Vs: outlander 2008 vetonivel
No sellasia kokemuksia on ainakin yleisesti että nivelet hajoaa lähes poikkeuksetta siihen että suojakumi menee rikki, ja hiekka / rasvojen häviäminen särkee nivelen. Ainakin noissa vanhemmissa ne kestää isältä pojalle jos kumit on ehjät ja rasvat nivelessä. Tämä ihan vaan vinkkinä että kannattaa ne suojakumit katella läpi, jos yksi on mennyt niin muutkin voi olla huonossa hapessa.
Tympeä hommahan se on niitä pelkkiä suojakumeja vaihtaa tietysti kun nivel pitää irrottaa, eli sama vaiva kun vaihtas koko nivelen. Suojakumin hinta on vaan huomattavasti pienempi kun nivelen.
Toki nykyään on myös olemassa ylivedettäviä / liimattavia, niiden laadusta en tiedä, kun en suostu omiin autoihin niitä laittamaan. Ennen kun mulle joku todistaa että ne kestää takuulla yhtäpitkään tai pidempään kun tavalliset.
Jotain huhua olen kyllä kuullut että uudemmissa autoissa nuo suojakumitkaan ei ole enää kunnollista kumia, ja särkyvät herkemmin kun vanhemmissa, en tiedä sitten tuosta.
Nivel on luultavasti senverran arvokas alkuperäisosana, että laadukas tarvike voi olla vaihtoehto, toki jokaisella on oma kipurajansa, en tiedä mikä on sinun.
PS. otsikkoon ois kannattanu laittaa ainakin vuosimalli, muokkasin.