Muilla kokemusta "täysitehoisesta" Mitsusta? :driver
Ihan uutena ei ollut epäilystäkään, etteikö autossa olisi 380Nm vääntö.
Auton ongelmat alkoivat ajettuani reilu 1000km. Ajoneuvon mittaristoon syttyi moottorin vikavalo.
Vikaa haettiin ja lopuksi korjaamo vaihtoi kaasuläppäkotelon ja kaasupolkimen.
Samalla autoa tutkittiin voimakkaan kiihdytyksen yhteydessä kuuluneesta pamahduksesta.
Pamahdus vavisutti kuljettajan istuinta ja sai kuljettajan olon tuntumaan varsin epävarmalta.
Asiaan löytyi korjaus, joka oli vaihteiston ohjelmiston päivittäminen.
Päivityspaketti toi mukanaan korkean kulutuksen, luistavan kytkimen ja tehottoman tuntuisen auton.
Testeissäkin kiihdytysvetelystä autoa moitittua ominaisuutta ei enää esiintynyt.
Itse arvioin korjaamokäynnille jääneen noin 50Nm.
Niin monta kertaa olen merkkikorjaamolla vaihteiston käyttäytymistä valittanut.
Vaihteiston ohjelmistoa on päivitetty useasti ilman mitään muutosta.
Tehottomuus, vaihteiston luistaminen ja korkea kulutus vaivasivat aina tuonne 40000km tietämille.
Ajettuani nuo kilometrit alkoi auton käytös olla sietämätöntä.
Vein auton takuuhuoltoon ja kytkimen vaihtoon, kerroin myös puutteellisesta väännöstä.
Auton automaattivaihteistoon vaihdettiin uusi kytkin, mutta vääntöjä ei uudella kytkimellä tullut.
Käytin auton tehomittauksessa, joka näytti tehoksi 149hv, 337Nm.
Maahantuoja tutki tehomittauksen pohjalta auton mekaniikan ja totesi auton olevan kunnossa.
Onko nyt niin, että Mitsubishin kustannukset näissä kytkinvioissa ovat nousseet niin korkeiksi, että
ovat päivittäneet kaikkien autojen vaihteistojen ohjelmat.
Jos asiakas ei itse ole valittanut vaihteiston epänormaalista käyttäytymisestä on huollossa
kuitenkin olemassaolevaan vikaan puututtu.
Hiljaisin toimin ovat ajaneet vaihteistolle uuden ohjelman.
Tuon väännön rajoittumisen huomaa kyllä selvästi.
Lähes 400Nm voima jaksoi repiä riisikippoa hienosti, mutta siitä tunteesta on jo aikaa.
Kiihdytettäessä ei ohjaus vetele, räjähtävä liikehdintä on poissa.
Eli kokonaisuudessaan summattuna Outlander on nyt rauhalliseen ajoon suunnattu auto.
Mikäli joku teistä on vastaavassa tilanteessa ja painitte tehottoman autonne kanssa niin ottakaa kantaa.
Ihan uutena ei ollut epäilystäkään, etteikö autossa olisi 380Nm vääntö.
Auton ongelmat alkoivat ajettuani reilu 1000km. Ajoneuvon mittaristoon syttyi moottorin vikavalo.
Vikaa haettiin ja lopuksi korjaamo vaihtoi kaasuläppäkotelon ja kaasupolkimen.
Samalla autoa tutkittiin voimakkaan kiihdytyksen yhteydessä kuuluneesta pamahduksesta.
Pamahdus vavisutti kuljettajan istuinta ja sai kuljettajan olon tuntumaan varsin epävarmalta.
Asiaan löytyi korjaus, joka oli vaihteiston ohjelmiston päivittäminen.
Päivityspaketti toi mukanaan korkean kulutuksen, luistavan kytkimen ja tehottoman tuntuisen auton.
Testeissäkin kiihdytysvetelystä autoa moitittua ominaisuutta ei enää esiintynyt.
Itse arvioin korjaamokäynnille jääneen noin 50Nm.
Niin monta kertaa olen merkkikorjaamolla vaihteiston käyttäytymistä valittanut.
Vaihteiston ohjelmistoa on päivitetty useasti ilman mitään muutosta.
Tehottomuus, vaihteiston luistaminen ja korkea kulutus vaivasivat aina tuonne 40000km tietämille.
Ajettuani nuo kilometrit alkoi auton käytös olla sietämätöntä.
Vein auton takuuhuoltoon ja kytkimen vaihtoon, kerroin myös puutteellisesta väännöstä.
Auton automaattivaihteistoon vaihdettiin uusi kytkin, mutta vääntöjä ei uudella kytkimellä tullut.
Käytin auton tehomittauksessa, joka näytti tehoksi 149hv, 337Nm.
Maahantuoja tutki tehomittauksen pohjalta auton mekaniikan ja totesi auton olevan kunnossa.
Onko nyt niin, että Mitsubishin kustannukset näissä kytkinvioissa ovat nousseet niin korkeiksi, että
ovat päivittäneet kaikkien autojen vaihteistojen ohjelmat.
Jos asiakas ei itse ole valittanut vaihteiston epänormaalista käyttäytymisestä on huollossa
kuitenkin olemassaolevaan vikaan puututtu.
Hiljaisin toimin ovat ajaneet vaihteistolle uuden ohjelman.
Tuon väännön rajoittumisen huomaa kyllä selvästi.
Lähes 400Nm voima jaksoi repiä riisikippoa hienosti, mutta siitä tunteesta on jo aikaa.
Kiihdytettäessä ei ohjaus vetele, räjähtävä liikehdintä on poissa.
Eli kokonaisuudessaan summattuna Outlander on nyt rauhalliseen ajoon suunnattu auto.
Mikäli joku teistä on vastaavassa tilanteessa ja painitte tehottoman autonne kanssa niin ottakaa kantaa.