Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Lauantaina kun ajeltiin kohti Kajjjaania niin siinä Jyväskylän ja Kuopion välissä ajoin semmosessa jonossa et etummaisena oli rekka, sitten vielä 2 henkilöautoa ja sitten minä. Kamera välähti ensin rekalle, sitten sille sen takana olevalle autolle. Mun edellä ajava hiljensi äkkiä vauhtia ja mää hiljensin vielä enemmän ja aattelin että jos sille välähtää niin mää väistän sen kameran joko vasenta kaistaa jos on tyhjä tai sitten mettän kautta, v***u mua tartte kyylätä. Ei välähtäny mun edellä ajavalle eikä mulle, ilmeisesti rekka ja sen takana oleva ajo ylinopeutta.....
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

itellä kävi kans aika jännästi ku ajettii edellä ajavan kanssa lähes samaa nopeutta, sille välähti mulle ei :peukku ei tosin paljosta ole ollut kiinni etteikö mullaki ois välähtäny mut ne ois ollu jo kolmannet sakot vuoden sisää ja kortti ois taas kuivumassa :nykii
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Kai noi kyttää ihmisten liikkumista. Kesällä välähti salamessa eikä tähän päivään mennessä oo tullu postia
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

No niissä tolpissa on kuitenkin muuton filmikamera,eli se kyllä räpsii,vaikka enää ei ole pian tyhjiä ruutuja mihin kuvan ottais.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Viime perjantaina ajelin illalla Riihimäki - Lahti välillä, kärkölän kohdalla. Kattelin peilistä että joku auto tulee tuhatta ja sataa perään kii, ajo ihan perseeseen kii. Heti ekassa paikassa missä pysty ohittamaan (siin oli sitte kamera), katoin peilistä, että auto ajo taas vauhdilla mun perään kii ja oli just lähös ohittaa, kunnes välähti, ja samal se auto hidasti hemmetisti ja katos jonnekki :D

Vähän täs kyl itteä jännittää, että välähtikö se omalle kohdalle. Näin sen kameran välähdyksen kun se kameran valo oli kuskin puolen ikkunassa / A pilarin takana, Eli mulla oli keula melkei sen kameran kohdalla kun se välähti.

Mielenkiinnolla ootan että räpsähtikö se mulle vai sille takana-olijalle, mullaki oli nopeutta 90km/h (-1 / -2 km/h mittarivirhe)
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Hemppis sanoi
Viime perjantaina ajelin illalla Riihimäki - Lahti välillä, kärkölän kohdalla. Kattelin peilistä että joku auto tulee tuhatta ja sataa perään kii, ajo ihan perseeseen kii. Heti ekassa paikassa missä pysty ohittamaan (siin oli sitte kamera), katoin peilistä, että auto ajo taas vauhdilla mun perään kii ja oli just lähös ohittaa, kunnes välähti, ja samal se auto hidasti hemmetisti ja katos jonnekki :D

Vähän täs kyl itteä jännittää, että välähtikö se omalle kohdalle. Näin sen kameran välähdyksen kun se kameran valo oli kuskin puolen ikkunassa / A pilarin takana, Eli mulla oli keula melkei sen kameran kohdalla kun se välähti.

Mielenkiinnolla ootan että räpsähtikö se mulle vai sille takana-olijalle, mullaki oli nopeutta 90km/h (-1 / -2 km/h mittarivirhe)
Kyllä itse kun kameraan ajoin niin kyllä se ihan selkeästi vielä edessä näkökentässä se tolppa oli... :p Reilun autonmitan tai parin päässä.

Viime viikon keskiviikkona ajoin iltapäivällä siihen ansaan ja tänään(ti) tuli Helsingin poliisilaitokselta kirjekuori jossa tiedusteltiin hieman lisätietoja.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

harriveikko sanoi
No niissä tolpissa on kuitenkin muuton filmikamera,eli se kyllä räpsii,vaikka enää ei ole pian tyhjiä ruutuja mihin kuvan ottais.

Tää ei oo 100% varmaa faktaa mut ymmärtääkseni nykyään noi kamerat alkaa olla digitaalisia. Kuopio - Leppävirta välillä oli vuosi pelkästään tyhjiä tolppia "valvomassa" kunnes nyt vaihtoivat vanhat filmikamerat uusiin tolppiin.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Tuukka sanoi
kaveri sano et jotain viikko

kyllä siinä joskus on mennyt varmaan pari-kolmekin viikkoa. kai se riippuu paljolti ajankohdasta (esim. jos napsahtaa vaikka pitkien pyhien alussa) ja siitä, miten paljon ylinopeuksia sinne kertyy "rahankeräysjakson" aikana. niin ja tietysti laitoksen miehityksestä.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

nahkuri sanoi
kyllä siinä joskus on mennyt varmaan pari-kolmekin viikkoa. kai se riippuu paljolti ajankohdasta (esim. jos napsahtaa vaikka pitkien pyhien alussa) ja siitä, miten paljon ylinopeuksia sinne kertyy "rahankeräysjakson" aikana. niin ja tietysti laitoksen miehityksestä.

Nyt kun näitä vastauksia on lukenut, niin voisi päätellä että säikähdyksellä on päässy. Marraskuun alussa ajelin kehä ykköstä kahteen eri kertaan liikkuvaan kameraan, molemmilla kerroilla todellista vauhtia noin 86-90 80:n alueella.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Joskus taisi ainakin etelässä olla käsittelemättömiä kuvia 3-4 kuukauden ajalta, jolloin piti lopulta hakea kameratkin pois. Sitten siirryttiin sellaiseen käytäntöön että sivarit käsittelevät huomautukset ja rikesakot ja sitten joku komisario toimii vain kumileimasimena. Nyt onkin sitten käsittely kohtuullisen nopeaa ja lappuja lähtee paljon. Noi poliisin kamera-autot kyttää pääkaupunkiseudulla ylinopeuksia ja bussikaistoilla ajamista kovinkin ahkeraan. En ole varma montako niitä on, mutta olen nähnyt neljä eri autoa. Toiminta vaikuttaa hyvinkin tehokkaalta. Joskus ruuhka-aikaan olen katsellut kun kuvaavat bussikaistaa ja kamera räpsyy muutaman sekunnin välein. Taisivat joskus alkuaikoina kehua lehdessäkin kuinka monta sakkoa saadaan räpsäistyä päivässä. En enää muista lukua, mutta monta sataa kuitenkin. Onneksi tuli ne valtakunnalliset sakotusrajat käyttöön. Se alkoinkin olla aika naurettavaa kun 6km/h ylinopeudesta tuli jo sakko, kun se sakottaminen kerran oli niin helppoa.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

nahkuri sanoi
kyllä siinä joskus on mennyt varmaan pari-kolmekin viikkoa. kai se riippuu paljolti ajankohdasta (esim. jos napsahtaa vaikka pitkien pyhien alussa) ja siitä, miten paljon ylinopeuksia sinne kertyy "rahankeräysjakson" aikana. niin ja tietysti laitoksen miehityksestä.

Reilussa viikossa tuli. " Kiinnitä huomiota ajonopeuteesi" Ei mitään muuta.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Aamulla välähti kun ajelin töihin firman autolla Asikkala - Lahti välillä. Hiacen mittari näytti jtn 76km/h, eli todellinen nopeus jtn 68km/h luokkaa. Eli kuudenkympin aluetta oli. Kyseinen kamera on kyl aika V-mäisessä paikassa, kun nopeusrajoitus vaihtuu 80 -> 60 ja joku 50m niin on kamera. Ja moottorijarrutuksella mentiin. Ja tosta n.68km/h nopeudesta viel vissii vähennetään se 3km/h yleisvähennys; 65km/h?

Rikesakko rapsahtaa jatkossa koko maassa yli 11 km/t nopeudenylityksestä, johon sisältyy 3 km/t tekninen varmuusvähennys. Varmuusvähennyksellä pyritään turvaamaan autoilijoiden oikeusturva mittausvirheiden varalta.

Huomautuksen saa, jos valvontalaitteen näyttämä ylinopeus on 6-10 kilometriä tunnissa.

Jos poliisi mittaa kuudenkympin alueella ylinopeutta 11 km/t, todelliseksi nopeudeksi kirjataan 68 km/t, josta saa rikesakon.

Jos tutka tai kameratolppa näyttää vauhdiksi 66-70 km/t, selviää huomautuksella.

Jos mitattu ylinopeus on alle 66 km/t, ylinopeuteen ei puututa.
 
Vs: Nopeusvalvontakamera räpsähtää

Viime lauantaina kaverin kanssa oltiin Jalasjärvellä ja 110 asenti cruisen joten todellinen nopeus oli jotain 105. Kiihdytys vasta menossa vähitellen ja räpsähti yht äkkiä pimeässä.. eilen tuli kuitti ja huomautus oli nopeudesta 107. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom