Oho - ei GDI:n ilmeisesti kuulukkaan nakuttaa!?

Toppo

Galant 2,4GDI GLS -99
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
No niin - tänään tuli auto kansiremontista hihnan katkeamisen jäljiltä.. Laskua tuli sitte lopulta karvan alle 4000€  :eek: :eek: Suuri kiitos MaxFlowerille ja powerdoselle huippuedullisista nostajista - "alkuperäsillä" remontti olis maksanut vielä 400€ enemmän  :peukku

Positiivisena puolena tässä on se että enää ei naputa ei !   :D Ei edes sitä dieselmäistä tikitystä minkä luulin kuuluvan asiaan.. Auto todella kehrää kuin kissa - ja kulkuakin tuntuu tulleen lisää niin että hyvä kun lapasessa pysyy..  ;D  :driver Mielenkiinnolla odottelen miten kulutuksen kanssa käy, mutta vetoa olisin valmis lyömään että hiukan tippuu siitä +9l/100:sta.. ..tosin hetken saa silti kurvailla ennenkuin tuo remontti "maksaa itsensä".. *huoh*  :-\
 
Joo - meikäläisellähän kaikki lähti tasapainoakselin hihnan katkeamisesta joka meni nokkahihnan väliin jne.. Jakohihnalla oli ajettu 10tkm ja tasapainoakselin hihnalla ~50tkm.. Vaihtoväli käsittääkseni 90tkm...
 
Toppo sanoi
Positiivisena puolena tässä on se että enää ei naputa ei ! :D Ei edes sitä dieselmäistä tikitystä minkä luulin kuuluvan asiaan..
omassa tuo nakutus on voimakkaampi kylmänä, kun lämpiää, nakutus vaimenee.

Mielenkiinnolla odottelen miten kulutuksen kanssa käy, mutta vetoa olisin valmis lyömään että hiukan tippuu siitä +9l/100:sta.. ..tosin hetken saa silti kurvailla ennenkuin tuo remontti "maksaa itsensä".. *huoh* :-\

no, mites kävi kulutuksen kanssa?
 
no, mites kävi kulutuksen kanssa?
No ei tuu kyllä ihan maksamaan remontinhintaa takas mitä toivoin..  ::)  ..ei oikein alle 8l/100km tahdo päästä tässä meikäläisen normaali matka-ajossa.. ..eli mielikuvituksella vois ~½ litraa kuvitella tippuneen. Pakokaasuarvoissa remontilla ei juuri vaikutusta näyttäny olevan..

10tkm oon ny rullaillu rempan jälkeen ja minkäännäkösiä naputuksia ei oo kyllä ilmaantunu - kiitos powerdosen edullisten nostajien..  :peukku

Nyt sitte tosiaan seuraavaks vaihdettava tukivarsi edestä että saa leiman.. ..eikä tietenkään tarvikkeena mistään.. :seina
 
Toppo sanoi
Positiivisena puolena tässä on se että enää ei naputa ei ! :D Ei edes sitä dieselmäistä tikitystä minkä luulin kuuluvan asiaan.. Auto todella kehrää kuin kissa - ja kulkuakin tuntuu tulleen lisää niin että hyvä kun lapasessa pysyy.. ;D

Selvisikö se tikityksen lähde?

Kulutuksesta sen verran että nyt kun ei ole matka-ajoa tullut kovin paljoa niin keskikulutus 2,5 vuoden ja n. 45 tkm matkalla pyörii piirun verran 8,5 litran alapuolella :)
 
Selvisikö se tikityksen lähde?

..kai sen pakko oli noihin nostajiin liittyä kun ei tuolle juuri muuta tehty kun putsattiin kannesta ja imupuolelta ruokalautasellinen nokea ja pistettiin uudet nostajat.. ..niin ja niitä venttiileitä, mutta tuskin se niistä johtu..
 
Toppo sanoi
..kai sen pakko oli noihin nostajiin liittyä kun ei tuolle juuri muuta tehty kun putsattiin kannesta ja imupuolelta ruokalautasellinen nokea ja pistettiin uudet nostajat.. ..niin ja niitä venttiileitä, mutta tuskin se niistä johtu..

Kummallista, minulle vaihdettiin myös uuden tasurit, niiden naputus kyllä loppui mutta tuo nyt muuten vain raksuttaa niin kuin diisseli, kait se on ominausuus ;D
 
Noita tasureitahan on käsittääkseni ainakin kahdenlaisia (isoreikäsiä/pienireikäsiä), mutta ei toi meikäläisenkään nyt ehkä ihan se "kaikista kauneimmin käyvä bensakone ever" ole, mutta kyllä se nyt enemmän minusta bensakoneelta jo kuullostaa ku dieseliltä.. ..tosin kauneushan on kuulijan korvassa tässä tapauksessa..   :)  ..ehkä ero vanhaan vaan on niin radikaali että se kuullostaa nyt suorastaan samettiselta omaan korvaan..  ;D
 
Myxi sanoi
Kummallista, minulle vaihdettiin myös uuden tasurit, niiden naputus kyllä loppui mutta tuo nyt muuten vain raksuttaa niin kuin diisseli, kait se on ominausuus ;D

Eikös sulle Myxi vaihtanut liike tasurit ?
Mitsun huolto ei ole vielä tietääkseni yhtään "isompireikästä" laittanut.
Sama mulla tonnarissa.. nostajat vaihdettu 20tkm sitten ja pahaa ääntä pitävät. Merkkihuollon tasurit siis vaihdettu.
 
Harri K sanoi
Eikös sulle Myxi vaihtanut liike tasurit ?
Mitsun huolto ei ole vielä tietääkseni yhtään "isompireikästä" laittanut.
Sama mulla tonnarissa.. nostajat vaihdettu 20tkm sitten ja pahaa ääntä pitävät. Merkkihuollon nostajat siis vaihdettu.

Jaa en minä nähnyt niitä tasureita kun vaihtoivat, nyt niillä on rullattu se 45 tkm eikä nuo ainakaan vielä naputa. Silloin ainakin sanoivat että olisivat uutta mallia... Ja siis merkkiliikkeessä vaihtoivat kohta 2,5 vuotta sitten.
 
Oisko mitään, että jos joku ottais esim. jollain ääninauhurilla (uudemmissa puhelimissakin sellainen on ja bluetoothilla koneelle) ääninäytteen nakuttavasta ja ei nakuttavasta mosasta ;D

Toppo voisi varsinkin ottaa nyt tuosta remontoidusta jos mahdollista, niin voisi vertailla omaan :driver
 
Juu ei GDI:n kuulukkaan nakuttaa, mutta kyllä sen ominaisuuksiin kuitenkin raksuttava ääni kuuluu, kun mulla tuo GDI Gallu on ollu uudesta lähtien. Ja uudesta lähtien se on myös raksuttavalla äänellä käyny.
 
Eipä kuulu raksuttaakkaa :)
Hydr.venttiilivälyksen tasaajat siellä raksuttaa..vaihtoon niin hiljenee :)
 
No en ole sitte vissiin kuullu yhtään oikein käyvää GDI Gallua kun kaikki ovat raksuttaneet samalla lailla kuin mulla tuo uudesta lähtien ;D. Mutta samapa se kun ei kuulu sisälle ja jos on raksutellu 174 tkm niin antaa jatkaa raksuttelua :driver. Tai sitte eri henkilöt kokevat kyseisen moottorin äänen erilailla :peukku.
 
GDI Rules: tähän voisi pasteta yhden linkin mitä raksutus (öljyttömyys yläkerrassa) tekee keinuvivuille.
En vain muista sitä linkkiä nyt...
Kyllä GDI on aivan uutena pakasta vedettynä hetken rauhallisempi, mutta ääneen tottuu vähitellen.
Harmi kun oma gallu meni vaihtoon jo. Sieltä olis kuullut ennen ja jälkeen mikä oli ero. Nostajien vaihdon jälkeen kävi todella nätisti ja äänettömästi kuten Mitsun pitääkin käydä bensamoottorisena. Tyhjäkäyntiä tuskin kuulet konepellin ollessa kiinni :peukku
 
Itselläni oma autoni on raksuttanut ostamisesta lähtien, mutta olen tähän varautunutkin. Se lähtee lääkäriin elokuussa. En osaa sanoa kuinka kauan se on edellisellä omistajalla naputanut, mutta omassa omistuksessani ääni on pikkuhiljaa venynyt, niin, että joskus kone tykkää raksutella kuumanakin.

Sen verran tuosta äänestä, että kyllä sen kuulee milloin nostimet naksuttaa. Kun oman Galluni nykäisee käymään niin kyllähän sieltä tosi rumaa pauketta kuuluu hetken, ennen kuin se vaimenee semmoseksi tikittämiseksi. Myöhemmin se loppuu kokonaan ja kone käy todella kauniisti. Eikä toiminnassa ole muutoin mitään moittimista.

Osa porukasta onkin tuota remonttia tehnyt ja kyselisinkin nyt, että pitäisköhän minun varautua muidenkin osien osalta tuohon tasurien vaihtoon. Keinuvipuja? Venttiilejä, venttiilin kumeja yms. Oliskos kellään kokemusta? Arvelin laittaa motin kerralla kuntoon oikein viimeisen päälle. Minä en mitään ylimääräistä viiti kuunnella.
:driver
 
Joo, mua on tehty täällä vainoharhaiseksi, joten koleana aamuna nappasin konepellin ylös, autoinssin pää konehuoneeseen ja pamautin tulille. Kysyin; "Nakuttaako?" Vastaus; "Ei sitten yhtään" :peukku

Yhen bemarin oon kuullu nakuttavan. Siinä meinaan mun nakutuskokemukset, joten en ollut varma tuosta vehkeestä.
 
Itsellänikin tuo raksuttelee jonkin verta(en tosin tiedä mitä öljyä nuo saksalaiset ovat mitsulla laittaneet.
Minkä hintaiset nuo isompi reikäiset tasurit on ja tartteeko muita osia kun 1 imusarjan tiiviste ja vena kopan tiivisteet(niin ja tulpatkin varmaan kannattaa vaihtaa samalla) ja tarviiko jotain erikois työkaluja? Ja onko yleensäkkin paha homma jos jotakin auton koneesta ymmärtää?
Kenties tuohon jotain ohjeita tai kuvia jollain.
 
Vähän olen ollut skeptinen tähän tasurien vaihtoon tähän asti, mutta auto makaa nyt sitten tohtorilla tasurien vaihdossa ja kohtapa se sitten kuullaan... Ei ole ihan halpaa kauraa kyllä jos se ei sitten kuulostakkaan >15k€ autolta... :seina

No eipä sen puoleen, oli sieltä kuulemma lambdakin sökönä ja nyt jännätään pitääkö kattipaketti uusia... Mitsun omistamisen riemua... ;D Halpaa ku kaura puolassa...
 
nappula sanoi
Vähän olen ollut skeptinen tähän tasurien vaihtoon tähän asti, mutta auto makaa nyt sitten tohtorilla tasurien vaihdossa ja kohtapa se sitten kuullaan... Ei ole ihan halpaa kauraa kyllä
Veitkös ihan mitsuhuoltoon? mikä oli kust.arvio? tonni?

No eipä sen puoleen, oli sieltä kuulemma lambdakin sökönä ja nyt jännätään pitääkö kattipaketti uusia...
Saiko sen lambdan ihan mitattua vai miten todensivat sököksi?
 
kapsu sanoi
Veitkös ihan mitsuhuoltoon? mikä oli kust.arvio? tonni?


Saiko sen lambdan ihan mitattua vai miten todensivat sököksi?

En vienyt mitsu huoltoon, koska paikallinen Käyttöauto sanoi, ettei heillä ole vahvaa kokemusta GDI koneista. Käytin valtuutettua BOSCH huoltoa... ;D Ihan jo siitä syystä, että tunnen huoltomiehen vuosien takaa ja hän on tuttu Mitsun GDI tekniikan kanssa.

En tiedä miten todensivat Lambda vian. Lambdan tuohoutumisen syyksi kertoivat vuotavan kaasuläppäkotelon tiivisteen, joka pääsi laihentamaan seosta liikaa.

Kustannusarvio on noin 900€ + osat. Töinä on:
- Kaasuläppäkotelon ja imusarjan puhdistus
- Tasureiden vaihto
- Jakopään hihnan ja kiristimen vaihto
- Lambdan vaihto
- Ilmastointilaitteen huolto
- Öljyjen vaihto

Kokonaiskuluja on about 1600€.

Jos tämän huollon jälkeen mitsu tuntuu vähänkään "huonolta", niin se lähtee vaihtoon ´02-> Passattiin... :mad:
 
Herran jestas sentään. Sehän ei nakuta sitten ollenkaan... ;D ;D

Kokonaiskustannuksiksi tuli sitten 900€ sisältäen osat ja työt.

Kyllä tuntuu Mitsu taas autolta... :driver
 
nappula sanoi
Herran jestas sentään. Sehän ei nakuta sitten ollenkaan...  ;D ;D

Kokonaiskustannuksiksi tuli sitten 900€ sisältäen osat ja työt.

Kyllä tuntuu Mitsu taas autolta...  :driver

Käsittämättömän edullisesti selvisit, kun vertaa mitä Metroautossa maksoi 90tkm/180tkm jakohihnanvaihto -huolto :nykii Ei taida muutenkaan Metroauto olla siitä edullisesta päästä.

Nyt vaan yrität mahdollisimman usein vaihtaa öljyt 7500km välein, niin pitäisi olla hyviä kilometrejä edessä :peukku
 
nappula sanoi
Herran jestas sentään. Sehän ei nakuta sitten ollenkaan... ;D ;D

Kokonaiskustannuksiksi tuli sitten 900€ sisältäen osat ja työt.

Kyllä tuntuu Mitsu taas autolta... :driver
halpasetti kyllä..
tuliko mitsun nostajat vai powerdose / muu tarvike?
 
Takaisin
Ylös Bottom