Päättötyö Galantin 2.0 i koneesta!apua!

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
tota niin olen tekemässä ammattikoulussa galantin koneesta päättötyötä! ja aihe on suurin piirteen rajattu siihen et vianpaikallistaminen ja korjaaminen ja oikea kasaus!mutta siinä ohessa joudun mittaamaan kaikki sylinterit ja männät kampiakselin sun muut sellaset ja väljykset ja koneistan kannen! mutta tarvitsen ne mitta-arvot mihin vertaan niitä omiani saamiani kun koulusta ei löydy mitään kirjoja eikä standarti arvoja oon katsonu jostain vanhasta koivusen kirjasta tai varaosa kirjasta niin siel ainekin näkee männän mitat ja vähän muuta mutta en kaikkea ja opettajan mielestä liian vähän.. kävin yhessä korjaamossa niin ei sielläkään löytyny mitään "arvoja" vaan ne samat mitkä mulla on! joten mistä löytäsin ne jostain kirjasta? kävin kirjastossa siel oli jo nyssitti galantin korjaus opas missä ne ehkä ois voinu olla!(niin eli kirjastolla ei ole korjaus oppaita galantteihin)eli mistä lähen etsimään? ??? tasan tarkkaan en tiedä mitä kaikkia arvoja mittoja tarvitsen mutta jos saisin jostain ne kaikki niin eiköhän me opettajan kanssa saataisiin rajattua ne! joten auttakaa pliis meinaa ois ihan hyvä saada hyvä päättötyö tehtyä ja saada joskus galanttini ajoon!:) kiitos vastanneille! jo näin etukäteen!:) :eek:
 
tota noi arvot mulla on mutta ei ole sylinterin sun muitten arvoja esim kuinka paljon saa olla kulunu sylinteri jne. mut kiitos tuostakin !!!:)
 
Oiskos maahantuojalta apuja odotettavissa. Teet valmiin listan eteesi niistä tiedoista mitä tarvitset ja soitat maahantuojalle ja sieltä tekniseen neuvontaan(miustaakseni) ja pyydä vaikka lähettämään postitse itsellesi.
Muista että esittäydyt ja kerrot mihin tietoja tarvitset, helpottaa kummasti toimintaa.
Lykkyä päättiksen tekoon (oma 6. kerralla läpi  :p, revippä siitä )
 
käyppäs kirjastosta etsimässä jos sieltä löytyis Tekniikan Maailman joku numero, jossa on 4G63 koneella varustetun Mitsun kestotesti -niissä loppuraporteissa muistaakseni on mitat ja toleranssit....
 
Ja jos ei löydy niin mä voin vaikka skannata sen sivun/artikkelin sulle ;D

Kerrot vaan mikä numero/vuosi
 
L-200 sanoi
Oiskos maahantuojalta apuja odotettavissa. Teet valmiin listan eteesi niistä tiedoista mitä tarvitset ja soitat maahantuojalle ja sieltä tekniseen neuvontaan(miustaakseni) ja pyydä vaikka lähettämään postitse itsellesi.

Jep. Itselläni on hyviä kokemuksia Mitsun kanssa asioinnista, tosin olen soitellut suoraan huoltopäällikölle, ja kovin on sen jälkeen faksi laulanut. ;)
 
kiitos vastauksista!
löysin kampiakselinlaakeri kaulojen ali ja yli mitat ja kiertokanki kaulojen! vähän alle ali mittojen ne kyl oli!sadas osan! opettajan mukaan kone toimii viel niillä! (opettaja on todella kokenut mies) mut ei oo kyl mitään mittoja esim sylinterin alimitat!aika kuluneita oli ja kiinnileikkautumisen merkkejä oli!huomenna pitäis mitata välys nauhalla laakereiden ja kampiakselin välys tai jotain siihen suuntaan asia kokonaan uusi mulle ja en oikein saanut selvää opettajasta et miten koko juttu menee mut eiköhän se jotenkin mene!joten jos olis jotain mittoja viel niin viittisittekö lähettää niitä tohon mailiin jos jaksatte vaivautua! kiitos näin etukäteen!Webtrap_86@jippii.fi
 
eki.j sanoi
L-200 sanoi
Oiskos maahantuojalta apuja odotettavissa. Teet valmiin listan eteesi niistä tiedoista mitä tarvitset ja soitat maahantuojalle ja sieltä tekniseen neuvontaan(miustaakseni) ja pyydä vaikka lähettämään postitse itsellesi.

Jep. Itselläni on hyviä kokemuksia Mitsun kanssa asioinnista, tosin olen soitellut suoraan huoltopäällikölle, ja kovin on sen jälkeen faksi laulanut. ;)

Saman olen huomannut itsekkin, soittelin tässä joku aika taakse päin Vemic:in huoltoneuvontaan ja kyselin pajesta kaikkea omasta mielestä"tämä minun on syytä tietää"-kyselyjä.
Varmasti osa kyssäreistä oli hölmön kuuloisia tai ainakin epämääräisesti kuvailtu ;D mutta asiallisesti sain vastaukset ja palvelu oli puhelimen kautta erittäin hyvää.
Sama juttu pakettiauto-tyypityksen selvittämisessä ja  eräiden esitetilauksien kanssa.

Voi vain todeta että mitsulla tämmöinen asiakaspalvelu on hyvin hanskassa ja hanskatkin tallessa, pisteet mitsulle tästä(kin).. hienoa työtä.
 
Takaisin
Ylös Bottom