Vs: outlander 2.0did jakopää
Kuinkahan on - uskaltaako tällasta täällä kertoa. No rohkenempa kuitenkin.
Juuri vaihdettiin 2.0 did koneeseen - Grandis - käyttöhihna, nokkahihna, kiristimet/rullat ja vesipumppu. Jäähdytin-nesteet siis meni samalla. Kahvitauon kanssa työtä noin 3h.
Öljynvaihto ottaa ehkä reilun vartin, ilmanputsari 2min, sisäilmansuodatin toisen 2min, poltto-aineen suodatin on hieman ahtaassa paikassa, mutta onnistuu näppärillä sormilla - kannattaa täyttää valmiiksi, niin ei tarvi sahata startin kanssa.
Vaihteistoöljy prässillä (kun pullosta lähes mahdoton valuttaa) 15min, takajarrujen tuuletukseen saa tietty käytettyä reilun puoli tuntia - ja kannattaa tehdä huolella!
Jos sitten joku lähtee iskareiden vaihtopuuhiin, niin takapää on nopea ja helppo. Mutta etupää - yläpään laakeri samalla ja etukäteen kannattaa irrotella koiranluun yläpää - oli aivan hilkulla että jouduin nekin vaihtamaan, voi olla että menee kohta joka tapauksessa, kun piti lämmittää. Niitä kannattaisi siis öljytä tai aukoa aina renkaan vaihdon yhteydessä ettei jämähdä ruosteeseen.
Jousipuristimia kannattaisi melkein olla kolmet - on aika tiukka nousu.
Jousia on kuulemma vain Japanissa ja koiranluutkin maksaa 130€/kpl!
Muuttui meinaan auto aivan toiseksi vaikka mittarissa vasta 180tkm.
Jotta sellasta pientä kesäaskaretta tuli puuhattua.