Ohjaus

muuten hyvä, mutta kertookohan sekään sitten totuutta siitä ohjauksesta: sen lisäksi, että ohjaus ei tehosta (ilman hihnaa), niin tehostin sylinterin sisälle jäänyt öljy toimii "vaimentimena" -> vaikka vika olisikin pyörän kulmissa tms niin selviääkö se näin?
 
Tein löydön;Hammastangolle menee kaksi harmaata johtoa ja siellä on joku anturi/venttiili,mikähän lienee ???.Nyppäsin liittimen auki ja kävin koeajolla,tehostus teho puolittui ja samalla lakkasi painekatkaisin tomimasta.Oli parempi ajettava 80-100kmh vauhdissa mutta kovemmissa nopeuksissa "vaeltelu" jatku.Oiskohan kuitenkin niissä pyörien tuennoissa jotain häikkää..

Mittasin tehostimen hihnapyörän halkaisian 14.5cm,minkä kokonen se muissa mitsuissa on?
Ratin halkaisia on 38.5cm.Voiko näillä mitoilla olla merkitystä,tuntus aika isoilta!
 
Uskaltaakohan tuota hammastankoo kiristellä,eikös ohjaus rupea silloin takertelemaan ::)
 
Olen lähes 100% varma, että hammastangon kiristämiseen ei ole tarvetta. Jos auto olisi 10 vuotta vanhempi, niin sitten saattaisi olla paikallaan...

Sitäpaitsi, hammastangossa saa olla julmettu klappi, että noin pahasti vaikuttaisi ajo-ominaisuuksiin.
 
Jep,niin arvelinkin.
NIKOLLE:Meinaatko et vaihtasin löysemmän jousen siiihen ohivirtausventtiiliin?Mun järjen mukaan täytys laittaa jäykempi jousi.
Tuo venttiilin paikka,onko se pumpussa vai hammastangossa?
T.Laakso:paljonko sun autossa on se hihnapyörän halk.?
 
Aiemmissa galanteissa mulla se on ollut pienempi(silmä mitta). Vielä kun sais selville mikä on muissa mitsuissa pumpun osanumero,MBXXXXXX ???
 
Olen samaa mieltä. Tuossa tehostimessa tai pikemminkin elektroniikassa on jotain rikki, jos tehostaa liian voimakkaasti. En vaihtaisi ohivirtausventtiiliin jousta. Se on vähän kuin korjaisi vian, tekemällä toisen mutta vastakkaisen vian. Eli menisi virittelyksi. Onko ohjaus todella niin ylitehostettu?

Toistan, kokeile ottaa tehostimen remmi pois, ja aja moottoritiellä 120km/h. Siinä vaiheessa nämä elektroniset tehostimet ovat jo kytkeytyneet pois päältä. Jos on vieläkin hirveä ajaa, ilman remmiä, niin silloin vika ei ole tehostimessa.
Minulta meni kerran e33 galantistani tehostimen remmi, ja oli ihan hyvä, jos ei parempi suurilla nopeuksilla ajettaessa.

En ole ikinä nähnyt kunnolla Sigmani tehostinta, vaikka olenkin hihnat vaihtanut. Tämäkin on yksi niitä tilavassa moottoritilassa käsikopelolla tehtävistä hommista...
 
Kyllä se ohjaus on niin löysä,autoa ei pidetä motarilla yhdellä sormella tiellä,siis yli 130kmh.Pienikin korjausliike on
SUURI-->meinaa karata käsistä-->ei tuntumaa tiehen.Vois kyllä sanoa että kulkee mihin sattuu.
Kokeilen tota remmin poistoa.
Tervetuloa koeajolle..
 
Perun puheitani..Kyllä toi auto pysyy suunnassaan yhdellä sormella motari nopeuksissa.Ohjaus on vaan niin ylitehostettu et ei ole tuntumaa tiehen ja sit täytyy koko ajan "heilutella" ratista-->etsiä sitä "kadonnutta" tietä :p. On muuten aika pirullinen liukkaalla ajaessa.
Auton geometriaa:
Auraus;valm.ilm. -2.0 + 2.0mm säätö 0.0mm myös osittais on säädetty nollille valm.ilm. ei mitään.
Auraus taka; -0.0 + 4.0mm säätö 2.2mm osittais kumpikin puoli +1.1mm.Kaikki muut arvot on valmistajan antamien mittojen sisällä paitsi etuoikea camber pitäis olla 0´30´ nyt 0´44´.
 
Kulkukulman arvoja valmistaja ei ilmoita-->säädetty nollille,oli -0´03`.Täytys käydä merkkihuollossa näyttämässä tota printtiä ja kattoo onko arvot ok.
Vaihdoin eilen tehostajaan öljyt(D3),ilmasin veivaamalla laidasta laitaan-->ok.Mutta tänä aamuna rupes takkuilemaan.Tietyillä kohdilla takertaa (pykälä). Eikö tuo järjestelmä ilmaudu "itsestään".
Käytin tosiaan remmin pois ja aattelin olla laittamatta sitä takas,löyty ohjaustuntuma kovemmassa vauhdissa :D
 
Tein ton MK1 ehdottaman taikatempun vm-90 lanceriin ja toimi siihenkin, uskomaton juttu, aikasemmin se ei meinannu pysyy lapasissa mitnkää aunakaan urissa ajettaessa, nyt menee ku raiteilla. Muuten sen tehostajan saa pios pelistä kun ottaa remmin pois, nii voi kokeilla miltä tuntuu ajella ilman ohjaustehostinta ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom