Oikeanpuolisen ohjauksen siirto?

S

Sigma205

Guest
Hypoteettinen kysymys:  ;D

Ovatko vasemmanpuolisella ja oikeanpuolisella ohjauksella varustetut autot identtisiä muutoin kuin tietenkin ohjaamon (kojetaulun) ja ohjausakselin (+remppeet) osalta?

Onko mahdollista siirtää soveltuvat osat yli autosta toiseen, muuttaen vaikka oikeanpuolisen ohjauksen normaaliksi, vasemmanpuoliseksi? Onko paha homma?

Mitähän katsastus moiseen sanoisi?
 
On niissä muitakin eroja. Ainakin jotkut nestesäiliöt moottoritilassa ovat eri puolilla. Mutta muista osista en tiedä.
 
Mitäs se katsastus sedälle kuuluu jos on asiallisesti tehty, onhan noita postiautoja venkslattu jo iät ja ajat :)
 
Yllättävän moneen paikkaan saattaa vaikuttaa,eri asia
onko kaikella käytännön merkitystä,sisätilojen ja
konehuoneen juttujen lisäksi jopa ajovaloumpiot voisi
joutua vaihtamaan kuvion takia... Mutta melkein kaikkea
on mahdollista tehdä tietenkin,esim. Sigman tyyppisessä
autossa tuo ei olis mikään pikkuhomma kuitenkaan,
useampi täysi päivä ei riittäisi ammattilaisellekaan...
 
Juu kyllähän tuossa varmasti oma hommansa on ja tietenkään mikään pieni homma :)
 
Useimmiten jarrutehostin vaihtaa puolta, ohjauslaitteisto on erilainen jne. Konehuoneessa pitää siis touhuta melko paljon. On tosin autoja joissa jarrutehostin jää alkuperäiselle puolelle ja voima sinne siirretään poikittaisella akselilla. Itselläni on tällainen ja ihan tehdastekoinen häkkyrä on kyseessä :)
 
Meillä on Sigman korjaamokäsikirjat ja kyllä siellä on esim. sähkökaavioissa paljon eroja oikeanpuolisella ja vasenmanpuolisella ohjauksella varustetussa
 
Takaisin
Ylös Bottom