) puuttuu kutosessa. Kävin juuri tallissa sivuleikkureiden kanssa ja Alternator G piuhan katkaisemalla rupesi lataamaan ihan niinkuin kuuluukin. Kiitoksia asianosaisille avusta! :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom