outlander vm.2010

dumbo

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
moi.olisin kyselly tosta uus naamasesta outlanderista..et onko kokemuksia 2.2 dieselistä ja tästä navi-mallista?meille tulee keväällä perhettä lisää joten pakko vaihtaa 7-paikkaiseen autoon.ja nyt sain emännän puhuttua ympäri niin vielä uusi sellainen tulis tammikuussa,joten laittakaa tietoa kyseisestä autosta ja mimmonen tämä uusi kaksois-kytkin on..laatikko on kuulemma toimiva :peukku
 
Vs: outlander vm.2010

Lienee aika vastaava kuin edellinenkin malli, pl. nyt tuo maski ja aski. Vaihteisto on varmaan sama TC-SST kun lancerissa, ja se on kyllä ihan näppärä. Vaihtaa nopeasti, ja on tarvittaessa ihan käsikäyttöinen. Pakin kytkeytyminen voi joskus kestää muutaman sekunnin, ja välillä se loota elää ns. omaa elämäänsä (klonksuu ja nytkähtelee), mutta se on ihan normaalia :)

Saako noihin uusiin Outlandereihin jo tuota mitsun FUSE -systeemiä? Harmittaa kun ei omaan autoon vielä saanut sitä, siinä olisi paremmat liitännät (mm. usb) ja vähän tuoreempi tekniikka.
 
Vs: outlander vm.2010

ja sit tärkeää tietoa vailla,mahtuuko mitsuun 3 turvaistuinta takapenkille??siihen voi kaatua vielä autokauppa ???
 
Vs: outlander vm.2010

On myös sisustaa parannettu ja äänieristystä lisätty. Ja tietääkseni jotain elektroniikkaa juurikin päivitetty.

Fuse systeemiä saa näköjään ainakin jenkkilän malliin.
http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2010-outlander_gt/

Mutta tuohon kyllä saa muutakin kivaa mitä meille ei saa.
 
Vs: outlander vm.2010

Eikö kellään ole kokemusta? Itseänikin polttelisi tuo automaatti, xenon ja nahkat -päivitys. Epäilyttää vaan tuo PSA:n kone ja automaatti?

Jostain luin että Outlander tulee ensi vuonna useille markkoinoille vain etuvetoisena, toivottavasti tuo oli virheellinen tieto, minusta etuvetoiset "maasturit" ovat huijausta, vaikkakin olisi millaisista katumaastureista kyse!
 
Vs: outlander vm.2010

Taitanee olla, että tulee tarjolle myös etuvetoisena. Maailmalla näin taitaa jo olla. Halvimmat mallit etuvetoja.
 
Vs: outlander vm.2010

Ei kai tuo PSA:n kone mikään hullumpi ole. Itse ainakin olisin siitä kiinnostunut (hiukan vääntöä lisää nykyiseen) ja ennenkaikkea automaatista. Ajoin aijemmin Citikan C5:lla (2.0 HDI Autom.) kuusivuotta ja nyt Outlanderin 2.0 D-ID ja manuaalivaihteisella vuoden verran (n. 50.000 km) ja vieläkin kaipaan automaattia.
Parhaiten tietoa saa tuosta koneesta Citikan (C5) ja Peugeotin (407) sivuilta. http://citroen-foorumi.com/.
Outlanderin navigaattorille en anna suurakaan arvoa, kyllä esim. Tom-Tom hakkaa sen mennen tullen. Paitsi että siitä voi katsella DVD-elokuvia vaimoa odotellessa.
 
Vs: outlander vm.2010

PSA:n dieseleillä takana vajaat 200tkm (80tkm Cvitosella ja vähän yli 100tkm nykyisellä C-Crosserilla), eikä tähän mennessä moottoreista mitään negatiivista huomautettavaa. C5:ssä oli automaatti, mikä oli yhdellä sanalla kuvailtuna ihanaa. Tässä nykyisessä "Citsubishissä" on valitettavasti manuaaliloota, kun automaagia ei ollut tarjolla pari vuotta sitten kun auto hankittiin.
 
Vs: outlander vm.2010

Jostain luin, että mitsulta olisi tulossa oma 2,2 diesel, joka tulee korvaamaan PSA dieselin. Itselläni on juuri PSA versiolla oleva outtis ja olen ollut erittäin tyytyväinen sen ominaisuuksiin. Mitsun oman koneen saa vain manuaalivaihteilla.
 
Vs: outlander vm.2010

Justiin laitoin vm 2009 mallisen 2.2 dieselin Navimallin. Reilun kuukauden kokemuksella olen tykännyt. On manuaalilaatikolla, muuten kai sama. Navi ei ole kummonen. Kameratolppia ei saa ja karttakin vm 2006, jonka päivitys maksaa noin 300 egee, joten tomtomi on tuulilasilla edelleen.

Jakohihnan vaihtoväli ihmetyttää kun huoltokirja sanoo, että 240 tkm ja mitsun huollossa ilmoittivat 100 tkm!! Maahantuojan sivuilta laitoin kysymyksen aiheesta, mutta eivät ole viitsineet vastata.
 
Vs: outlander vm.2010

Vai että 100tkm. Itse olin kyllä siinä uskossa, että huoltokirjan mukaan mennään. Vaikuttaa rahastukselta. Huollatin auton hiljattain ja moottoriöljyn litrahinta n.25€. Tätä on aika vaikea niellä, kun "kaupasta" saa samalla rahalla 4L. Sillä kuulemma ajaa sen pitkän 20tkm huoltovälin, joka minusta tämä kyllä öljynvaihtovälinä normaali nykyään. Autosta pidän (-09 2.2) mutta huolto taitaa yrittää jotain muuta.
 
Vs: outlander vm.2010

hepa sanoi
Vai että 100tkm. Itse olin kyllä siinä uskossa, että huoltokirjan mukaan mennään.

Mulla oli juuri 100tkm huolto (sama 2.2 hdi), mutta ei siinä kyllä käsittääkseni vaihdettu jakopään hihnaa.
 
Vs: outlander vm.2010

kyl täs jo ootellaan kieli pitkällä et tulis jo outlander kotia...vähä enempi makso navi malli,mut tarvitaan toi 7-.hengen auto..ja diisselil on mukava ajaa,mut mimmonen mahtaa olla toi automaatti-kaksoiskytkin laatikko???? :nykii
 
Vs: outlander vm.2010

Itselläni on tuo 2,4 bensakoneella oleva Navi malli, kilometrejä kertynyt jo melkein 4000th. Ei voi olla kuin tyytyväinen näillä keleillä. Auto on vuosimallia 2011 ja valmistusmaa Japani. Käsittääkseni tammikuun mallit ovat sitten jo " hollandereita ".
 
Vs: outlander vm.2010

Hieman yli 2000 km:n kokemuksella voin sanoa että dieselin ja suorakytkentä laatikon yhteistyö on erinomaista, oma auto on n. kuukauden vanha ja on mallia 2011. Ainoa hieman negatiivinen asia koko autossa on rengas äänien kantautuminen ohjaamoon jopa kitkarenkailla, mutta siihenkin alkaa tottumaan.
 
Vs: outlander vm.2010

Onko kukaan parantanut ääneneristystä tai yrittänyt sitä? Takarenkaat tai takapää yleensä taitaa olla se suurin äänenlähde mitä olen yrittänyt kuunnella. Ääneen tosiaan tottuu mutta hiljaisempikin auto voisi olla.
 
Vs: outlander vm.2010

hepa sanoi
Onko kukaan parantanut ääneneristystä tai yrittänyt sitä? Takarenkaat tai takapää yleensä taitaa olla se suurin äänenlähde mitä olen yrittänyt kuunnella. Ääneen tosiaan tottuu mutta hiljaisempikin auto voisi olla.

Mä eristin takapäätä aika perusteellisesti. Vaikutti äänimaailmaan paljon vähemmän kuin toivoin (joku voisi sanoa, että eipä juurikaan melu muuttunut). Aika kova homma saatuun hyötyyn verrattuna, eli enpä voi suositella.
 
Vs: outlander vm.2010

No onko kenelläkään kokemusta ruostesuojauksesta, sillä mainostavat sitä myös ääneneristystä parantavana käsittelynä? On vaan aika arvokasta ja jos auton vaihtaa muutaman vuoden sisällä niin ei siitä itselle ole mitään hyötyä (paitsi jos toimii ääneneristyksenä).
 
Vs: outlander vm.2010

mikäs idea tolla älyavaimella on,ja kuinka se helpottaa normiavaimeen verrattuna?kaik pittee tietää ennenkuin saan auton :peukku
 
Vs: outlander vm.2010

Xanteri sanoi
Mä eristin takapäätä aika perusteellisesti. Vaikutti äänimaailmaan paljon vähemmän kuin toivoin (joku voisi sanoa, että eipä juurikaan melu muuttunut). Aika kova homma saatuun hyötyyn verrattuna, eli enpä voi suositella.

Tein vastaavan jutun kuin Xanteri, ohessa linkki topikkiin.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29525.0
Mulla taas vaikutus äänen laatuun ja määrään oli todella suuri.

Teetin oman eristyksen tutussa verhoomoliikkeessä ja matskua meni tuonne perään kohtuu paljon. Bitumia, äänieristyslevyä ja vielä irtovillaa tukkimaan kaikukopat.
 
Vs: outlander vm.2010

Älyavain on äärettömän kätevä.
Aamulla kun laittaa sen taskuunsa, ei sitä tarvitse sieltä pois ottaa koko päivänä, ajat autollasi siten miten tahansa (itse liikun aika paljon eri pituisia matkoja päivän mittaan). Auton ovea avatessa se "haistaa" taskussasi olevan avaimen ja voit avata välittömästi oven (toiminta toimii molemmissa etuovissa ja takaovessa (ei takaistuimen ovissa). Ovia suljettaessa on avauskahvoissa pienet napit josta saat lukituksen päälle. Samoin käynnistys, ei muutakuin vääntää normaalin käynnistysavaimen paikalla olevasta napista ja sillä siisti.
 
Vs: outlander vm.2010

eli ei tartte virta-avainta ollenkaan??mut hehkutuksen pystyy hoitaa jostain vastaavasta,vai onko siinä jokin nappi?kiitos taas etukäteen tiedoista ;D
 
Vs: outlander vm.2010

Normaalin käynnistysavaimen kohdalla on vääntönappi, joka toiminta on samanlainen kuin tavallisen virta-avaimen. Siinä ei vaan tarvitse kaivaa taskusta tms. tuota älyavainta esiin. Joskin sen tarvitsee olla kohtalaisen lähellä (oliskohan < 0,5 m), sama ovia avatessa. Myöskään et saa ovia lukittua ulkoa, jos avain on jäänyt auton sisälle (olen kokeillut ja onneksi näin oli).
 
Vs: outlander vm.2010

ja vielä kysymys ;) mimmoset tos on päivävalot?ei ainakaan ledejä ole?
 
Vs: outlander vm.2010

dumbo sanoi
ja vielä kysymys ;) mimmoset tos on päivävalot?ei ainakaan ledejä ole?

Onko kellään kokemusta päiväajovaloista? Saksan Mitsun sivuilla näkyy LED-päiväajovalot, onko sellaiset Suomessakin Xenonien kanssa?
 
Vs: outlander vm.2010

jols sanoi
Onko kellään kokemusta päiväajovaloista? Saksan Mitsun sivuilla näkyy LED-päiväajovalot, onko sellaiset Suomessakin Xenonien kanssa?

Laita ihmeessä linkki, kun en itse onnistunut kuvaa löytämään, kiinnostaa olisko tosiaan tossa uudessa mallissa joku led viritys keulalla, nykymuodin mukaisesti. Mullakin lukee varustelistassa noi päiväajovalot.

Jaa... mutta niimpä lukee tuossa nykyisenkin mallin varusteluettelossa.
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
Laita ihmeessä linkki, kun en itse onnistunut kuvaa löytämään, kiinnostaa olisko tosiaan tossa uudessa mallissa joku led viritys keulalla, nykymuodin mukaisesti. Mullakin lukee varustelistassa noi päiväajovalot.

http://www.mitsubishi-motors.de/accessories.aspx?mid=87
Tuolta lisävarustelistaa vierittämällä ainakin löytyy kuva. Oli jossain muuallakin muta sitä en nyt löytänyt.
 
Vs: outlander vm.2010

Nuo näyttää olevan jonku tarvikemalli, tehdasasennettuja ei taida vielä olla. Vastaava Hellan LED-sarjan 2PT 010 043-801 saa asennettua samaan paikkaan ja näyttää "tehdasasennetulta".
 
Vs: outlander vm.2010

En muuten ole kuvaa nähnyt missään, yritin tänään etsiäkin, mutta noilla LED-päivävaloilla oman Outtiksen tilasin. Saa nähdä mitä sieltä ensi kuussa sitten tulee..... Siis siinä Style-packissa tulee noi LED päivävalot.
 
Vs: outlander vm.2010

Kanttila sanoi
En muuten ole kuvaa nähnyt missään, yritin tänään etsiäkin, mutta noilla LED-päivävaloilla oman Outtiksen tilasin. Saa nähdä mitä sieltä ensi kuussa sitten tulee..... Siis siinä Style-packissa tulee noi LED päivävalot.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140188284&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=18&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&minPrice=35000&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1

Tuossa yksi, Saksassa joku Limited-malli, mutta mitähän tarkoittaa päivä-ajovalot jos ei LEDejä?
 
Vs: outlander vm.2010

Päivä-ajovalot on monessa autossa toteutettu myös normaali polttimoilla.
 
Vs: outlander vm.2010

jols sanoi
http://knt.tl/fb26Yw

Tuossa yksi, Saksassa joku Limited-malli, mutta mitähän tarkoittaa päivä-ajovalot jos ei LEDejä?

Hmm.. Aika ikävässä paikassa, ottanevat itseensä aika helposti. ..ja vähän sillä rajalla että näyttääkö tee-se-itse tuunari "mestarin" tekeleiltä.. :( No, eipä tarvitse ratin takaa niitä itse tiirailla.

Uudessa Mondeossa noi ledit ovat ihan kivan näköiset. Kävin koeajamassa, muttei farkku pisynyt listalla kauan.
 
Vs: outlander vm.2010

Kanttila sanoi
Hmm.. Aika ikävässä paikassa, ottanevat itseensä aika helposti. ..ja vähän sillä rajalla että näyttääkö tee-se-itse tuunari "mestarin" tekeleiltä.. :( No, eipä tarvitse ratin takaa niitä itse tiirailla.
Uudessa Mondeossa noi ledit ovat ihan kivan näköiset. Kävin koeajamassa, muttei farkku pisynyt listalla kauan.

Juu, siinä ja siinä että haluaisinko tuollaisia. Oikeastaan ihan hyvä että jos tulee sellaiset niin sitten tulee mutta ei tarvitse jäädä haikailemaan. Myyjäthän ei noista tiedä mitään...

Aika monessa uudessa nuo LEDit on aika tee-se-itse näköisiä, Audin joidenkin mallien ja sitten Mondeon jälkeen ei juuri hyviä tule mieleen.
 
Vs: outlander vm.2010

Kiinnostaa vaan onko niistä mitään oikeaa hyötyä. No, tuli paketin mukana eli tulkoon. Rosterisen puskurisuojan takia otin koko paketin. Koirien ja muksujen kanssa mikään suojus ei ole liikaa, oli se milainen tahansa. :p

Kiinnostaa muuten onko MY10 ja MY11 välillä eroja. Työkaverilla pitäisi olla koukkua vaille sama (väriä myöten) mutta joulukuussa toimitettu. Kuulemma ehdottomasti MY10. Pitää siis parkkiksella yrittää vertailla kiesejä. Ei sillä niin väliä, mutta mielenkiinnosta.

Kuulemma 3. penkkirivi ei ole oikein turvaistuin ystävällinen, istuinosa suhteellisen löysä ja turvavyön olkahihnan kiinnitys aika kaukana istuimesta. Saa nähdä, onneksi harvoin tarvetta viimeiselle jakkaralle.
 
Vs: outlander vm.2010

Kanttila sanoi
Rosterisen puskurisuojan takia otin koko paketin. Koirien ja muksujen kanssa mikään suojus ei ole liikaa, oli se milainen tahansa. :p

Minä otin tuon rosterisuojan erikseen, piti ottaa jo edelliseen mutta unohtui. Sen kanssa saa olla vähän huolettomampi tuon luukun kanssa.
 
Vs: outlander vm.2010

Tilattuun tuli kuukausi lisää toimitusaikaa, huhtikuun tuotannosta pitäisi tulla, toukokuussa luovutus.

No, ei hätää, kilometrejä sovittuun vaihtohintaan tulee lisää mutta kivahan uudella olisi jo ajella. Lohduttaa kun kuulee että nyt jos tilaisi uuden X3:n niin toimitus olisi joskus alkuvuodesta 2012...
 
Vs: outlander vm.2010

jols sanoi
Tilattuun tuli kuukausi lisää toimitusaikaa, huhtikuun tuotannosta pitäisi tulla, toukokuussa luovutus.

No, ei hätää, kilometrejä sovittuun vaihtohintaan tulee lisää mutta kivahan uudella olisi jo ajella. Lohduttaa kun kuulee että nyt jos tilaisi uuden X3:n niin toimitus olisi joskus alkuvuodesta 2012...

Tosi kiva, kertoivatko syytä?
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
Tosi kiva, kertoivatko syytä?

Maaliskuun tuotannon auto piti olla vapaana ja tulla mutta se oli mennyt muualle jostain syystä. Huhtikuun tuotannosta oli myös vain yksi sopivan värinen tulossa Suomeen ja se nyt on tulossa. Aika pieniä on nuo tilausmäärät.

Jatkossa Japanin tilanne tullee vaikuttamaan toimtusaikoihin, komponenteistahan iso osa tulee Japanista. Tuohan on aika globaali auto, japsi minkä moottori tulee Ranskasta, vaihteisto Saksasta Getragilta ja kasataan Hollannissa!
 
Vs: outlander vm.2010

Nyt on uusi auto käytössä. Perusjutuilta sama kuin vanha mutta paljon kivaa pientä uudistusta. Tuossa Multimedia Navissa riittää ominaisuuksia opeteltavaksi!

Muutaman sadan kilometrin tuntumalla vaikuttaisi hiukan hiljaisemmalta ja tuo automaatti toimii kyllä hienosti.
 
Vs: outlander vm.2010

jols sanoi
Nyt on uusi auto käytössä. Perusjutuilta sama kuin vanha mutta paljon kivaa pientä uudistusta. Tuossa Multimedia Navissa riittää ominaisuuksia opeteltavaksi!

Muutaman sadan kilometrin tuntumalla vaikuttaisi hiukan hiljaisemmalta ja tuo automaatti toimii kyllä hienosti.

Kiinnostais tietää onko tossa 2011 mallissa joku satelliittipäivitys hässäkkä kartoille, kuten eräällä foorumilla väitetään?
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110312230409AA8FAgM

Lisäksi kiinnostaa miten toi puheentunnistus toimii?
Noilla saiteilla sanotaan että soitettavan artistin tai genrenkin voisi valita äänikomennolla, mutta että puhelinluettelosta ei voisi valita puhumalla kenelle haluaa soittaa.
http://www.thecarconnection.com/news/1038759_mitsubishi-debuts-sync-rival-called-fuse-in-2010-outlander
http://www.thecarconnection.com/news/1038615_new-mitsubishi-nav-system-includes-free-traffic-service

Automyyjän mukaan tämänkin pitäisi olla mahdollista ilman että äänikomentoja tallentaa erikseen.

Onko tuolla MMCS:llä mahdollista katsoa myös TV:tä, ilmeisesti leffoja ainakin?

Oon surffanut varmaan puolet netistä, mutta ei meinaa löytyä mitään kattavaa tietoa noista MMCS:n ominaisuuksista, jotka olis varmuudella samat kuin suomen 2011 mallissa. ???
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
Kiinnostais tietää onko tossa 2011 mallissa joku satelliittipäivitys hässäkkä kartoille, kuten eräällä foorumilla väitetään?
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110312230409AA8FAgM

Enpä usko että tuollaista on, mitenkähän olisi toteutettu?

>Lisäksi kiinnostaa miten toi puheentunnistus toimii?

En ole kokeillut, puhelin toimii muuten kyllä hyvin.

>Onko tuolla MMCS:llä mahdollista katsoa myös TV:tä, ilmeisesti leffoja ainakin?

Ei kai TV:tä, DVD:ltä leffoja kyllä.

>Oon surffanut varmaan puolet netistä, mutta ei meinaa löytyä mitään kattavaa tietoa noista MMCS:n ominaisuuksista, jotka olis varmuudella samat kuin suomen 2011 mallissa. ???

Ei ole minkäänlaista esitettäkäään tuosta MMCS:stä, kyselin niin myjä sanoi että ei ole käännetty vielä, pyysin alkuperäistä mutta aika hilajaista on ollut...
 
Vs: outlander vm.2010

Kiitokset ylläolevista kommenteista!

Piti saada oma auto tänään, vaan eipä se ollut vieläkään valmiina.
Oli jo kolmas sovittu kerta kun auto piti luovuttaa, mutta ei niin ei. :nykii

Auto on siis jo Hangossa ja tilattu sieltä kuljetukseen 3 viikkoa sitten, mutta sitä ei vaan näy eikä kuulu. On aika erikoinen tapaus, varsinkin kun ottaa huomioon, että tilasin auton jo maaliskuussa :seina...

Myyjä lupas tuoda huomenna mulle vastaavan ajoon siksi aikaa kun saan oman, mutta ottaa kuuppaan silti aika tuhannesti. :pesis

Jotenkin epäilen että saanko sitä sijaisautoakaan huomenna...
 
Vs: outlander vm.2010

Kannattaa tarkistaa auto tarkasti ettei ole pahoja vaurioita jos noinkin pitkä viivästyminen! Itsellä sattunut aika ikäviä vaurioita jotka selvinneet vasta myöhemmin kun on saanut kuunnella noita viivästymisiä.

Esim. Golfin farkussa aikoinaan oli maalattu takakulma, Hondan CRV:ssä oli tehty isoakin remppaa, jopa kattoverhoilu tippui myöhemmin kun oli niin huonosti korjattu...
 
Vs: outlander vm.2010

jols sanoi
Kannattaa tarkistaa auto tarkasti ettei ole pahoja vaurioita jos noinkin pitkä viivästyminen! Itsellä sattunut aika ikäviä vaurioita jotka selvinneet vasta myöhemmin kun on saanut kuunnella noita viivästymisiä.

Eilen sain vihdoin uuden auton. Kävin maalipinnan ja sisustan läpi enkä löytänyt huomautettavaa.
Myyjän mukaan heidän tiedossaan ei ole, että mitään korjauksia olisi tehty.
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
Eilen sain vihdoin uuden auton. Kävin maalipinnan ja sisustan läpi enkä löytänyt huomautettavaa.
Myyjän mukaan heidän tiedossaan ei ole, että mitään korjauksia olisi tehty.

Hyvä juttu, itsellä sattui juuri toiseen autoon (premium-merkki) kattoverhoilussa vika, onneksi huomasin heti ja meni takuuseen koko sisäkatto, lisäksi yksi muukin vika löytyi ja takuuseen korjataan. Pitäisi aina tarkistaa auto huolellisesti ennen luovutusta mutta jostain syystä se tahtoo unohtua kun polte uuteen on niin kova ;)
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
Kiinnostais tietää onko tossa 2011 mallissa joku satelliittipäivitys hässäkkä kartoille, kuten eräällä foorumilla väitetään?
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110312230409AA8FAgM

Lisäksi kiinnostaa miten toi puheentunnistus toimii?
Noilla saiteilla sanotaan että soitettavan artistin tai genrenkin voisi valita äänikomennolla, mutta että puhelinluettelosta ei voisi valita puhumalla kenelle haluaa soittaa.
http://www.thecarconnection.com/news/1038759_mitsubishi-debuts-sync-rival-called-fuse-in-2010-outlander
http://www.thecarconnection.com/news/1038615_new-mitsubishi-nav-system-includes-free-traffic-service

Automyyjän mukaan tämänkin pitäisi olla mahdollista ilman että äänikomentoja tallentaa erikseen.

Onko tuolla MMCS:llä mahdollista katsoa myös TV:tä, ilmeisesti leffoja ainakin?

Oon surffanut varmaan puolet netistä, mutta ei meinaa löytyä mitään kattavaa tietoa noista MMCS:n ominaisuuksista, jotka olis varmuudella samat kuin suomen 2011 mallissa. ???

Tuli varmistettua, että NAVI päivitykset hoidetaan erillisestä pyynnöstä esim huollon yhteydessä.
Eli "satelliitti" päivitys taisi olla huuhaata.
Olis luullut että homman voisi nykyaikana hoitaa itse jollain muistikortti systeemillä, kuten esim. Peugeotilla on toteutettu nuo navigaattorit nykyään. ???

Puheentunnistus toimii puhelimen kanssa suoraan tallennetusta osoitekirjasta, joten ei tarvitse onneksi tallennella mitään "äänikirjastoa" erikseen. Puheen "syntetisointi" tekstistä tosin on sillä kielellä mikä on MMCS:ään valittu, joten laitteella on jotain ymmärrysvaikeuksia joidenkin suomenkielisten nimien kanssa. Laite kuitenkin ehdottaa lähimmäksi osuneet ja niistä voi äänikomennoilla valita sen oikean. 8)

Musaa en ole vielä ehtinyt tallenna, täytyy kokeilla tänään miten tuo musan ohjaus käytännössä toimii.
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
Musaa en ole vielä ehtinyt tallenna, täytyy kokeilla tänään miten tuo musan ohjaus käytännössä toimii.

Näyttäis vähän siltä että vain USB:ltä voi ohjata äänikomennoilta musaa. Outoa ettei musa serveriltä voi, vaikka albumeille ja biiseille olisi editoinut nimet kuntoon. ???

USB:lta pystyy valitsemaan ainakin tallennetun soittolista, artistin tai albumin äänikomennoilla. Se toimii mainiosti kun auto on paikallaan, mutta ajossa huomasin pientä haparointia taustamelun takia varmaankin.

USB flash muistitikku suostui toimimaan vasta kun sen formatoi FAT32:ksi. Mitsu ei näytä ymmärtävän NTFS:ää. ::)
 
Vs: outlander vm.2010

Anaconda sanoi
USB flash muistitikku suostui toimimaan vasta kun sen formatoi FAT32:ksi. Mitsu ei näytä ymmärtävän NTFS:ää. ::)
Ei taitane ymmärtää paljon muutkaan vastaavat järjestelmät, kun toi NTFS Microsoft:in kehittämä tiedostojärjestelmä Windows käyttöjärjestelmille.
 
Takaisin
Ylös Bottom