pajero 2.8td etukardaanista.

japejun

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2011
Eli etujordaanin takapään ristikossa välystä reilusti ja siitä tieten 4wd päällä ajettaessa se jurina lähtee. Kysymys kuuluukin et voiko etukardaanin ottaa pois ja ajella ilman koko akselia? Millainen homma vaihtaa se ristikko? Etupäässä näytti olevan lappaliitos mut lähteekö takapäästa sit vetäisemällä irti kun etupää on irroitettu? Ei ole aikaisemmin tarvinnu ristikoita vaihdella niin siks kyselen jos joku osais neuvoa. Kiitos/ jape
 
Vs: pajero 2.8td etukardaanista.

Ainakin noista vanhemmista tulee jakiksesta öljyt pihalle kun nyppää kardaanin pois.
 
Vs: pajero 2.8td etukardaanista.

se ristikon vaihto on pikku juttu mutta jos et ole teheny nii käytä se jollain joka on teheny,ristikko alle 20.ööiit tosiaan tostaki taitaa tulla pihalle,mutta tuleepa vaihrettua neki samalla.eioo kallis remppa.
 
Vs: pajero 2.8td etukardaanista.

Jep. Hyvä tietää et öljyt tulee ulos mut onko se kardaani jakiksen päästä miten kiinni? Boorit? Onko siinä mitään lukitusta? Mitä hinta luokkaa uus ristikko on?
 
Vs: pajero 2.8td etukardaanista.

En tunne autoa, mutta siellä pitäisi olla normaalitapauksessa se ikiaikainen liukuliitos. Boorit sisäpuolella ja ulkopuoli stefassa liukuva tanko. Akselinhan täytyy varustaa noin, koska toinen pää on kiinni jousitetussa etuakselissa. Ristikon vaihto ei tule kalliksi ja jos irrotat ko osan etupäästä ja vedät ulos, nostat olalle ja viet sopivaan korjaamoon ristikon vaihtoon. Pääset aika halvalla ;). Jotain astiaa on hyvä laittaa alle koska öljyt tulevat heti kun vedät akselin ulos. Lähes kaikki tulee. En tiedä onko pohjapanssaria, mutta ainakin tuossa gen 1 autossa se paras ottaa pois työn ajaksi.
 
Vs: pajero 2.8td etukardaanista.

Kiitti neuvoista, hyvinhän tuo onnistu ihan omin käsin ja jurinat katos. Seuraava kysymys: Pystyykö etupyörän laakeria kiristään? Tuntuu olevan vähän välystä ja toisella puolella ei sitä ole.
 
Takaisin
Ylös Bottom