Outlander 2.2 vs. 2.0 Diesel

vav

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Osaako joku kertoa kun en ole itse päässyt vielä vertaamaan, että minkälainen ero on vag ja psa:n dieseli koneilla?
Onko esim alaväännössä isoa eroa?
 
Vs: Outlander 2.2 vs. 2.0 Diesel

PSA kone kestää kun taas VAG koneessa on tyyppivikoja piisalle asti. Vikalistaa: lohkot hajoaa, EGR, turboa ..
 
Vs: Outlander 2.2 vs. 2.0 Diesel

Vakio vääntökäppyrät löytyy helposti esim. www.optimoiautosi.fi

Itselläkään ei ole kokemusta kuin tuosta 2.2 pda:n dieselistä noin 50tkm ja siitäkin 45tkm softattuna. Kivasti vetää tarvittaessa :driver :peukku
 
Vs: Outlander 2.2 vs. 2.0 Diesel

Tarkenuksena vielä että omistan tällä hetkellä tuon outlanderin 2.0 did koneella. Pidän autosta kovasti ja se täyttää tarpeet monesta näkökulmasta katsottuna, tilava, hyvä nelivetotekniikka jne. Ongelma on lähinnä että tuossa vag:n koneessa on aivan onneton alavääntö. Normi tilanteessa se on lähes ok, mutta venettä nostaessa tarvittava vääntö puuttuu ja joutuu näin ollen kikkailla kytkimen kanssa, mikä ei ole pitkän päälle kestävä ratkaisu.

Mutta nähtävästi tuohon psa:n koneeseen saa paremmin vääntöä tarvittaessa?
Mutta onko kellään omakohtaista kokemusta veneen nostosta tuolla 2.2 koneella varustetusta autosta.
 
Vs: Outlander 2.2 vs. 2.0 Diesel

Itsellä on M Buster HT katteella.. Eli se liki 750kg tulee kyllä luiskasta ylös ilman kytkin kikkailuja.

Jonkun verran tullut vedettyä trailereita missä se 2000kg minkä tuolla saa vetää ja oisko joskus ollut vähän enemmänkin.
Vakionopeudensäätimellä 85kmh@gps nopeutta jaksaa pitää ajoipa 5. tai 6. vaihteella nämä itä-suomen mäet. Eli kyllä se alhaalta vääntää.
Toki yleensä vedän 5. vaihteella jos siellä on enemmän jotain perässä. Ihan laatikon kestävyyden kannalta varmasti on järkevää ettei vedätä raskaasti 1600-1700rpm alueella.
 
Takaisin
Ylös Bottom