Offtopic

Vs: Offtopic

;D
::)

https://huutokaupat.com/fi/v/98598

http://yle.fi/uutiset/puolustusvoimat_myy_ruosteista_romukasaa_huutokaupassa__hinta_jo_yli_100_000_euroa/7557123
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
;D
::)

https://huutokaupat.com/fi/v/98598

http://yle.fi/uutiset/puolustusvoimat_myy_ruosteista_romukasaa_huutokaupassa__hinta_jo_yli_100_000_euroa/7557123

Kyllähän nuissa keräilyesineissä kunnon tarina esineen taustoista nostaa esineen hintaa mutta tuo on kyllä mun silmiin jo aika tekemätön paikka :D
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
;D
::)

https://huutokaupat.com/fi/v/98598

http://yle.fi/uutiset/puolustusvoimat_myy_ruosteista_romukasaa_huutokaupassa__hinta_jo_yli_100_000_euroa/7557123
Siitä hitsaustaitoiselle hjuva panssarivaunu pienellä laitolla ;D
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
Mulla on nyt jotenkin vaikeuksia lukea tuota taulukkoa kun en noiden prosenttien logiikkaa käsitä kun eihän nuo prosenttimäärät nyt oikein täsmää? Osassa menee yhteenlaskettuna yli 100:n niin että heiluu ja osassa taas jää vajaaksi. Mikä juttu?

Käänteisesti kumulatiivinen taulukko. Yli 300tkm ajettu auto on samalla myös yli 200tkm ja yli 100tkm ajettu... ::)
 
Vs: Offtopic

:peukku
Eli Ladoista n. 80% alle 100tkm ajettuja. ;D
Sehän on aika linjassa nettiauton kanssa. 100:sta myynnissä olevasta Ladasta 69kpl alle 100tkm ajettuja. Jännä.
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
;D
::)

https://huutokaupat.com/fi/v/98598

http://yle.fi/uutiset/puolustusvoimat_myy_ruosteista_romukasaa_huutokaupassa__hinta_jo_yli_100_000_euroa/7557123

Hinnaksi jäi 213150 eur, kohtuuhinta testatusta vehkeestä.
 
Vs: Offtopic

Helevetti! Heti kun saa auton myytyä niin iskee hengenhätä tampereella ja sinnehän pitäis nyt vklopuks päästä.. :seina
Jos jollai mitsuilialla (PK-seudulla) sattuis olemaan jotain halpaa härpäkettä myyä/vuokrata vklopuksi niin saapi huuella!
 
Vs: Offtopic

HeroinesHero sanoi
Helevetti! Heti kun saa auton myytyä niin iskee hengenhätä tampereella ja sinnehän pitäis nyt vklopuks päästä.. :seina
Jos jollai mitsuilialla (PK-seudulla) sattuis olemaan jotain halpaa härpäkettä myyä/vuokrata vklopuksi niin saapi huuella!
Mulla ois yks halpa Porsche kaupan 8)

Tuu hakee pois!
 
Vs: Offtopic

Erikoista ajatella että +10v ollut työelämässä, koko ajan kivunnut korkeammalle, viimeisimpään paikkaan menin täysin OMILLA ehdoilla (työaika, palkka, ei ylitöitä yms), koko ajan ollut ns hyvin palkattu ja koskaan missään ei ollut edes uhkaa yt yms hommista.

Silti, tänään viimeistä pv toisen leivissä, ja tästä edespäin täysipäiväisesti yrittäjänä.

Hyvinkin vapauttavaa.
 
Vs: Offtopic

ST sanoi
Erikoista ajatella että +10v ollut työelämässä, koko ajan kivunnut korkeammalle, viimeisimpään paikkaan menin täysin OMILLA ehdoilla (työaika, palkka, ei ylitöitä yms), koko ajan ollut ns hyvin palkattu ja koskaan missään ei ollut edes uhkaa yt yms hommista.

Silti, tänään viimeistä pv toisen leivissä, ja tästä edespäin täysipäiväisesti yrittäjänä.

Hyvinkin vapauttavaa.

Mä oon ite alle 2 vuodessa kivunnut erittäin hyvään pestiin myös (en tähän laske aikaisempia osarihommia ja koulun ohella tehtyjä). Ei ole työaikaa, hyvä liksa ja hyvät työsuhde-edut. Ja suunta tästä on myös ylöspäin, mutta kerään nyt kokemusta ja työvuosia 3-6 vuotta ja sitten katsellaan seuraavaa pestiä.
 
Vs: Offtopic

Mikähän vittu tuossa Camskillin käyttämässä kuriiripalvelussa on?
Paketin piti olla eilen täällä Hyvinkäällä, mutta trackingin mukaan se seikkailee jossain päin Vantaata ja trackingissä lukee:
"05 Nov 2014 15:36 Vantaa We were unable to deliver the parcel as our driver could not gain access to the delivery premises to obtain a signature as a door code was required.
05 Nov 2014 15:36 Vantaa Unable to Deliver"

Kiva juttu.

E: Ja osoite on postinumeroa myöten oikein ja mulla ei kyllä ole mitään ovikoodia. Ainoastaan ovipuhelin ja siitä mainitsin lähetyksessä. Klo 15.36 olin kyllä kotosalla.
 
Vs: Offtopic

Neponen sanoi
Mikähän v***u tuossa Camskillin käyttämässä kuriiripalvelussa on?
Paketin piti olla eilen täällä Hyvinkäällä, mutta trackingin mukaan se seikkailee jossain päin Vantaata ja trackingissä lukee:
"05 Nov 2014 15:36 Vantaa We were unable to deliver the parcel as our driver could not gain access to the delivery premises to obtain a signature as a door code was required.
05 Nov 2014 15:36 Vantaa Unable to Deliver"

Kiva juttu.

eikös se tuossa lue?
Eivät päässeet sun taloon sisälle tuomaan kun tarvii ovikoodin/summeria eli et ollut kotona?
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
eikös se tuossa lue?
Eivät päässeet sun taloon sisälle tuomaan kun tarvii ovikoodin/summeria eli et ollut kotona?

E: Ja osoite on postinumeroa myöten oikein ja mulla ei kyllä ole mitään ovikoodia. Ainoastaan ovipuhelin ja siitä mainitsin lähetyksessä. Klo 15.36 olin kyllä kotosalla.

Mutta miksi tuossa lukee vantaa?
 
Vs: Offtopic

Neponen sanoi
E: Ja osoite on postinumeroa myöten oikein ja mulla ei kyllä ole mitään ovikoodia. Ainoastaan ovipuhelin ja siitä mainitsin lähetyksessä. Klo 15.36 olin kyllä kotosalla.

Mutta miksi tuossa lukee vantaa?

soita ja kysy DHL:lle. Kait sulla se pakettikoodi on?
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
soita ja kysy DHL:lle. Kait sulla se pakettikoodi on?

Noniin, nyt löytyi paketti. Vaihdoin toimituspaikaksi tuon duunipaikan niin oon ainakin varmuudella paikalla ja ei tule ovipuhelin hässäkkää.
Oli pienen työn takana saada tää paikallinen DPD:n toimiston ihminen kiinni. Puhuin ensin brittitoimiston kanssa, sitten international officen kanssa ja lopulta sitten suomen toimiston kanssa :peukku
Huomenna tulee.
 
Vs: Offtopic

Jumansviidu, nyt iski hirvee himo tommosee 2gen subbe brattiin/1800 pickuppiin :nykii Siihen kyllä menis rahaa... ja paljon.. Mutta olis yks suht ruosteeton tiedossa.. hmm.
 
Vs: Offtopic

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/airbag-skandaali+paisuu+yhtio+salasi+ongelman/201411707097?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi3

Onkohan ne Takatan turvavyötkään sitten niin ylivertaisia kiinalaisiin serkkuihinsa? ;D

Ei vaan. Ei ole mitenkään tarkennettu että mikä niissä bageissa on ollut huonoa. Olisikohan jossain toisaalla mainintaa? :-\
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/airbag-skandaali+paisuu+yhtio+salasi+ongelman/201411707097?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi3

Onkohan ne Takatan turvavyötkään sitten niin ylivertaisia kiinalaisiin serkkuihinsa? ;D

Ei vaan. Ei ole mitenkään tarkennettu että mikä niissä bageissa on ollut huonoa. Olisikohan jossain toisaalla mainintaa? :-\
Eikö tuossa aika selvästi lue? ???
 
Vs: Offtopic

Onko kukkaa pinnottanu/käsitelly kotona parveke/terassilaseja? Vähän niinkun sateesta viis tai paremmilla myrkyillä mitä tarkoitettu autoon..
Erräänä aamuna vaa kahtelin ku oli satanu nii ne pisarat oli jääny laseihin niin ärsyttävän näkösesti et olis kivempi ku hylykis sen veen poikkee ::) ;D
 
Vs: Offtopic

kirppu1990 sanoi
Onko kukkaa pinnottanu/käsitelly kotona parveke/terassilaseja? Vähän niinkun sateesta viis tai paremmilla myrkyillä mitä tarkoitettu autoon..
Erräänä aamuna vaa kahtelin ku oli satanu nii ne pisarat oli jääny laseihin niin ärsyttävän näkösesti et olis kivempi ku hylykis sen veen poikkee ::) ;D

Ainaki ikkunalautoihin (metalliset) toimii vahat vallan mainiosti, joten en yhtään epäile etteikö laseihin toimisi nuo "lasivahat".
 
Vs: Re: Offtopic

Toimii ne autokamat kotona. Kokeiltu on esim saunan lasiovea, suihkuseinän lasia, keraamisen lieden ja uunin lasia jne. Pystyypä ne posliiniset altaat, pytyt ja ammeetkin pinnoittamaan samoinkuin paljaat metallit hanoja ja tiskiallasta myöden ;)
Ja vahatahan voi mitä vaan kuten läppärin kantta, kahvinkeitintä, kaappien ovia jne. Pysyy nätimmin puhtaana :)

Voisin suositella lasipinnoille vaikkapa Nanolexin Professional Glass Sealanttia tai Gyeon Repeliä tai Gtechnicin olikos se nyt G4 merkiltään. Jokainen noista kestää kokeillusti auton tuulilasissa puolikkaan vuotta, kotioloista en osaa vielä sanoa muutakuin että pidempään. Käyttäminen on milteinpä helpompaa kuin 5sateesta koska pyyhitään kuivana kirkkaaksi eikä tartte läträtä vedellä. Ainut vaan että ennen levitystä pinnan tulee olla mahdollisimman puhdas niin liasta kuin rasvastakin ja muusta. Mitä puhtaampi pinta sitä kauemmin suoja kestää.
Ylläolevia saa esim http://www.projectech.fi
 
Vs: Offtopic

Liekö kenelläkään tietoa, että miksi jonkun vuoden vanhassa traktorin akussa jäätyy yksi kenno (miinusnavan puoleinen) jo ihan näillä pikkupakkasilla? Oikeasti tönkköjäässä, ei pelkästään pientä hilettä. Periaatteessa kyseisessä kennossa pitäisi olla oikeastaan pelkkää vettä. Akun lepojännite on kuitenkin jonkun viikon irrallaan olon jälkeen vielä rapiat 12,5 volttia, joten ei kai tuossa nyt kuitenkaan pitäisi olla yksi kenno oikosessa. Onhan tuo uudelleen hapotus käväissyt mielessä, vaan entinen akkuhan tuo taitaa olla, kun on jäähän pääsyt. Eikä tietysti olisi edes taloudellisesti järkevää, kun maksaa se akkuhappokin. Jos siis koko akun hapot vaihtaa.

Vaan onko jollakulla tietoa, mistä tuollainen yhden kennon (joka ei ole oikosessa?) jäätyminen johtuu?
 
Vs: Offtopic

Tuo traktorin akku on noita CRX-akkuja, joita mm. IKH:ssa myyvät. Nykyään noissa CRX-akuissa näkyy etiketissä olevan myös "Vipiemme"n logo. Liekö nyt sitten olevinaan ranskalainen akku.
 
Vs: Offtopic

Löysin merkatun parkkipaikan... :p :nykii :driverjdm
 

Liitetiedostot

  • WP_20141110_21_44_18_Pro_small.jpg
    WP_20141110_21_44_18_Pro_small.jpg
    123.2 KB · Lukukerrat 810
Vs: Offtopic

Emännällä oli eilen hyvä ilme kun aamulla totesin "tarvitko galantista mitään? Mennään pakulla"
Eli ymmärtää hyvän päälle ;D
 
Vs: Offtopic

Ei tuota Outlanderia matka-ajossa kyllä janoiseksi voi väittää.
Lappeenrannasta Hyvinkäälle ajellessa keskikulutusmittarissa 7,9l/100km. Höyryillä menee. ;D ;D
 
Vs: Offtopic

:seina Legnumista on sitten etukelkasta mennyt hammastangon pulttien vastakierteet paskaksi.
Yritetään nyt tehdä siihen läpipultit, että saisi hammastangon pysymään kelkassa kiinni..

Mitäs jos tämä ei onnistu? Saako pelkkää "etukelkkaa" osana, vai meneekö koko akseli uusiksi?
Ja mistä semmoisen sitten saisi.. :nykii
 
Vs: Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
Ei tuota Outlanderia matka-ajossa kyllä janoiseksi voi väittää.
Lappeenrannasta Hyvinkäälle ajellessa keskikulutusmittarissa 7,9l/100km. Höyryillä menee. ;D ;D
Toi on kyllä hyvin autolla minkä ilmanvastuskerroin vastaa kerrostaloa! Millä polttoaineella? Oliks sulla ihan vakio rutut siinä?

Urabussin kulutuskin kyllä hymyilyttää kun sen saa menee karvan pienemmällä kun Lancerin vaparin ;D Lancerissa on toki puolet vähemmän tehoa ja vääntöä. Viime reissu Mäntyharjulle valtaosin moottoritietä ja sit tosi mutkaista/mäkistä maalaistietä oli 7,51l/100km 95E10 mun perus raskaalla kaasujalalla ja "kympin yli" nopeudella, ohituksia säästelemättä :)
 
Vs: Vs: Offtopic

Urran sanoi
Toi on kyllä hyvin autolla minkä ilmanvastuskerroin vastaa kerrostaloa! Millä polttoaineella? Oliks sulla ihan vakio rutut siinä?

Urabussin kulutuskin kyllä hymyilyttää kun sen saa menee karvan pienemmällä kun Lancerin vaparin ;D Lancerissa on toki puolet vähemmän tehoa ja vääntöä. Viime reissu Mäntyharjulle valtaosin moottoritietä ja sit tosi mutkaista/mäkistä maalaistietä oli 7,51l/100km 95E10 mun perus raskaalla kaasujalalla ja "kympin yli" nopeudella, ohituksia säästelemättä :)

Miten se noin pienellä voi mennä? :eek: Mitä oon netistä noitten kulutuksia urkkinu, niin noi legathan on miltei poikkeuksetta janosampia ku imput.
 
Vs: Vs: Offtopic

HeroinesHero sanoi
Miten se noin pienellä voi mennä? :eek: Mitä oon netistä noitten kulutuksia urkkinu, niin noi legathan on miltei poikkeuksetta janosampia ku imput.
Tarkkana tarkkana, siis sen kanssa mistä Legacystä puhutaan. Nimenomaan JDM Legacy GT manuaalit menee todella pienellä (näitähän on manuaalina suomessa vissiin yhden käden sormilla laskettava määrä joten tokkopa hirveesti juttua ainakaan suomalaisilla palstoilla? Automaagissahan on eri vääntö, eri turbo jne eli ei vertauskelvollinen). Jostain syystä 2000 luvulla tekniset päivitykset kun on tulleet ensin Legacyihin ja siirtyneet niistä sitten Imppuihin. Siis ainakin JDM malleissa mitkä on pitkälti 2-litrasia. Legacy sai molempien nokkien AVCS:t jo 2003 kun Imppuun ne tuli 2008. Ja itseasiassa pelkkä imupuolen AVCS:kin tuli imppuun vasta 2006 :) Jos oikein ymmärsin niin ne imput meni myös 1:8.x -alkuisilla rutuilla kun Legacyssä oli 1:9,5

OT:ssa lienee saavan puhua sinisistäkin -> On meinaan iso merkitys mistä Legacystä puhutaan;
3.0 vapaasti hengittävästä spec B:stä
2.5 "stroker" euro/usdm-turbosta (missä käsittääkseni 1:8.4?? rutut ja vain pakonokkien AVCS:t)
JDM 2.0 turbosta automaatilla (276hp/343Nm VF36 ahdin)
JDM 2.0 turbosta manuaalilla (276hp/370Nm TD04-19G ahdin)

En nyt ainakaan keksi miksi Legan pitäisi kuluttaa enemmän? Legacy spec B wagonin ilmanvastuskerroin 0.30 - Impreza WRX Sti 0.33. JDM spec B kattoluukullinen farmari painaa huimat 1470kg siinä missä 2005 Impreza STi painaa 1460kg jne. Legassa isommat rutut, Dual AVCS ja lisäksi laadukas Mitsubishin valmistama TD04-19G minkä vuoksi vääntöhuippu taisi olla @ 2400rpm :peukku Muitakin hyviä Mitsubishistä tuttuja ominaisuuksia on - mm. SH7058 ;)

Muuan viinakonversioitu SCF GT spec B farkku on vetänyt matkassa parin kuution koivuklapi kuormaa perässä alle 10L/100km E85. Tosin se oli custom 1:10 männillä ;D

Ja ei noi vaparitkaan kovin janoisia ole matkassa. Tutun porukoiden 3.0 spec B sedan on saatu menemään matkassa kuulemma alle kasin - ja se on hyvin vaparille :)
 
Vs: Vs: Offtopic

Urran sanoi
Toi on kyllä hyvin autolla minkä ilmanvastuskerroin vastaa kerrostaloa! Millä polttoaineella? Oliks sulla ihan vakio rutut siinä?

Urabussin kulutuskin kyllä hymyilyttää kun sen saa menee karvan pienemmällä kun Lancerin vaparin ;D Lancerissa on toki puolet vähemmän tehoa ja vääntöä. Viime reissu Mäntyharjulle valtaosin moottoritietä ja sit tosi mutkaista/mäkistä maalaistietä oli 7,51l/100km 95E10 mun perus raskaalla kaasujalalla ja "kympin yli" nopeudella, ohituksia säästelemättä :)
98:lla tuolla ajellaan ja vakiopuristukset. Todella nätisti karvan päälle rajoituksen, virran mukana sieltä kotiin ajelin kevyellä kaasujalalla. ;D
 
Kappas... E15 galanttia on ic mallinakin (bensa turbo) ...onkohan tässä samat tehot kuin starionin koneessa...

http://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:5代目ギャランΣG63BDASH.jpg
 
Vs: Vs: Offtopic

Urran sanoi
Tarkkana tarkkana, siis sen kanssa mistä Legacystä puhutaan. Nimenomaan JDM Legacy GT manuaalit menee todella pienellä (näitähän on manuaalina suomessa vissiin yhden käden sormilla laskettava määrä joten tokkopa hirveesti juttua ainakaan suomalaisilla palstoilla? Automaagissahan on eri vääntö, eri turbo jne eli ei vertauskelvollinen). Jostain syystä 2000 luvulla tekniset päivitykset kun on tulleet ensin Legacyihin ja siirtyneet niistä sitten Imppuihin. Siis ainakin JDM malleissa mitkä on pitkälti 2-litrasia. Legacy sai molempien nokkien AVCS:t jo 2003 kun Imppuun ne tuli 2008. Ja itseasiassa pelkkä imupuolen AVCS:kin tuli imppuun vasta 2006 :) Jos oikein ymmärsin niin ne imput meni myös 1:8.x -alkuisilla rutuilla kun Legacyssä oli 1:9,5

OT:ssa lienee saavan puhua sinisistäkin -> On meinaan iso merkitys mistä Legacystä puhutaan;
3.0 vapaasti hengittävästä spec B:stä
2.5 "stroker" euro/usdm-turbosta (missä käsittääkseni 1:8.4?? rutut ja vain pakonokkien AVCS:t)
JDM 2.0 turbosta automaatilla (276hp/343Nm VF36 ahdin)
JDM 2.0 turbosta manuaalilla (276hp/370Nm TD04-19G ahdin)

En nyt ainakaan keksi miksi Legan pitäisi kuluttaa enemmän? Legacy spec B wagonin ilmanvastuskerroin 0.30 - Impreza WRX Sti 0.33. JDM spec B kattoluukullinen farmari painaa huimat 1470kg siinä missä 2005 Impreza STi painaa 1460kg jne. Legassa isommat rutut, Dual AVCS ja lisäksi laadukas Mitsubishin valmistama TD04-19G minkä vuoksi vääntöhuippu taisi olla @ 2400rpm :peukku Muitakin hyviä Mitsubishistä tuttuja ominaisuuksia on - mm. SH7058 ;)

Muuan viinakonversioitu SCF GT spec B farkku on vetänyt matkassa parin kuution koivuklapi kuormaa perässä alle 10L/100km E85. Tosin se oli custom 1:10 männillä ;D

Ja ei noi vaparitkaan kovin janoisia ole matkassa. Tutun porukoiden 3.0 spec B sedan on saatu menemään matkassa kuulemma alle kasin - ja se on hyvin vaparille :)

Aina oppii näköjään jotain uutta, multa menny noi jdm 2.0 ilmeisesti ihan kokonaan ohitte. Aina tullu pidettyä imppua jotenkin mielenkiintosempana kun ei ole tuo 2.5 stroker kiinnostanu (vaikka legat on paljon paremman näkösiä ja kyytisiä). Täytyypä alkaa tutkimaan (lue: säästämään), toihan menis tässä pätkähommissa iha siinä missä nää saatanan saksalaiset pakufarkutkin ;D
 
Vs: Offtopic

Asentelin hallille eilen valvontakameran niin perkeleen kiinalaiset kasannu optikaan 90 astetta pieleen ;D asetuksista ei sitä saanut vaihdettua joten piti uusi hieno kamera purkaa. No eipä siinä kauaa nokka tuhissut mutta nauratti hyvin
 
Vs: Offtopic

Uuden impreza WRX STI GTn koeajoa :
https://www.youtube.com/watch?v=5NPB5MrNlCg&list=UUjVF1nZKg2Tg2tx5t45kniw&spfreload=10
_medium.jpg
 
Vs: Offtopic

Koitin etsiä haulla ja kaivella eri osioista van en löytäny mistään kimppatilauksia alustasarjoihin liittyen.
Onko näitä aikaisemmin ollut, kun olis tarve saada säädettävä setti evo v:hen ?
 
Vs: Offtopic

Relow sanoi
Koitin etsiä haulla ja kaivella eri osioista van en löytäny mistään kimppatilauksia alustasarjoihin liittyen.
Onko näitä aikaisemmin ollut, kun olis tarve saada säädettävä setti evo v:hen ?

Ei kai noita tarvii porukalla tilata kun Mamasanilta saa hyvään rahaan hakea suoraan hyllystä. ;)
 
Vs: Offtopic

lancer evo-r sanoi
Ei kai noita tarvii porukalla tilata kun Mamasanilta saa hyvään rahaan hakea suoraan hyllystä. ;)

Ainakin toissavuonna oli Mamasanilla -15% joulukimppatilausalennus. En sitten tiedä voiko moista odotella tänä vuonna, mutta kyllä nuo Mamasanin hinnat ovat varsin kohtuullisia jo ilman kimppatilaustakin. Etenkin jos on kiire.

Nämä voivat toki olla olleet vain klubilaisille (jos siis haulla ei löydy), en muista.
 
Vs: Offtopic

Jatkan tuota toisessa topicissa olevaa tv-keskustelua täällä kysymällä onko kellään minkälaisia kokemuksi Watsonista?
 
Vs: Offtopic

Uge sanoi
Jatkan tuota toisessa topicissa olevaa tv-keskustelua täällä kysymällä onko kellään minkälaisia kokemuksi Watsonista?
Messuilla kun olin niin watsonilla oli parhaat messutytöt ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom