Tapahtuipa seuraavaa:
1. Ohjaustehostimen pumpun hihna alkoi ulisemaan
2. Käytin teboililla hihnankiristyksessä -> ulina lakkasi
3. Ulina alkoi uudestaan n. 200km jälkeen
4. Käytin uudestaan teboililla, ilmoittivat että hihnan kiristimessä on vikaa
5. Minulla oli jo valmiiksi aika varattuna Konalan Delta-Autoon kaasuläppäkotelon puhdistukseen, joten samalla pyysin tutkimaan tuota hihnan kiristintä. Siellä totesivat saman, eli kiristin olisi vaihdettava. Osaa ei ollut varastossa, mutta kiristivät kuitenkin hihnan -> ulina lakkasi, mutta palasi taas jonkun ajan kuluttua.
6. Kahden viikon kuluttua vein auton Deltaan hihnan kiristimen vaihtoon -> ulina lakkasi
7. Muutaman sadan kilometrin jälkeen alkoi kuulua taas pientä vinkumista konetilasta, ja sen jälkeen se on vain pahentunut
8. Näytin autoa Mikkelissä tutulle huoltomiehelle, totesi että hihna on liian kireällä, joka ilmeisesti aiheuttanut sen, että ohjaustehostimen pumpun laakerit menneet särki :seina Löystytettiin hihnaa hiukan, ja laitettiin injektioruiskulla öljyä pumppuun -> ulina lakkasi, mutta palasi heti muutaman kilometrin jälkeen takaisin.
9. Kävin tänään Delta-Autossa kyselemässä asiasta, ja sanoivat että hihnankiristin on mallia automaatti, eli liian kireälle kiristäminen ei olisi edes mahdollista. Pyysi kuitenkin käymään huomenna uudestaan kunhan huoltopäällikkö on paikalla. Uusi pumppu maksaisi kuulemma 750e(!), joka lähtisi tingattuun hintaan 699!!
Mitenkäs on asianlaita, onko tuo kiristin automaattitoiminen, vai ovatko laittaneet liian kireälle huollossa? Ainakin hihnaa saatiin löystytettyä manuaalisesti jakoavaimella.. Jos tätä ei saa Delta-Auton piikkiin menemään, niin pitänee varmaan katella jostain romuttamolta pumppua, tollasta uutta ei ainakaan oo mitään järkee hommata..
1. Ohjaustehostimen pumpun hihna alkoi ulisemaan
2. Käytin teboililla hihnankiristyksessä -> ulina lakkasi
3. Ulina alkoi uudestaan n. 200km jälkeen
4. Käytin uudestaan teboililla, ilmoittivat että hihnan kiristimessä on vikaa
5. Minulla oli jo valmiiksi aika varattuna Konalan Delta-Autoon kaasuläppäkotelon puhdistukseen, joten samalla pyysin tutkimaan tuota hihnan kiristintä. Siellä totesivat saman, eli kiristin olisi vaihdettava. Osaa ei ollut varastossa, mutta kiristivät kuitenkin hihnan -> ulina lakkasi, mutta palasi taas jonkun ajan kuluttua.
6. Kahden viikon kuluttua vein auton Deltaan hihnan kiristimen vaihtoon -> ulina lakkasi
7. Muutaman sadan kilometrin jälkeen alkoi kuulua taas pientä vinkumista konetilasta, ja sen jälkeen se on vain pahentunut
8. Näytin autoa Mikkelissä tutulle huoltomiehelle, totesi että hihna on liian kireällä, joka ilmeisesti aiheuttanut sen, että ohjaustehostimen pumpun laakerit menneet särki :seina Löystytettiin hihnaa hiukan, ja laitettiin injektioruiskulla öljyä pumppuun -> ulina lakkasi, mutta palasi heti muutaman kilometrin jälkeen takaisin.
9. Kävin tänään Delta-Autossa kyselemässä asiasta, ja sanoivat että hihnankiristin on mallia automaatti, eli liian kireälle kiristäminen ei olisi edes mahdollista. Pyysi kuitenkin käymään huomenna uudestaan kunhan huoltopäällikkö on paikalla. Uusi pumppu maksaisi kuulemma 750e(!), joka lähtisi tingattuun hintaan 699!!
Mitenkäs on asianlaita, onko tuo kiristin automaattitoiminen, vai ovatko laittaneet liian kireälle huollossa? Ainakin hihnaa saatiin löystytettyä manuaalisesti jakoavaimella.. Jos tätä ei saa Delta-Auton piikkiin menemään, niin pitänee varmaan katella jostain romuttamolta pumppua, tollasta uutta ei ainakaan oo mitään järkee hommata..