Outo vika? Kierrosmittari elää omaa elämää?

tony20

lancer gti -95
Liittynyt
4 Tammikuu 2005
mistä rupeen ettii vikaa kun ajettaessa ihan pintakaasulla yhtäkkiä kierros mittari voi heitellä +-500 muuta vikaa ei oo?
ehdotuksia? onko jotain pahempaa vai veteleekö kierrosmittari vaan viimeisiään?
niin ja autohan on lancer gti -95

edit: otsikko
 
Re: outo vika?

kannattaa tarkistaa maadotukset, tulpat/johdot ja virranjakajan kansi/pyörijä. Voisi hyvin olla joku sähköpuolen vika
 
Re: outo vika?

Itse huomasin myös moisen "ominaisuuden" 1.6GLXi -94 mallissa eräänä aamuna töihin mennessä. Vauhti noin 100km/h ja katse kierromittariin joka hyppi siinä +500 ja takaisin kuitenkin kierrosten pysyessä korvakuulolla samassa... Yhden ainoan kerron on moisen tehny ja silloinkin loppu kun hieman anto kaasua ja takaisin niin ei ongelmaa... :eek:
 
Veikkaisin että mittarin sisäinen vika,rpm-mittarin piirilevy on aika onnettomasti kiinni mittaristossa,ja siinä on pari piuhaa jotka voi myös löystyä.
 
itse ihan näin offtopiccina, että jos tuo vika tulee silloin tällöin niin eräässä 90-luvun puolivälin Bayerische Motor Werkenissä oli vastaava vika, ajattessa matka-ajossa niin kiekkamittari ja vähän muutkin sekos välillä.. vika oli niinkin yllättävä.. että kännykkä oli liian lähellä mittaristoa (muutaman vuoden vanha nokia), telineessä siinä mittariston edessä, ja sen hakiessa verkkoa tms. otti mittaristo sitten häikkää hyppyttämällä mittareita..

luultavasti kyse ei tässä ole tuosta, mutta kerroinpahan vain huomioni..
 
ton kännykkä jutun oon huomannu itteki, muistan kun oli teline siinä vieressä ja sitten joku soitti niin kilahti kiekat 8000rpm kun ajelin pintakaasulla :p
 
Mulla on kans aina sillon tällön tehny tota, mutta ilmeisesti ei oo kovin vaarallista. :p.
Enpä oo tullu ajatelleekskaan tota kännykkä juttua, mutta tuskin vika siitä johtuu :)
 
Enpä usko että lancun mittaristo eroo sisäsesti gallun versiosta,ja tossa on kiekkamittarin "aivoboksi",ja tosiaan jos ei vika oo toi känny-juttu,niin toi seuraavaks tarkastaan.Ja tietysti maadotukset yms.
http://st42.1g.fi/kuvat/Gallu/S%E4hk%F6/mittaristo2edesta2Emuokattu.jpg/full
 
Meikäläisellä kiihdytettäessä siinä 2500-3500 välillä neula nykii tms. (ei aina)

Ei tee jos paikallaan kaasuttelee mutta veto päällä.

Muuten auto kyllä toimii suht normaalisti.

Tuli vain ekana mieleen onko aivot lahoamassa...
 
Takaisin
Ylös Bottom