Eli,niinkuin otsikko kysyy,niin haluaisin puolesta/vastaan kommentteja..
Varmaa on se,että ovipahveihin en tee koteloita,ja että elementit tulee oviin kiinni (eteen 8'',taakse 6,5'',tällä hetkellä suunnitelmissa Hertzit).
Ovipahveihin tulee kyllä "pientä" muotoa subejen eteen,joten tavallaan jäävät vielä piiloonkin.
Tällä hetkellähän mulla on ovet "rankasti" eristetty,joten toisaalta en haluis enempää painoa,mutta haen kuitenkin "syvää" bassoo,eli sellaista mitä ei kuulisi,vaan ainoastaan tuntisi.
Tosin jää nähtäväksi pääsekö noin pienillä elementeillä niin alas,luultavasti ei,mutta sitten suurennetaan..
Kotelovaihtoehtona olisi lasikuitu,johon jäisi ovipellin ja kotelon (ulkopuolen puolelle) väliin pienet kourut,joista pahin vesi/kondenssivesi pääsisi pois.
Mutta,kondenssio/ylipäätään vesi onkin pahin pelkoni,jonka vuoksi enemmän toisaalta kallistuisin tuon avonaisen kotelon puolelle,mutta saako sillä taajuutta tarpeeksi alas?
Resonoinnista ei ihan heti pitäisi tulla..
Niin,ja auto on tulossa VAIN talvikäyttöön,eli sekin rajoittaa hieman..
Varmaa on se,että ovipahveihin en tee koteloita,ja että elementit tulee oviin kiinni (eteen 8'',taakse 6,5'',tällä hetkellä suunnitelmissa Hertzit).
Ovipahveihin tulee kyllä "pientä" muotoa subejen eteen,joten tavallaan jäävät vielä piiloonkin.
Tällä hetkellähän mulla on ovet "rankasti" eristetty,joten toisaalta en haluis enempää painoa,mutta haen kuitenkin "syvää" bassoo,eli sellaista mitä ei kuulisi,vaan ainoastaan tuntisi.
Tosin jää nähtäväksi pääsekö noin pienillä elementeillä niin alas,luultavasti ei,mutta sitten suurennetaan..
Kotelovaihtoehtona olisi lasikuitu,johon jäisi ovipellin ja kotelon (ulkopuolen puolelle) väliin pienet kourut,joista pahin vesi/kondenssivesi pääsisi pois.
Mutta,kondenssio/ylipäätään vesi onkin pahin pelkoni,jonka vuoksi enemmän toisaalta kallistuisin tuon avonaisen kotelon puolelle,mutta saako sillä taajuutta tarpeeksi alas?
Resonoinnista ei ihan heti pitäisi tulla..
Niin,ja auto on tulossa VAIN talvikäyttöön,eli sekin rajoittaa hieman..