Outlander Turbo jakopään vaihto.

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Elikkäs, pikkuhijaa alkaa lähestyä 180tkm mittarissa, joten olisi aika ruveta tekemään asiaan kuuluva huolto.

Siihen liittyen olisikin pari kysymstä.

Eli jakopää menee vaihtoon, pystyykö tuon tekemään ilman erikoistyökalua?
Entäs vesipumppu, kuuluuko huolto-ohjelmaan?
Entä muut osat, mitä kaikkea kannattaa vaihtaa/haalia huollon yhdeydessä?

Muutekin vinkkejä otetaan vastaan aiheeseen.
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

Muutama kuukausi sitten vaihdoin omaan outlander turboon jakopään.
Vaihdoin myös varmuuden vuoksi vesipumpun ,kilometrit oli 160tkm.
Tilasin osat topauto osista. On aika paljon halvempia kuin täällä ja valinnanvaraa valmistajista. Vesipumppu oli SKF tekele mutta pumpussa luki kuitenkin GMB.

Ainut työkalu minkä tein normi työkalujen lisäksi oli M8 kierretangosta tehty työkalu millä saa painettua hydraulikiristimen kasaan.
Suurin jumppa oli mielestäni toisen kiristysrullan vaihto, vaatii ohjaustehostimen pumpun jalan irrottamisen että saa vaihdettua rullan. Sain sen kuitenkin irrotettua kun sai löystettyä hihnapyörän välistä pumpun toista pulttia ja toisen irrotettua. Epäilen että oli edellisessä vaihdossa oikaistu ja jätetty vaihtamatta toinen rulla. Kun vanhan hihnan ottaa pois , kääntyvät nokka-akselit joten kannattaa tehdä varmuuden vuoksi omat merkit tussilla.
Jakohihnan pyörittämän tasapainoakselin oikean asennon pystyy tarkastamaan kääntämällä ajoitusmerkin klo 12 ja katsoo että se kääntyy vastapäivään (muistaakseni). Teken tämän tarkastuksen heti kun saa vanhan hihnan pois.

Täältä jostain löysin Lontoon kieliset ohjeet hommaan , oli kylläkin johonkin muuhun malliin mutta sama 4g63 mosa noissa kuitenkin on.

http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-2G.html
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

Ne jakopään rullat kannattaa vaikka vetää ihan nippusiteillä toisiinsa kii niin eivät pyöri ainakaa liikaa. Ja onha niissä merkitkin ettei tussia tarvitse käyttää??
Ja kait vaihdoit myös hydr. kiristimen?
Noilla km kannattais jollei oo aiemmi vaihdettu. Ja sillon ku vaihtaa kiristimen niin ei tarvitse sitä M8 kierretankoakaan.
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

A.Hätänen sanoi
Tilasin osat topauto osista. On aika paljon halvempia kuin täällä ja valinnanvaraa valmistajista. Vesipumppu oli SKF tekele mutta pumpussa luki kuitenkin GMB.

Satutko muistamaan tilasitko jonkun sarjan tuolta? Katselin tuolta noita osia, niin pisti silmään esim. tämä: http://m.autonvaraosat24.fi/skf/1365722.
Lähinnä kiinnostaa mikä tuossa sarjassa on tuo kiristin...
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.



Oli juuri tuo skf sarja minkä tilasin , kiristin oli mukana, olisiko ollut aisin merkkinen.Samanlainen ainakin minkä purin pois.
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

Jakoremmin vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä.
Jokainen autopaja osaa sen tehdä.
Delta osaa sen myös mutta heidän hinnalla voi muualla vaihdattaa remmin 2,5 kertaa.
Siis EI Delttaan.
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

Itse käytin huhtikuussa oman 195tkm ajetun vm.2008 2.0 DID Outtiksen jakoremmin vaihdossa Mekonomen ketjuun kuuluvassa Heikinlaakson Autohuollossa, Helsingissä ja koko lysti maksoi 520€.
En ainakaan itse viitsinyt alkaa vaihtaa tuohon rahaan kun mietin että vaihdanko itse, vai vienkö liikkeeseen.
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

Sen verran vielä kyselisin A.Hätäseltä, että mitä muuta tilasit tuon sarjan lisäksi? Ilmeisesti vesipumpun?

Ja koska nyt ei tässä vaiheessa toimi aivot, niin onko tuolla jakopäässä kuin yksi kiristin?
 
Vs: Outlander Turbo jakopään vaihto.

Tilasin muistaakseni tuon sarjan missä oli kiristin ja muut tarpeet (2 ohjainrullaa jakohihnalle ja kiristin rulla tasapainoakselille ja tasapainoakselin hihna). Sekä vesipumpun.
Taisi samalla kertaa tulla trw:n jarrulevyt ja palat, öljynsuodatin ,raitisilmasuodatin, mutta ei ne liity jakopäähän. ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom