nyt alko vuotaa moottoriöljyä

Tomi.T

Pajero 2.5 TDIC -88
Liittynyt
20 Marraskuu 2003
Sijainti
Espoo
nyt sitten alko öljyvuoto, jostain edestä näyttäis tulevan. näyttäis olevan kostea sisäpuolella ylös asti (kun poistin nokkahihnan suojamuovin), mutta ulkopuolella öljyä on vain öljypohjassa ja sen sivuilla ja alapuolella.
ei näyttäis vuotavan paikallaan ollessaan eikä silloin kun ei täysin lämpimäksi aja, siis työpaikka ajolla ei huomaa mitään, vasta kun tänään tein pitempää keikkaa niin että öljy tuli kuumaksi.

yksi juttu vois olla että laitoin sisälle sitä motex täyssynteettistä, jospa tää vanha peli toimis paremmin ihan mineraaliöljyillä.
veikkaisin kardaanin tai tasapainoakseleiden etustefaa tai ylempää ventiilikopan etureunaa, joka on kostea.
 
Tomi.T sanoi
yksi juttu vois olla että laitoin sisälle sitä motex täyssynteettistä, jospa tää vanha peli toimis paremmin ihan mineraaliöljyillä.

Samaa mieltä
Tomi.T sanoi
veikkaisin kardaanin tai tasapainoakseleiden etustefaa tai ylempää ventiilikopan etureunaa, joka on kostea.

Veikkaa mielummin kampiakselin etustefaa kuin kardaanin stefaa ;). Kampiakselin stefa on vissiin eniten vuotava stefa jäkopään kotelon sisällä.
 
täyssynteettisillä öljyillä (ainakin joillain) on tiivisteitä kutistava vaikutus. Valmiiksi kuluneen stefan ei tarvitse paljoa kutistua, niin se lähtee...
 
Saattaa olla että ei korjaannu ihan vaan öljyjä vaihtamalla, mutta sitäkin täytyy ekaks kokeilla.
vaimo ajo autoa eilen niin että nyt ei mittatikku tapaa ollenkaan öljypintaa.

Stefa ei paljoa maksa mutta ikävä duuni, ainakin näillä pakkaskeleillä. Stefa tuli vaihdettua edellisen remmin vaihdon yhteydessä 35 tkm sitten. Lämpenis edes noi kelit.
 
Tarkistappa vielä nokka-akselin etustefa. Mulla vuosi se (taikka oikeastaan sen reunat, joista puuttui silikonitiiviste) sotaten jakopään ylhäältä alas. Tiiviste on helppo vaihtaa.
 
OHHOH, öljynsuodatin tosi löysällä.

Tossa kun aattelin että aloitellaan tämä remontti öljynvaihdolla ja min.öljyt sisään, niin huomasin että suodatinpatruuna aukea lähes kahdella sormella. Tässäkö se syy sitten onkin.

Olin hommannu kaikki tarvikkeet eturemmien vaihtoon ja etustefan vaihtoon. Olin psyykannu itteä jo 'talvisota' remonttiin pakkasessa viikonloppuna. Olikohan tää näin yksinkertainen juttu. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom