Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Eli siis, jos tankin "liruttaa" ihan täyteen, niin jostain tankin päältä alkaa valumaan naftaa... :seina :seina :seina

Eli kannattaako yrittää löytää parempi tankki käytettynä, korjata vanha vai ostaa uusi?

Vuotokohtaa ei ole vielä tarkalleen tiedossa, selvinnee huomenna kun alan ottamaan sitä irti!

Irroituksen alkuperäinen syy on runkopalkkien ruostevaurioiden korjaus, yllättäin...

Ja joku V*TUN taulapää on aiemmin korjannu ko. palkkien ruostereikiä millin pellillä, nyt tulee 3mm "paikat"... :nykii

Jonkinlaisia kuvia... ;)
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Kivoja ylläreitä nuo hienot paikkaukset. Omassa oli runkoa kans "paikattu" massalla liimatuilla pellin paloilla. Tankin päällähän on nuita huohotus letkuja ja putkia niin vois niistä vuotaa jos on hapertuneet.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mulla vuotaa L 200 tankki,en tiedä mistä mutta en haluakkaan tietää koska jos se on mätä niin sille ei voi tehdä yhtään mitään.Muuta kuin ottaa irti ja heittää vesilintua sillä ja uutta tilalle.
L 200 maksaa uusi Delta-autossa n. 900e ja yhden tankin löysin hajottamolta.
Yksityiset auton purkajat voi olla yksi paikka mistä voi tankin saada mutta ei mun ilmoitus tankin ostosta ole tuottanut tulosta.
Pajeroon voi purkamolta helpommin löytää tankin kun niitä on enempi puretttuna kuin L 200 niitä kun ei purkamoilla ole.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

HanskiS sanoi
Mulla vuotaa L 200 tankki,en tiedä mistä mutta en haluakkaan tietää koska jos se on mätä niin sille ei voi tehdä yhtään mitään.Muuta kuin ottaa irti ja heittää vesilintua sillä ja uutta tilalle.
L 200 maksaa uusi Delta-autossa n. 900e ja yhden tankin löysin hajottamolta.
Yksityiset auton purkajat voi olla yksi paikka mistä voi tankin saada mutta ei mun ilmoitus tankin ostosta ole tuottanut tulosta.
Pajeroon voi purkamolta helpommin löytää tankin kun niitä on enempi puretttuna kuin L 200 niitä kun ei purkamoilla ole.
kannattaskohan hitsuuttaa se tankki kuntoon,kun kerran laipat,putket ja tiivisteet on kunnossa.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mulla oli keväällä tankki irti ja se putsattiin teräsharjalla ja kaiken maailman vehkeillä. Tankin takapää oli hiukan pehmeen näköinen etenkin saumasta.
Tankki laitettiin takas koska ei ollut siihen mennessä vuotanut,mutta muutaman kk:den päästä sitten alkoi vuotaan.
En oikein usko siihen korjaus mahdollisuuteen,kun saumasta vuotaa niin paha on hitsata aina jää paskaa alle kun ei saa putsattua kunnolla.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

korjasin kesällä ällän tankin kesällä allepäin plastik padding leak fixillä ja on pitäny tähän asti.helppo,halpa ja nopia tapa.hyvin vaan putsaa ja karhentaa alueen.tuo reikä oli helepos paikas,mutta hitsaaminen ei olis luonnannu.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Eilen otin tankin irti, polttoaine-anturin juuresta löytyi "monikerroksista" rautaa...

Ja alempi putki otti ALB-venttiiliin kiinni ja lopputuloksen saattaa arvata... :seina

Mutta mikä ihmeen putki- ja letkuhässäkkä tankin päällä on, 3:sta kohdasta tankkia nousee putki, joka muuttuu letkuksi joka, menee johonki koteloon jne... Jokaiseen koteloon menee letkut "ristiin".
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Joskus luvin jenkki auto foorumilta tai alan lehdestä aineesta jolla tankki paikattiin/suojattiin sisäpuolelta, nyt ei vaan tähän hätään muista mistä sen luin saatikka aineen merkkiä.

Taitaa ne yläpuolen hässäkät olla huohotus juttuja, niistä taisi olla täälläkin aiemmin juttua.

Timantti tiskiltä vaan uutta, tossa joku aika sit kyselin tankkia omaani, niin meinas myyjäkin lentää tuolilta kun tavas hintaa, oli jotain reilu 3000e
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Oliskoha ollut "POR-15" tai "POR-SEALER". En tiä miten toimivat, mutta ohjeissa kovasti uhkaillaan, että pitäis olla aika puhtoinen tankki (ruoste, diesel) ennen levittämistä. Ja harvemmin nuo puhkiruostuneet on puhtaita, tai niitä saa kauhean helposti puhtaaksi. Ja hintaakin näytti 40l setillä jo olevan..

Yläpuolen jutut on huohottimeen liittyviä, olisko ne jotain vaahdonpoistoa tms.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Paikkasin vanhasta Pajerosta väliaikaisesti Mäntusuovalla. Väliaikaispaikkaus kesti ainakin sen pari vuotta, minkä se auto muutenkin oli enää ajossa. Siis todellakin vain väliaikaispaikkaus.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Tarvisko tähdä, kuten vanhan Pelakuun (Belarus) vuotavan tankin kans, tosin se oli alareunasta akkuhapon syövyttämä!? :p

Otin vanhasta putkiyhteet yms "tarpeelliset" ja tein 3mm:n pellistä uuden... :peukku :nykii
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Tarvisko tähdä, kuten vanhan Pelakuun (Belarus) vuotavan tankin kans, tosin se oli alareunasta akkuhapon syövyttämä!? :p

Otin vanhasta putkiyhteet yms "tarpeelliset" ja tein 3mm:n pellistä uuden... :peukku :nykii
Tekasee vaan uuden,seuraavaksi se alkaa vuotamaan siitä etummaisten kiinnitysten kohdalta.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Pvata sanoi
Timantti tiskiltä vaan uutta, tossa joku aika sit kyselin tankkia omaani, niin meinas myyjäkin lentää tuolilta kun tavas hintaa, oli jotain reilu 3000e

Kerrankin hinta tullut alas, alle tonnilla irtoaa näinä päivinä uus tankki.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Nuhapumppu sanoi
Tekasee vaan uuden,seuraavaksi se alkaa vuotamaan siitä etummaisten kiinnitysten kohdalta.

Oli jo etu oik. kiinnitysrauta (mikä hieno nimitys sillä onkaan) alkanut muuttamaan muotoaan: "Maasta
Sinä olet tullut ja..." ;)

Tarvii vaan käydä hakemassa "peltiä" lisää ja (tarvike) pa-anturi ja -mittari, yms tarpeellista kunhan "pinkka" antaa myöten! Ei tosta sairauspäivärahasta paljon investoida ja veronpalautuksille on jo (melkein) "valmis" osoite... :seina :seina :seina
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Oli jo etu oik. kiinnitysrauta (mikä hieno nimitys sillä onkaan) alkanut muuttamaan muotoaan: "Maasta
Sinä olet tullut ja..." ;)

Tarvii vaan käydä hakemassa "peltiä" lisää ja (tarvike) pa-anturi ja -mittari, yms tarpeellista kunhan "pinkka" antaa myöten! Ei tosta sairauspäivärahasta paljon investoida ja veronpalautuksille on jo (melkein) "valmis" osoite... :seina :seina :seina
Mittari+anturi maksaa motonetistä jotain 33€ luokkaa ja tankin tein itselle 2mm pellistä. Mittari tuli ehkä vähän väärin kun näyttää vähän pieleen mutta muuten ihan ok mittari. Tuolla muutama kuva omasta tankista jonka ukko hissuutteli kasaan. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/ tankin koko on ~40litraa,tosin se on kiinni tuossa tankin panssarissa.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mää löysin tankin ällään purkamolta,maksoi 130e niin en viitti hirveesti vaivaa nähdä vanhan tankin kanssa.Putsaan päältäpäin hyvin ja haen jostain rakennusliikkeestä 2ltr peltikattomaalia ja eikun paikoilleen.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Nuhapumppu sanoi
Mittari+anturi maksaa motonetistä jotain 33€ luokkaa ja tankin tein itselle 2mm pellistä. Mittari tuli ehkä vähän väärin kun näyttää vähän pieleen mutta muuten ihan ok mittari. Tuolla muutama kuva omasta tankista jonka ukko hissuutteli kasaan. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/ tankin koko on ~40litraa,tosin se on kiinni tuossa tankin panssarissa.

Emäntä kysäsee huomenna Porin Winnova:lta, mitä tankille tulee (oppilastyönä) hintaa! Ulkomitat pysyis suunnilleen samoina, 400x800x300 (pit x lev x kork)...

TIG:lläkö Nuhapumppu se sun tankki hitsattiin?
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Emäntä kysäsee huomenna Porin Winnova:lta, mitä tankille tulee (oppilastyönä) hintaa! Ulkomitat pysyis suunnilleen samoina, 400x800x300 (pit x lev x kork)...

TIG:lläkö Nuhapumppu se sun tankki hitsattiin?
Juu tigillä ukko niputti sen kasaan, levynä kylmävalssattu niin ei tarvinnut niin paljoa puhdistella
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Nuhapumppu sanoi
Mittari+anturi maksaa motonetistä jotain 33€ luokkaa ja tankin tein itselle 2mm pellistä. Mittari tuli ehkä vähän väärin kun näyttää vähän pieleen mutta muuten ihan ok mittari. Tuolla muutama kuva omasta tankista jonka ukko hissuutteli kasaan. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/ tankin koko on ~40litraa,tosin se on kiinni tuossa tankin panssarissa.

Miten sait ton anturin asennettua "yläkautta"? Nousi tie tänään pystyyn tankin teossa, kun anturinreikä (1,5") oli valmis ja huomasin, että anturi pitäisi asentaa sisäpuolelta päin... Tosin tankki on kahtena kappaleena, paikallisella pajalla leikattiin ja särmättiin mittojen mukaan, 35€. :nykii
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Tosin tankki on kahtena kappaleena, paikallisella pajalla leikattiin ja särmättiin mittojen mukaan, 35€. :nykii

VARSIN kohtuuhintainen tankki, sanoisin!
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Jonkinlaiset kuvat tankista:

Valokuva0128.jpg


Valokuva0129.jpg


Valokuva0130.jpg


Tai siis raakileesta, saumat hitsaamatta...
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Kannattaa nuo tankin alareunat pyöristää. Suora 90° on herkkä repeämään painauman tullessa,päätykulmat vielä vähemmästä antautuu,sinne isompi pyöristys.
1" rautaputkella tekasee äkkiä reunat pyöreiks.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Miten sait ton anturin asennettua "yläkautta"? Nousi tie tänään pystyyn tankin teossa, kun anturinreikä (1,5") oli valmis ja huomasin, että anturi pitäisi asentaa sisäpuolelta päin... Tosin tankki on kahtena kappaleena, paikallisella pajalla leikattiin ja särmättiin mittojen mukaan, 35€. :nykii
Miksi anturi pitäisi asentaa sisältäpäin? Itsellä ainakin menee tuosta reiästä muljauttamalla tosi hyvin tankin sisälle tuo motonetin anturi. Oman tankin materiaalit maksoi 0€,tosin meni vähän palvelus palveluksesta periaatteella se niiden hankkiminen.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Nuhapumppu sanoi
Miksi anturi pitäisi asentaa sisältäpäin? Itsellä ainakin menee tuosta reiästä muljauttamalla tosi hyvin tankin sisälle tuo motonetin anturi. Oman tankin materiaalit maksoi 0€,tosin meni vähän palvelus palveluksesta periaatteella se niiden hankkiminen.

Lievällä kikkailulla (ja reiän suurentamisella) sain asennettua anturin yläkautta.

Metkaa tossa anturissa on kiinnitysreikien jako, yhdessä asennossa on tiivisteen aja anturin reiät kohdillaan... 5 reikää kuitenki! :nykii
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

galantisti sanoi
Kannattaa nuo tankin alareunat pyöristää. Suora 90° on herkkä repeämään painauman tullessa,päätykulmat vielä vähemmästä antautuu,sinne isompi pyöristys.
1" rautaputkella tekasee äkkiä reunat pyöreiks.

Luulenpa, et on paljon muutakin painaumilla, jos toi tankkikin! :nykii

Nostettiin sitä alkuperäiseen nähden 50mm ylemmäs, eli korikorotuksen verran... :peukku
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mää sitä,jos joudut ojassa käymään tms.
Ja onhan siitä kulmien pyöristyksestä se etu,että sisäpuolen vesi ei pääse tarttumaan kulmiin tai saumoihin kiinni,vaan vaeltaisi pitkin pohjaa. Tuntus että ruostus vähemmän sillein.

Tankkihan taitaa olla aika likelle 90L kantturoilla,tossa vois olla hyvä ratkasu tehä loiskelevyt sisälle.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Jouduttiin muokkaamaan sitä, kun alettiin asentaan!

Oli tullu ajatus-/mittaus-/suunnitteluvirhe... :seina :seina :seina

Tunnustan mokanneeni, en huomioinu takapään "pyöristystä" pitkittäis- ja takimmaisen poikkipalkin liitoksessa. "Leikkaa & liimaa", toimii tosin netissä näppärämmin. ;)
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Lievällä kikkailulla (ja reiän suurentamisella) sain asennettua anturin yläkautta.

Metkaa tossa anturissa on kiinnitysreikien jako, yhdessä asennossa on tiivisteen aja anturin reiät kohdillaan... 5 reikää kuitenki! :nykii
Tuo johtuu ihan siitä että se passaa heittämällä johonkin Jeep malliin ja siinä tuolla epäkeskeisellä jaolla anturi tulee oikeaan suuntaan asennettua. Omassa tankissa ei loiskelevyjä ole enkä niitä nyt vuoden aikana ole tarpeelliseksi huomannut,kun ei tuolla rataa ajeta ja tankkikaan ole kuin ~45l.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

On toi Mätinetin PA-anturi kans V*ttumainen säädettävä!!! :seina :seina

Ne paketissa olleet pituudet saa saman tien unohtaa ja alkaa soveltamaan, oma tankki on n.325mm(= n.13":a) anturin mittauskohdalta ja säädettynä 14":n mukaan...

Oma AG:n mittari ei näytä (edes) tyhjää, kun tankissa on n.15L soppaa, vaan viisari "nojaa" rajoitintappiin E:n alapuolella, tosin tankki (melkein) täynnä nousee 3/4 kohdille. :nykii
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

http://www.nautikulma.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=349-SO3804

Eikö tuon mallin anturi olisi parempi ku se motonettin paska?
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mr mmc sanoi
http://www.nautikulma.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=349-SO3804

Eikö tuon mallin anturi olisi parempi ku se motonettin p*ska?
Tuossakin ongelmaksi tulee että tankin syvyys on oltava tuolle sopiva,eli tankki pitää rakentaa tuon mittarin mukaan. Eikä se tuokaan ihan viheetöntä näyttämää anna,kaverilla moinen on,jostain veneliikkeestä hankittu, ja kun tankissa on 1/2jäljellä niin tuo näyttää 1/3osaa.
Monesti nuiden anturien-mittareiden yhteensopimattomuus aiheuttaa ongelmia.
Itsellähän riittää kunhan se näyttää edes vähän suuntaa,saman huomannut että kun polttoainetta on 1/2 tankillista niin mittari on jo melkoisen pohjassa,täyttä se kyllä näyttää oikein. Uimurin säädin itse tankinvieressä,eli kun uimuri on rajoittimessa niin tankissa on ~10litraa polttoainetta.
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mr mmc sanoi
http://www.nautikulma.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=349-SO3804

Eikö tuon mallin anturi olisi parempi ku se motonettin p*ska?

Tankin/anturin korkeus 275mm... ;)

Nuhapumppu sanoi
Monesti nuiden anturien-mittareiden yhteensopimattomuus aiheuttaa ongelmia.
Itsellähän riittää kunhan se näyttää edes vähän suuntaa,saman huomannut että kun polttoainetta on 1/2 tankillista niin mittari on jo melkoisen pohjassa,täyttä se kyllä näyttää oikein. Uimurin säädin itse tankinvieressä,eli kun uimuri on rajoittimessa niin tankissa on ~10litraa polttoainetta.

Parempihan se noin päin on, et näyttää vajaampaa ku todellisuudessa on! Mielummin menee tankille ajoissa saati miettii tankki tyhjänä tien vieressä: Mitä V*TTUA ny tehdään? :peukku
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Tankin/anturin korkeus 275mm... ;)

Parempihan se noin päin on, et näyttää vajaampaa ku todellisuudessa on! Mielummin menee tankille ajoissa saati miettii tankki tyhjänä tien vieressä: Mitä V*TTUA ny tehdään? :peukku

paljonko jää litroja pohjalle kun on mittari nollassa 0,5xlev x pit desimetreinä ?
6x6 (60cm x 60cm) = 18l ihan tuo aika paljon :/

Mä meinasin laittaa tuon venetakin 107litrasen tuohon L200 sopii alkuperäisen paikalle ;)
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Mr mmc sanoi
paljonko jää litroja pohjalle kun on mittari nollassa 0,5xlev x pit desimetreinä ?
6x6 (60cm x 60cm) = 18l ihan tuo aika paljon :/

Mä meinasin laittaa tuon venetakin 107litrasen tuohon L200 sopii alkuperäisen paikalle ;)

Toi mun tankki on 800x400x300/350 (LxPxK), joten ei toi(kaan) olis ollu mahdoton anturi...

Nuhapumppu sanoi
Tuo johtuu ihan siitä että se passaa heittämällä johonkin Jeep malliin ja siinä tuolla epäkeskeisellä jaolla anturi tulee oikeaan suuntaan asennettua. Omassa tankissa ei loiskelevyjä ole enkä niitä nyt vuoden aikana ole tarpeelliseksi huomannut,kun ei tuolla rataa ajeta ja tankkikaan ole kuin ~45l.

Sitä laippaa saa pyöriteltyä siihen runkoon nähden. ;)
 
Vs: Naperon naftatankki vuotaa... Vm. -88

Venttiseiska sanoi
Sitä laippaa saa pyöriteltyä siihen runkoon nähden. ;)
Ei kääntynyt mulla ainakaan,eli "laatu" vaihtelua mahtaa olla. Sitä en tiedä kuuluuko tuon kääntyillä vai ei.
 
Takaisin
Ylös Bottom