Outlander PHEV Automaattivaihteisto

Reijo K

New Member
Liittynyt
17 Marraskuu 2020
Moi

onko muilla Outlander phev 2020v käyttäjillä sama ongelma, että kun pienillä nopeuksilla (alle 80 km/h) painat kaasun pohjaan esim. ohitustilanteessa niin laatikko ei vaihda isompaa pykälää ennen kuin vähän hölläät kaasua vaan kierrokset huutaa täysillä? Olen kokeillut useampaan eri kikkaa ohittaa "vikaa", mutta muu kuin kaasun hölläys ei auta... todella rasittava piirre. Onko saatavilla päivitystä ym. että saisi vian korjattua? Liikkeessä kävivät ajamassa omaa koeajo autoaan ja siinä sama piirre.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Nyt ei ole muistssa omakohtaista kokemusta niinpaljon että muistaisi onko tuossa sitä"kickdown" ominaisuutta kun polkimen painaa nopeasti ihan pohjaan, tuossa dieselissä on selkeä vastuskohta siinä missä se vaihtaa alas..
 

msilvast

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
Jep. Polttis elää omaa elämäänsä kaasun asennon ja tusinan muun muuttujan mukaan. Laatikkoa ei ole lainkaan ja voima välittyy pyörille sähkömoottoreiden kautta. +70 vauhdeissa polttiksen kierrokset ei enää elä miten sattuu kun etuakseli kytkeytyy moottoriin suoravedolla.
 

Reijo K

New Member
Liittynyt
17 Marraskuu 2020
Bensa auto kyseessä ja kyllä ei ole laatikkoa. Suuremmilla nopeuksilla ei jää kierrokset huutamaan tappiinsa, ongelma on tosiaan vain pienemmillä nopeuksilla. Ohitus tilanteessa meinaa välillä paniikki iskeä kun ei vauhtia tule vaan jää junnaamaan, sitten vemppaat polinta ees taas että saa "pykälän" vaihtumaan ja nopeus kasvaa.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Jos akussa on varausta pitäisi kiihtyä parhaiten huudattamalla koska moottorin perässä on 70 kW generaattori ja loput otetaan akusta. Mutta jos akku on "tyhjä" ei siitä ehkä saakaan tarvittavaa ja silloin tosiaan voi olla tilanne että nopeudesta riippuen kiinteä veto + generaattori saa enemmän aikaan. Silloinhan myös moottorin vääntöä käytetään kiihdytyksen aikana, toisaalta taas kierrokset on alhaiset ja ylimääräiselle generaattori kuormalle ei riitä...
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Juu tiesin kyllä ettei siinä ole vaihteistoa, oletus oli että siihen olisi ohjelmoitu pakkovaihto alas, sähköllähän tuota voimansiirtoa loppupeleissä ohjataan
 

msilvast

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
Juu ei voi olla pakkovaihtoa alas kun ei ole mitä vaihtaa. Itsellä se kohta kun polttis kytkeytyy 70 jälkeen suoravedolle tuntuu toisinaan kuin vaihdetta vaihtais. Moottorin kierrokset tippuu sopivaksi kytkeytymiselle ja pieni boosti tuntuu samalla.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Joo vain yli 70 vauhdissa voi kytkeytyä tuo "suoraveto". Mutta minusta se ei ikinä kytke jos kaasu on painettuna reilummin, vain "pintakaasulla". Eli juuri noin kuin alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee. Hiljasesta vauhdista kun junttaa kaasun pohjaan niin kierrokset huutaa tapissa siihen asti että kaasu nostetaan, sitten vasta lopsahtaa suoraveto päälle.
 

msilvast

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
Joo jos alkuperäisen viestin noin tulkitsee niin voi hyvinkin olla että siinä on joku suojaus ettei kytke suoravetoa kun on talla pohjassa. Eipä ole tullut kokeiltua.
Jos akussa on sähköä niin tulee pidättäydyttyä "vihreällä alueella" akku tyhjänä ei ajoprofiilista johtuen juurikaan tule tarvetta moisille kiihdytyksille.
 

juissi

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2019
Sijainti
Kotka
Kun auto 2020 mallia niin ohituksessa kannattaa käyttää *sport* tilaa. Sähkö menee suoraan akun kautta moottoreille. Moottori ei kytkeydy vetohommiin.
 
Ylös Bottom