Nuhapumppu
Mitsubishi Pajero 2,5TD
- Liittynyt
- 15 Elokuu 2005
- Sijainti
- Muhos
Pannaanpa nyt tää projekti päiväkirja oikein,eli kertomukset ja kuvat tänne ja lässytys omaan osastoonsa ;D
Ja siirretään tänne yleiseen eikä pidetä tuolla jäsenten puolella.
Talvi&Kesä07
Eli vanha Galantti meni ja uusi auto hommattiin tilalle.
Autohan on siis Sigma,3.0V6 24V ja manuaali askilla.
Varusteina mm:sähköinen 2muistilla oleva kuskin penkki,automaatti-ilmastointi,cruise.
Vuosimallia 91,ja nähnyt maailmaa ~290tkm edestä.
Ensimmäinen modaus oli kun vedettiin laseihin jätesäkkiä,elikkäs Normi ja Tintattu versio. Ja itse tykkään tuosta tummenuksesta,kalvot on 35%
Auton mukana tuli Huihain alkuperäiset venteet,kokoa 17" ja niiden ankeata harmaata väriä katseltiin ~viikko auton alla,ja eikun vanteet irti ja mattapintaiseksi,kitataan kolot ja uus väri päälle,väri on GM sisustassa käyttämä Gunmetal jos jotakuta kiinnostaa. Sen vuoden kesä sitten kurvailtiin,nautittiin autosta ja käytiin rollossa aiheuttamassa pahennusta ;D
Talvi 07-08 & Kesä08
Sitten tulikin uusi talvi ja Sigma päätettiin laittaa halliin seisomaan,ja aloitettiin pientä harrastus toimintaa,ensi laitettiin diskanttien suuntaukset uusiksi,suuntauksissa käytettiin spottivaloja. Nyt suuntaukset on lyhennetty,eli diskantti ei ole tuolleesti upoksissa.
Sitten tilattiin etulippa aihio puolanmaalta,lippa oli tarkoitettu Opel Vectra A:han,ja jokaiselle vinkkinä että lippa ei passaa sitten millään sigman keulaan ilman muokkausta.
Eli lipasta otettiin muotti ja tilattu lippa myytiin 2*kalliimmalla jollekin ooppelistille.
Sitten rälläkkä käteen ja lippaa pilkkomaan siihen kuntoon että se menee kivuttomasti alkupeäisen lipan jatkoksi. Lyhyt(3tuntia) mittaa,liimaa leikkaa jumpan jälkeen lippa olikin paikoilaan.
Sitten helvetillinen hio-kittaa-kittaa-hio savotta ja keväällä lippa olikin maalissa
Samalla talven aikana yht´äkkiä kesken halli kaljoittelun keksin ottaa sisusta pois ja katsoa pieni pelko perseessä lattian kuntoa,ja se yllätti vähän,eli ei edes pintaruostetta joka olis pitänyt hioa 8)
Samalla kun sisusta oli levitetty pitkin hallia ja humalassa hukattu lähes kaikki ruuvit olikin aika verhoilla ovien alaosat,verhoilun hoiti tuttu yrittäjä kotikylältä. Samalla karsittiin penkinlämmittimien kytkimet(koska tämä on nyt kesä auto) ja tupakan sytytin pois keskikonsolista,ja ne korvattiin volttimittarilla ja kytkimellä joka ohjaa lattia valoja,noita valoja pitää vähän vieä muokata.
Kesällä sitten vaihdettiin uus subbari konttiin,koteloon on tulossa kehys ennenkuin joku ehtii sanoa.
Seuraavaksi sitten alkoi ärsyttämään kun nuo vanteiden kromin väriset mutterit pomppaavat tummassa vanteessa pahasti silmille,ei muuta kuin keula kohti biltemaa ja hakemaan musta mutterit tilalle.
Tämäkin kesä meni suurinmassa määrin kurvaillessa.
Loppukesästä sitten mopon kaasu alkoi hirttämään,ja päätin rueta tekemään helmalevikkeitä,ei muuta kuin soitto kaverille joka oli juuri ostanut itselleen Citroën C5 helmat,että annappas ne takapätkät lainaa,ja eiku muottia tekemään. Tuossa vaiheessa helmat ovat yhä,motivaatiota ei ole oikein kitata.
Kesän loppu puolella sitten kytkin alkoi luistamaan ja samalla huomattiin että jakopään remmikin on tullut tiensä päähän. Jotenka auto hyvillä mielin halliin ja suunnittelemaan.
Talvi 08-09
Nyt kun Sigma on taas seisonut hallissa,on ainut näkyvä muutos se että eteen tehtiin passiivinen3-tie järjestelmä,aktiivinen tulee joskus kunhan on rahaa kunnon vahvistimeen.
A-pilariin sijoitettiin siis Macromin 3,5" elementit hoitamaan keskialuetta. Tuossa vielä sama verhoiltuna. Samalla mittaristoon upotettiin 36Lediä Vielä pitäis sisustan valot vaihtaa ledeiksi,ne olis hyllyssä jopa valmiiksikin,sekä kauko-ohjattu keskuslukitus odottaa asennusta. Jotain saattoi unohtua,mutta kysyä ja kommentoida saa.
Keskustelut tänne.
Ja siirretään tänne yleiseen eikä pidetä tuolla jäsenten puolella.
Talvi&Kesä07
Eli vanha Galantti meni ja uusi auto hommattiin tilalle.
Autohan on siis Sigma,3.0V6 24V ja manuaali askilla.
Varusteina mm:sähköinen 2muistilla oleva kuskin penkki,automaatti-ilmastointi,cruise.
Vuosimallia 91,ja nähnyt maailmaa ~290tkm edestä.
Ensimmäinen modaus oli kun vedettiin laseihin jätesäkkiä,elikkäs Normi ja Tintattu versio. Ja itse tykkään tuosta tummenuksesta,kalvot on 35%
Auton mukana tuli Huihain alkuperäiset venteet,kokoa 17" ja niiden ankeata harmaata väriä katseltiin ~viikko auton alla,ja eikun vanteet irti ja mattapintaiseksi,kitataan kolot ja uus väri päälle,väri on GM sisustassa käyttämä Gunmetal jos jotakuta kiinnostaa. Sen vuoden kesä sitten kurvailtiin,nautittiin autosta ja käytiin rollossa aiheuttamassa pahennusta ;D
Talvi 07-08 & Kesä08
Sitten tulikin uusi talvi ja Sigma päätettiin laittaa halliin seisomaan,ja aloitettiin pientä harrastus toimintaa,ensi laitettiin diskanttien suuntaukset uusiksi,suuntauksissa käytettiin spottivaloja. Nyt suuntaukset on lyhennetty,eli diskantti ei ole tuolleesti upoksissa.
Sitten tilattiin etulippa aihio puolanmaalta,lippa oli tarkoitettu Opel Vectra A:han,ja jokaiselle vinkkinä että lippa ei passaa sitten millään sigman keulaan ilman muokkausta.
Eli lipasta otettiin muotti ja tilattu lippa myytiin 2*kalliimmalla jollekin ooppelistille.
Sitten rälläkkä käteen ja lippaa pilkkomaan siihen kuntoon että se menee kivuttomasti alkupeäisen lipan jatkoksi. Lyhyt(3tuntia) mittaa,liimaa leikkaa jumpan jälkeen lippa olikin paikoilaan.
Sitten helvetillinen hio-kittaa-kittaa-hio savotta ja keväällä lippa olikin maalissa
Samalla talven aikana yht´äkkiä kesken halli kaljoittelun keksin ottaa sisusta pois ja katsoa pieni pelko perseessä lattian kuntoa,ja se yllätti vähän,eli ei edes pintaruostetta joka olis pitänyt hioa 8)
Samalla kun sisusta oli levitetty pitkin hallia ja humalassa hukattu lähes kaikki ruuvit olikin aika verhoilla ovien alaosat,verhoilun hoiti tuttu yrittäjä kotikylältä. Samalla karsittiin penkinlämmittimien kytkimet(koska tämä on nyt kesä auto) ja tupakan sytytin pois keskikonsolista,ja ne korvattiin volttimittarilla ja kytkimellä joka ohjaa lattia valoja,noita valoja pitää vähän vieä muokata.
Kesällä sitten vaihdettiin uus subbari konttiin,koteloon on tulossa kehys ennenkuin joku ehtii sanoa.
Seuraavaksi sitten alkoi ärsyttämään kun nuo vanteiden kromin väriset mutterit pomppaavat tummassa vanteessa pahasti silmille,ei muuta kuin keula kohti biltemaa ja hakemaan musta mutterit tilalle.
Tämäkin kesä meni suurinmassa määrin kurvaillessa.
Loppukesästä sitten mopon kaasu alkoi hirttämään,ja päätin rueta tekemään helmalevikkeitä,ei muuta kuin soitto kaverille joka oli juuri ostanut itselleen Citroën C5 helmat,että annappas ne takapätkät lainaa,ja eiku muottia tekemään. Tuossa vaiheessa helmat ovat yhä,motivaatiota ei ole oikein kitata.
Kesän loppu puolella sitten kytkin alkoi luistamaan ja samalla huomattiin että jakopään remmikin on tullut tiensä päähän. Jotenka auto hyvillä mielin halliin ja suunnittelemaan.
Talvi 08-09
Nyt kun Sigma on taas seisonut hallissa,on ainut näkyvä muutos se että eteen tehtiin passiivinen3-tie järjestelmä,aktiivinen tulee joskus kunhan on rahaa kunnon vahvistimeen.
A-pilariin sijoitettiin siis Macromin 3,5" elementit hoitamaan keskialuetta. Tuossa vielä sama verhoiltuna. Samalla mittaristoon upotettiin 36Lediä Vielä pitäis sisustan valot vaihtaa ledeiksi,ne olis hyllyssä jopa valmiiksikin,sekä kauko-ohjattu keskuslukitus odottaa asennusta. Jotain saattoi unohtua,mutta kysyä ja kommentoida saa.
Keskustelut tänne.