Pajero 2008 3,2 did DPF valo vilkkuu

_lahtiska_

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2024
Moro.

Onko kellään tullut tämmöistä vastaan että DPF valo vilkkuu ja vikakoodin antaa, että öljymäärä liian suuri. Öljyä oli kyllä liikaa mutta nyt öljyt vaihdettu ja määrä on oikea. Mutta silti valo vaan jatkaa vilkkumista. Mitään muuta vikavaloa/koodia ei ole.

Vikakoodin nollaaminen ei onnistu perus nyrkkipajalla. Tämmöisen huhun sain korviini että pitäisi mennä merkkihuoltoo nollaamaan ecusta joku öljynvaihtovälilaskuri.

Öjymäärän nousu kuulemma johtuu siitä että aina kun poltto menee päälle niin ruikkii sen verta reilusti diisseliä sinne että kaikki ei kerkiä palamaan ja diiseli palaa näin öljykiertoon. Mulla tulee paljon lyhyttä ajoa ja poltto yrittää aina lähteä päälle mutta ei kerkiä koko sykliä käymään läpi niin tästä voisi johtua tuo reilu öljymäärä.

Mutta eikö tosiaan muualla saa valoa lopettamaan vilkkumisen ku marmorilla ton ikäisestä autosta?
 
Noin se menee 4N14 moottorissakin, jos poltot jää usein kesken niin öljynpinta nousee ja kun se nousee tarpeeksi ylös niin aiheuttaa vikakoodin. Ja tosiaan vaatii kuittauksen vaikka öljyt vaihtaisi ja pinta normaali. Mulla on sellainen muistikuva, ettei ainakaan tuossa 4N14 moottorissa DPF polttoja tehdä ennen kuin vikakoodi kuitattu, joten jos vaan ajelee niin seuraavana on DPF tukossa. Voip olla pajeron koneessa sama. Jos tietää polton olevan menossa niin kannattaa ajella poltto loppuun.
 
Noin se menee 4N14 moottorissakin, jos poltot jää usein kesken niin öljynpinta nousee ja kun se nousee tarpeeksi ylös niin aiheuttaa vikakoodin. Ja tosiaan vaatii kuittauksen vaikka öljyt vaihtaisi ja pinta normaali. Mulla on sellainen muistikuva, ettei ainakaan tuossa 4N14 moottorissa DPF polttoja tehdä ennen kuin vikakoodi kuitattu, joten jos vaan ajelee niin seuraavana on DPF tukossa. Voip olla pajeron koneessa sama. Jos tietää polton olevan menossa niin kannattaa ajella poltto loppuun.
Okei. Kiitos vastauksesta täytyy käydä kuittaamassa koodi pois.

Kyllä tossa ainakin poltto menee päälle vaikka valo vilkkuu. Haisee ainakin niin reilusti välillä valoissa tai kotipihassa niin ei voi olla huomaamatta että poltto päällä.

Tilasin just vikakoodinlukijan missä on pakkopoltto ohjelma niin täytyy sillä poltella sit kunnolla se puhtaaks.
 
Sopivasti lyhyttä ajoa niin sitä polttoainetta kertyy sinne öljyjen joukkoon, saa sieltä poltettua pois kun jättää moottorin käyntiin kierroksille, n.3000rpm itse pitänyt vajaan tunnin, röörit puhdistuu.
Ja öljyn laatu pitää olla oikea nuihin moottoreihin.
Jos nuo valot siellä palaa niin vaatii tosiaan oikean laitteen niiden kuittaukseen, Pajerossa ei ole ollut tuota vaivaa ,Outladerissa oli kerran ja vaati öljynvaihdon sekä kuittauksen.
 
Mobil1 ESP 5-30 , Castrol poisti omasta Edgestä tuon DPF luokituksen niin siirryin tuohon.
Vaihdan öljyt+ suodattimen 10 tkm välein .
 
Takaisin
Ylös Bottom