Pätkä Pajero

Panda

Member
Club Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2004
Sijainti
Lappeenranta
Morjentes, tuli hankittua kaikkien "oikeiden" offimiesten parjaama Pajero. Pätkästä olisi tarkoitus rakentaa offi/käyttöpeli itselle, auto on -89 IC. Tosin tällä hetkellä kori ja runko erillään toisistaan, rakennus projekti tulee kestämään noin vuoden. Projektissa enemmän painotetaan offi ajoa, elikkä rakennetaan offia silmällä pitäen. Miksi pajero kun itsellä on jo jäykkäakselinen Hiluxi -84, Hiluxissa tilat jää pieniksi hytissä, ja on yksi Pajero ollut. Pajeroon olin erittäin tyytyväinen ja haluan kokeilla miten onnistuu Pätkästä saamaan maastokelpoisen, kaikki muutokset jotka tehdään silleen, että leimasetä ne hyväksyy. Tulipahan vuodatettua. Mutta itse asiaan, löytyykö keneltäkään Pätkä Pajeron rungosta mittapiirrustusta, missä näkyy mitat ja mistä on mitattu, Tai linkkiä kyseisestä asiasta. T:myös offiin hurahtanut ;D
 
Tsemppiä projektiin! :peukku Laita sit ehottomasti juttua myös tonneki (tätä palstaa unohtamatta)-> http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/default.asp?CAT_ID=24
kun aiheeltaan sinnekin kuuluu.
 
Onnea paljon oikean ajokin valintaan ;D Laita kans projekti kuvia kehiin, kuvat kun on niin kivoja.
 
16.12.2006 auto kotipihalla ja korin purku alkoi, työtä helpotaa se, että kori ja runko on jo erillään toisistaan. Auto oli tarkoitus edellisen omistajan toimesta laittaa paalaimeen, mutta pelastetaan yksi offimiesten painajainen liikenteeseen ja metsään. Kuvia on tarkoitus laittaa, kunhan hommia päästään kunnolla tekemään. Ensin pitää saada taloremonttia eteen päin. Aikataulu on alustavasti sellainen, että noin vuoden päästä auto on leimattu ja liikenteessä. Emännältä sain luvan hommata projektin valmiiksi pihaan, mutta remontti hommat pitää tehdä pois alta. ;D
 
kerroppas kun olet korin ottanut pois että onko se kova homma ja kuinka ne pultit saa vaihdettua kun en löydä niitä päitä mistään ne on kai mattojen alla jossain piilossa ja onko kuinka kireessä lähteekö pitkällä varrella auki?juu ja kuvia tänne ja simoliniin kaivataa pajen laitosta omasta on muutama proffassa(pallero)mutta koko projektia ei sielä ole pajesta näkynyt...ja o0nnea projektille jaautovalinta oli oikea=)
 
Empäs kerro ;D, Kori oli jo otettu pois rungolta kun auton kävin hakemassa, elikkä kyseessä oli tekniikaton raato. :) Eikös korikiinnikkeet näy altapäin ja sitten metsästämään yläpuolelta missä sijaitsee. Keltapassivoidut pultit/mutterin lähtee yleensä hyvin auki, mutta jos on esim holkin sisälle ruostunut pultti niin voi olla tiukassa. :mad:
 
Vs: Pätkä Pajero

No niin, jotta projektia saadaan eteen päin, niin pitäisi löytää 4 kpl Pajeron takatukivarsia ja mielellään myös panhard tangot, että päästäis sovittamaan kiinnikkeiden paikkoja runkoon. Jos joltain löytyy nurkissa pyörimässä ylimääräisiä ja on valmis niistä luopumaan niin voi tarjota minulle. Ens alkuun riittää myös 2 kpl + panhard tanko. Yhteyden otot joko puhelimella 0504305044 tai sähköpostilla panda@netti.fi
ps. Osien on oltava alle Toyota hintojen.
 
Vs: Pätkä Pajero

Vielä on hyvin alkuvaiheissa, kylmissään ulkona. Metsästetty osia lähinnä kyseiseen projektiin. Enempää en vielä tässävaiheessa paljasta auton tekniikasta ::)
 
Vs: Pätkä Pajero

Asiantuntijat herätys ;), kuka tietää mistä vuosimallista lähtien on pajeron etuylätukivarressa pallonivel pulteilla kiinni ja tukivarren taka kiinnitys samantapainen kuin vanhakoppasessa pajerossa. Projekti olisi todenteolla tarkoitus polkaista käyntiin parin viikon sisällä. Ja tarkoitus olisi, että ens kesänä päästäs jossain safarilla käymään. Tällä viikolla jos rungon saisi hiekkapuhallukseen, niin nähtäs mitä rungosta jää jäljelle, ei varmaan ole ilo silmälle, mutta alhaalta on helppo ponnistaa ;D. Olisi remontti sellaisessa vaiheessa, että olisi aika vaihtaa levyjen ja laattojen työstö metallin työstöön ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom