Pajerossa alkoi kesken ajon moottorin merkkivalo palamaan, ja DPF valo vilkkumaan. Tehot tippui olemattomiin, pystyy ajamaan, tasasella saa pitkällä suoralla juuri ja juuri 80 km/h kulkemaan. Ylämäessä hyytyy pahasti. Vapaalla kiertää suht normaalisti. Jälkikäynti ihmeen pitkä, kuitenkin vain noin sekunti. Tämä ilmiö tuli samaan aikaan vikavalojen kanssa.
Mistä alkaisi vikaa etsimään? Voisiko EGR venttiili olla karstottunut jumiin? Vai turbon letku vuotaa? Vai hiukkaspönttö tukossa?
EGR on ollut jumissa ennenkin, silloin oireet oli erilaiset. Vikavaloja ei palanut ollenkaan, ja vian ollessa päällä ei kierrokset nousseet mihinkään.
Hiukkaspönttö on aika uusi, tosin jokin TOSI halpa malli euroopasta tilattu.. Mitä lie sisällä..
Auto on nyt sulatttu lämpimässä tallissa, ja vika ei poistunut.
Vikakoodeissa ei ole vielä käynyt. Jos joku sattuisi heti tietämään, mikä vialla?
Mistä alkaisi vikaa etsimään? Voisiko EGR venttiili olla karstottunut jumiin? Vai turbon letku vuotaa? Vai hiukkaspönttö tukossa?
EGR on ollut jumissa ennenkin, silloin oireet oli erilaiset. Vikavaloja ei palanut ollenkaan, ja vian ollessa päällä ei kierrokset nousseet mihinkään.
Hiukkaspönttö on aika uusi, tosin jokin TOSI halpa malli euroopasta tilattu.. Mitä lie sisällä..
Auto on nyt sulatttu lämpimässä tallissa, ja vika ei poistunut.
Vikakoodeissa ei ole vielä käynyt. Jos joku sattuisi heti tietämään, mikä vialla?