Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Tampio

fl
Liittynyt
4 Kesäkuu 2013
Sijainti
Turku
Potilaana airtrek 4g63t moottorilla ja 5v automaatilla

Vaihteisto? Alkaa ujeltamaan 30km/h+ nopeuden jälkeen eikä vaihdon yhteydessä ole minkään laista eroa.
Raskaammin kiihdyttäessä ujellus muuttuu lievästi.

Pyöränlaakerit on kunnossa.

Vastaavaa vaivaa ollut muilla? En ainakaan löytänyt muiden kirjoittamana..
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Onko autolle tehty mitään lähiaikoina, jonka jälkeen ujellus alkoi? Voiko ujellus tulla vaikka liian kireällä olevasta jako/apulaitehihnasta vaihteiston sijaan?
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Basbarduu sanoi
Onko autolle tehty mitään lähiaikoina, jonka jälkeen ujellus alkoi? Voiko ujellus tulla vaikka liian kireällä olevasta jako/apulaitehihnasta vaihteiston sijaan?

Ostohetkestä saakka ujeltanut ja vauhdin mukaan hiljenee ja kovenee. Moottorin kierroksilla ei vaikutusta asiaan eli jostain voimansiirrosta tuo ulina sikiää.
Jollen nyt kamalasti valehtele niin hetkellisesti tuo ääni katoaa? Omasta mielestäni.

Kuuluuko näistä mitata öljynmäärä auton käydessä vai ei? Ilman että kone käy tikussa noin 5mm öljyä maximin yläpuolella.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Kone sammuksissa auto tasamaalla mitataan öljyt. Ootko kokeillu vaikuttaako vaihteistoöljyjen vaihto ääneen?
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Basbarduu sanoi
Kone sammuksissa auto tasamaalla mitataan öljyt. Ootko kokeillu vaikuttaako vaihteistoöljyjen vaihto ääneen?

Eli liikaa öljyä siis laatikossa. En ole vielä vaihtanut kun muuten toimii kuin unelma. Huomenna noutamaan öljyt ja suodatin ja katsotaan kuinka käy.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

ST sanoi
Mites se AT-laatikon öljyntarkastus menikään..
Ei ollu tossa kyse laatikkoöljystä. Mut vaaterissa ja sammuksissa sen auton pitää olla sillonki.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Automaatin vaihdelaatikon öljyntarkistus tehdään lähes poikkeuksitta AINA käynnissä ollessa. Ja varsinkin siten että ensin käytetään muutamaa vaihdetta ja sen jälkeen P-asentoon ja jätetään auto käyntiin.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Harri K sanoi
Automaatin vaihdelaatikon öljyntarkistus tehdään lähes poikkeuksitta AINA käynnissä ollessa. Ja varsinkin siten että ensin käytetään muutamaa vaihdetta ja sen jälkeen P-asentoon ja jätetään auto käyntiin.

Tähän voisi vielä lisätä että lähes poikkeuksetta öljyn pitää olla myös lämmintä. Yleensä valmistaja ilmoittaa lämpötilan missä öljyn kuuluisi olla.
Toki joissain tikuissa on erikseen COLD- ja HOT-asteikko.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Harri K sanoi
Automaatin vaihdelaatikon öljyntarkistus tehdään lähes poikkeuksitta AINA käynnissä ollessa. Ja varsinkin siten että ensin käytetään muutamaa vaihdetta ja sen jälkeen P-asentoon ja jätetään auto käyntiin.

Ok ok. Ei oo paljoa kokemusta kertyny automaateista.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Tampio sanoi
Eli liikaa öljyä siis laatikossa. En ole vielä vaihtanut kun muuten toimii kuin unelma. Huomenna noutamaan öljyt ja suodatin ja katsotaan kuinka käy.

eli ei ole liikaa öljyä laatikossa!
Katso käynnissä olessa öljymäärä, moottori sammuksissa pitääkin olla yli maksimin.
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Vaihda nyt silti ne öljyt ja kato että sinne tulee oikea määrä vaihdon jälkeenkin. Kerro muuttuiko ääni?
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

Onko kyseessä etuveto vai neliveto?
Kulmavaihde voi ääntää jos nelikko...
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

4-veto kyseessä. Maanantaina menee auto tohtorille. Itsellä ei ole pahemmin aikaa ollut selvitellä mutta päivittelen jahka syyllinen löydetään :)
 
Vs: Outlander / airtrek atomaatin ujellus

NONIIN.
Kulmavaihteestahan tuo ujellus sikiää.
Tohtori kuunteli sitä nosturilla vetopäällä ja rohinaa sieltä kuului ja arveli sen muuttuvan ujellukseksi kovemmassa vauhdissa. Infoan taas jahka osa vaihdettu että katosiko vaiva :)
 
Takaisin
Ylös Bottom