outlander 2.0 DID nesteet katoaa

codriver

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2013
nyt sit taitaa olla niin et mitsusta on kansi halki :seina. nestettä katoaa, muttei ulkoista vuotoa näy missää. kone kylmänä putken päästä tulee reilusti "pakokaasua". korjaamon mukaan tämä viittaa halkeamaan pakokanavassa. mitään isompaa tutkimusta ei viel ole tehty. joku mainitsi et kannattaisi kokeilla forten paikka-ainetta. onko kenelläkään tästä kokemusta? ohje oli käyttää ainetta, joka reagoi hapen kanssa
 
Vs: outlander 2.0 DID nesteet katoaa

Ootko kattonu nesteet aina kun saman lämpönen kone? JA minkä verran sitä katoaa? Ootko lisäilly kun kone on lämmin vai kylmä?
 
Vs: outlander 2.0 DID nesteet katoaa

tuossa viikonlopun reissua ennen katsoin kylmästä koneesta nesteet ja pinta oli viivojen välissä. sunnuntaina himaan tullessa motorilla lämmöt hiukan nousivat muttei hälytysrajaan asti. lämmöt heti laski alas. lämpimässä koneessa nesteet oli ihan ok. maanantaina sit kone kylmänä katsoin nesteet niin paisuntasäiliön pohjalla oli vain vähän nestettä. 0,5l piti lisätä, jotta pinta nousi normaalitasoon
 
Vs: outlander 2.0 DID nesteet katoaa

Vaikka noissa Volkkarin dieseleissä on ollut paljon erilaisia ongelmia, niin kannenhalkeamisia ilmeisesti kuitenkin harvemmin. Tai itse en ainakaan ole niistä kuullu. Eihän ole jossain letkussa pikkuinen reikä ja sieltä vuotaa vain lämpimänä paineen alla. Itse metästin Galantista hyvän tovin syytä jäähdytin nesteen katoamiselle ja syyksi paljastui reikä lämppärinkennon letkussa. Maahan nesteen vuotoa ei näkynyt ikinä, mutta kun otti moottorin muovikanen irti, niin huomasin toisen letkun klemmarin ympärillä vuotoa. Ilmeisesti paineenalaisena lämpimänä vuosi ja ilmavirranmatkassa levisi näkymättömiin.
 
Vs: outlander 2.0 DID nesteet katoaa

suosittelen paineistamaan järjestelmän ja katsomaan et mistä vuotaa... tuskin kansi halki. (tosin kaikenhan saa rikki mutta harvemmin näissä tuollaista ollut)
 
Vs: outlander 2.0 DID nesteet katoaa

Parin sekunnin goolettamisella selviää, että PD:n kansien halkeilusta on mm. briteissä technical bulletin. Huokoista valua, joka johtaa kansien halkeiluun. Onhan niitä täälläkin foorumilla ollut.
 
Vs: outlander 2.0 DID nesteet katoaa

VAG:n 2.0 TDI-koneiden kansiongelmat liittyivät enemmänkin tuotannon alkupäähän eli vuoteen 2003-2004. Itse vaihdatin aikoinaan VW Touran 2.0 TDI:hin kannen, koska vanha oli halki.

Yksi paikka joka kannattaa tarkistaa, on EGR-lauhdutin. Se saattaa haljeta, jolloin jäähdytysnestettä karkaa pakokaasujen takaisinkierrätyksen sekaan, jolloin myös hajuhaitta on samantyylinen, kuin kannen ollessa halki.
 
Takaisin
Ylös Bottom