Outlanderin päästöarvot

sako

Outlander 2.0
Liittynyt
1 Syyskuu 2004
Käytin Outlanderin vm2003 pakokaasumittauksessa muut arvo oli ok (lambda 0,97, HC 36) mutta CO n.0,667.
Kattelin siinä sivussa kun huoltomies teki testiä, niin kun kierroksia nosti n.4000 niin mittarissa CO näytti 0,38x-0,4xx.
Huoltomies sanoi että käy rikkaalla ja happianturi pitäisi vaihtaa.
Vai pitäisikön vaihtaa ilmaputsari ?

Sitten katsoin Torque ohjelmalla o2x1 ja o2x2 anturin lukemia.
o2 pakosarjan anturi näytti ajaessa 0,3-0,6V ja katti anturi n.0,8V ja melkein kokoajan pysy 0,8-0,9V arvossa.
Pitäisikö tuon katti anturin jännite ajon aikana kokoajan heilua, niin kuin pakosarjan anturi tekee ?
 
Vs: Outlanderin päästöarvot

Ei auttanut ilmaputsarin vaihto.
Tuossa varmaa noin kuukausi sitten tuli vikakoodi
P0125 jonka nollasin pois. Ja ei ole sen jälkeen tullut
uudestaan tuota vikakoodia.
Mut oisko sillä vaikutusta asiaa kuitenki, kun käy
rikkaalla nostaen CO arvon kierroksilla ~0,6xx
 
Vs: Outlanderin päästöarvot

sako sanoi
o2 pakosarjan anturi näytti ajaessa 0,3-0,6V ja katti anturi n.0,8V ja melkein kokoajan pysy 0,8-0,9V arvossa.
Pitäisikö tuon katti anturin jännite ajon aikana kokoajan heilua, niin kuin pakosarjan anturi tekee ?

Jälkimmäisen anturin jännitteen ei kuulu heilua, sillä tutkitaan juurikin katalysaattorin toimintaa.
 
Vs: Outlanderin päästöarvot

Deltassa asiaa tutkittu ensin oli lambda anturit ok.
Sitten epäiltiin katteja ja ne oli silmä määräisesti ok kun olivat irroittaneet tutkineet asiaa.
Sitten päädyttiin lambdojen epävakaisiin lukemiin. Pakosarjan anturi oli hitaan puoleinen antaa muuttuvaa jännitettä.
Sitten vaihdettiin kummatkin anturit ja CO oli ok, muistaakseni 0.012. ;D

Että näin...
 
Takaisin
Ylös Bottom