Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

mitsuj

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2011
Elikkäs tänne voisi kerätä hyväksi todettuja ja/tai kokeiltuja keinoja, joilla olette saaneet naputuksen hiljenemään tai loppumaan kokonaan.

Tässä muutama olettamus:

- jäykemmät öljyt (suositeltavaa kesällä) --> suurempi öjyn paine --> vähemmän naputusta?

- hydraulisten nostimien puhdistus esim. Forte-käsittelyllä --> vähemmän naputusta?

- tiheä öljynvaihtoväli --> vähemmän naputusta?

- hydraulisten venttiilivälyksen tasaimien vaihto uuteen --> Ei naputusta


Miten olette onnistuneet hiljentämään moottorinne??
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

Tasureiden irroitus ja puhdistus dieselissä esim. Evo 6 Workshop manuaalissa kuvatulla tavalla hiljensi naputuksen täysin.
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

Muistelisin jollain käyneen Forte käsittelyllä niin että tasurit hiljeni hetkeksi jonka jälkeen kolina oli kahta kauheempi= ei hyvä.

Itse käytin Coltissa Castrolin TWS 10W60 Motorsport öljyä, pysyy suht hiljaisena= hyvä mutta hintava vaihtoehto.

Tasureitten vaihto uusiin= hyvä.

Tässä on kanssa yksi vaihtoehto, ei kylläkään mikään lopullisesti toimiva homma kuitenkaan
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

Ton löpö huuhtelun olen kokeillut ja hiljeni kokonaa kunnes alko vuoden jälkeen pitämään taas pientä naputusta.
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

Jani T sanoi
Muistelisin jollain käyneen Forte käsittelyllä niin että tasurit hiljeni hetkeksi jonka jälkeen kolina oli kahta kauheempi= ei hyvä.
Oliskohan ollut se tilanne, että oli kertakaikkiaan niin paskanen kone, että Forte sai paskat liikenteeseen ja olisi vaatinut uuden käsittelyn melkein samantien. Itse kun olen säännöllisesti käyttänyt jo pitkään Forteja koneessa noin 30-40tkm välein, niin ei edelleenkään GDI:ssä naputa alkuperäiset tasurit ja koneella ajettu nyt 273tkm
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

MitsuMi sanoi
Oliskohan ollut se tilanne, että oli kertakaikkiaan niin paskanen kone, että Forte sai paskat liikenteeseen ja olisi vaatinut uuden käsittelyn melkein samantien. Itse kun olen säännöllisesti käyttänyt jo pitkään Forteja koneessa noin 30-40tkm välein, niin ei edelleenkään GDI:ssä naputa alkuperäiset tasurit ja koneella ajettu nyt 273tkm

Pitänee varmaan paikkansa, lienee suomenennätys. Tai no alkuperäsiä tasureita voi oilla ihmisillä noilla kilsoilla mutta meteli lienee sen mukainen :)
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

Vaihdoin öljyt (täyssynteettiset 5w 40) +suodattimen --> naputtelu ei muuttunut/jatkui
Päästelin 5500-7000rpm kierroksilla öljyn vaihdon jälkeen --> naputtelu vaimeni! mutta vain hetkeksi :p
 
Vs: Naputus hydraulisista venttiilinnostimista

Taitaa se ainut kunnollinen korjaus olla uusien vaihtaminen. Tuohon koneeseen vielä järkevän hintanen remontti. Egr näissä myös likaa koneen aika pahasti. Itellä oli öljykanavia täysin tukossa ja ylämäessä koneen yläpää ei saanu enää kunnolla öljyä ja sekin aiheutti sitten naputtelua.. ja ilmeisesti nostajien kulumista, jotka ei sitten enää pitäny painetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom