Vs: Nettiautosta bongattuja
miikka sanoi
Ehkä se on juuri mistä jokainen sattuu tykkäämään. Voisin sanoa A15# Coltista ja vaikka Cordiasta ihan samat sanat mitä Puhakka puhuu tuosta Fiatista. (Esim. voisin sijoittaa kys. Coltit ekologisesti kierrätysmateriaaliksi, olipa siisti tai ei...)
Tuskin kukaan Fiat-harrastajakaan olisi maksanut vaikka mun Celesteistä murto-osaakaan siitä mitä itse niihin olen sijoittanut
Oletinkin että joku alkaa lussuttaa heti kun ilmaisee mielipiteensä asiasta x, mutta niin no jos kerta henkilökohtaiseksi mennään niin niinpä sit kai. Jos joku haluaa vetää kaikki A15 coltit tai Cordiat paaliin, niin vetäköön ihan rauhassa (jos sellaisen oikeasti jostain käsiinsä saa), ei ole multa pois.. Mut silti voin olla asiasta x mieltä y.
Sen voin silti sanoa ihan miten päin tahansa, että jos ei moottoria itsessään lasketa niin ei ole mitään missä ko. kopit jäis ko. Fiudelle, Cordia kääntää päitä missä tahansa kun on eksoottinen/harvoin nähty (Tavalla tai toisella, samoin kuin niin moni muukin Coupe auto). Kun taas paskainen/rässitty TC on perusmaallikolle vain "just another Ritmo" (Ja vain harrastajat tajuaa laitteen legendaarisuuden) Ehkette ymmärrä pointtiani, mutta ei sen väliä. Ei moni ymmärrä, enkä sitä vaadi.
Minun silmissäni tuommonen ulkomuodoltaan ruma koppi (toki makuasia) ei ole perus golffia kummempi. Ihan sama lukeeko autossa Ralliart/Abarth/younameit. Ja en maksaisi IKINÄ Coltista/Cordiastakaan mitään ~3000E, paitsi jos auto olisi pakasta vedetty, ja silloinkin parin vuoden harkinta-ajan jälkeen. Itselleäni kuitenkin on suht. terve suhde harrastukseeni.. Mitsultakin löytyy useita malleja jotka saisi ekologisesti kierrättää välittömästi. (Esimerkkinä saksasta löytyy tälläkin hetkellä avo mallin cordia (kyllä!, tehdasvalmisteinen, ruma ku helvetti), mutta en tosiaankaan olisi ikinä maksamassa 29ke moisesta vaikka ois itsensä M. Itsubishin käsin kasaama ja kultaama, (Ja näitä varmaan on valmistettu se pari kpl ikinä vain))
Mainittakoon että itse olen nuita kierrättänyt ekologisesti useampia.
savihousu sanoi
Puhakalle:
Jos tuo on aito Abarth, niin ihan varmasti ei ole montaakaan tuotu suomeen, jopa sinun kaltaisesi paatuneen Mitsumiehen pitäisi tunnistaa merkintä "Abarth", ja sen legendaarisuudestahan ei varmaan kannata enempää vääntää.
Merkkirajojen yli pitäisi pystyä tunnustamaan moottoriurheilun legendat ilman paskapeltoauto-välispiikkejä. Olipa kuitenkin sellainen aika kun rallipoluilla mentiin Fiuden tuotteilla kokolailla reippaasti, TC, Mirafiori... ring any bells?
Just my 2cents
Kyllä, paatunut ja paatunut ;D, minun mielestäni nuissa ko. TC vehkeissä (etuvetoinen, ruma jne) ei vaan ole mitään erikoista, legendaarista, sorry. Abartti bädgeekin lätkitään nykyään ihan tavis fiattehinkin, ja tosiaankaan en virittäjänä arvosta Abarttia niin korkealle kuin vaikka Cosworth/Ralliart/Alpina jne.. (Vaikka oiskin jossain suhteessa parempi, ja menneestä en se kummemmin tiedä), se vain on minun suppea näkemykseni.
Mirafiori sen sijaan on ainoa Fiat joka lämmittää tälläisenkin paatuneen Mitsumiehen sydäntä (vetää mm.. oikeasta päästä, ja on nätti koriltaankin..)
eukku
Maailmassa siis on paljon hienoja autoja joita allekirjoittanut paatunutkin Mitsumies arvostaa, mutta ko. TC malli ei ole yksi niistä.
Sanottakoon nyt vielä tähän että kun luette ylläoleviakin, niin ei niitä hernepalkoja käsien ulottuville, ettei mene ihan höpöksi koko ketju.